![]() |
|
| |||
| |||
| Min internetuppkoppling drivs via ett ADSL-modem, och på baksidan av min dator i anslut RJ11 kabeln till ett RJ11-uttag, enkelt! Jag har nu flyttat hus som har Wight kabel installeras, allt jag har nu är en kabel med en RJ45-kontakt och uttag på baksidan av min dator för att koppla den till: ( Jag har fått veta att jag behöver en Ethernet-adapter, så köpte en ASUSNX1001 Fast Ethernet nätverkskort, installerad hårdvara och drivrutiner och ingenting händer Vad fel, alla idéer någon? eller har jag köpt fel sak? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vill du ha ett PCI-nätverkskort.
| |||
| |||
| Men är inte det samma som jag precis köpt, men ett annat märke? Här är en jag köpte tidigare ASUS nätverkskort 10/100 PCI NX1001 RETPC Global Direct |
|
| |||
| |||
| Ok, så du har att rätta till utrustningen. Vad är du koppla in? Modem? Router? Får du den gröna länken ljus på din utrustning och sa nya nätverkskort? |
|
| |||
| |||
| kabeln som kommer från TV / kabel-TV-box pluggar direkt in i baksidan av min partner st (vilket är hur jag är online nu) Jag tar det, dess mer än bara ett nätverkskort som hon har i sin dator? |
|
| |||
| |||
| Du har förlorat mig kompis. Om din online vad problemet? Och nej, om hon ansluts via en RJ45-kabel hon använder en standard 10/100 nätverkskort. |
|
| |||
| |||
| Jag använder min partner st. men vi vill använda mig som det är snabbare osv. Jag har installerat en ny 10/100 nätverkskort i min dator men jag kan inte gå online med det glömde dock att nämna att jag får ett blinkande grönt ljus |
|
| |||
| |||
| Höger, Så ... Får du den gröna länken ljus på din utrustning? |
|
| |||
| |||
| ja. blinkande grönt ljus |
|
| |||
| |||
| Ah jag tror jag vet varför, det bara kommer till mig. Med NTL / Virgin när TV Box upptäcker en ny dator i nätverket måste du registrera det. När öppna Internet Explorer för första gången bör omdirigeras du till inloggningssidan för din avkodare. Om det spelar ingen punkt din webbläsare för att kunna> https: / / autoreg.autoregister.net / start.html Prova det. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Instabilt Internetanslutning - Cox Internet ISP | grewy29 | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 1 juni 2009 15:35 |
| Långsam Internet-anslutning | ThisIsMyName | Nätverk, Modem & VoIP | 7 | 31 januari 2009 11:50 |
| LAN / Internet-anslutning problem | lloydwoodford91 | Nätverk, Modem & VoIP | 7 | 26 maj 2008 05:38 |
| Internet-anslutning problem. | bumerang | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 7 december 2007 16:32 |
| Internet-anslutning hjälp | asuvfr | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 7 oktober 2007 16:50 |
| Thread Tools | |
| |