![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Ok. Jag sprang en Ethernet-kabel genom min vinden och in i mitt rum till mitt xbox 360. Xbox är inte emot en signal form sladden. den är ansluten via en Netgear ethernet switch och grönt ljus som vanligen blinkar evighet bara blinkar i ungefär en sekund sedan går bort för två sekunder sedan tänds igen. när jag koppla in den till en dator med Windows XP meddelandet säger att jag har lite att ingen connectivty. Jag har också försökt resesting routern och använt en annan kabel (den differernt sladd fungerar bra). Saken är vi klippa tråd eftersom det var 250 meter och jag bara behövde ca 100 eller så och vi bifogade en ny sak på slutet. vi såg till att de var i rätt ordning (de gick brun, brun vit, grön, grön vit, blå, blå vit och orange, orange vit), men tråden är fortfarande trasslat till. Är det något som kan vara fel på kabeln eller är det ethernet switch. Oh och när sladden är ansluten till datorn grönt ljus blinkar konstant. |
|
| |||
| |||
| Om de olika sladd fungerar bra då problemet måste sladden. Sladden du får en korsad kabel (lång som ofta är) så även om du har kopplat in det på samma sätt mitten två trådar kan blandas ihop. Antingen det eller att du gjorde ett misstag i att ordna sladdar eller du VECKAD i slutet av det dåligt. Kort sagt, sladden är fel, antingen köpa en ny eller reparera den du har. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Ny installation och ljudet fungerar inte (förare alla installerade) | Shahid | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 3 | 26 juni 2009 09:42 |
| Ethernet-anslutning - Hamnar om datorn inte arbetar | Poeticsoul44 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 20 februari 2009 05:04 |
| Anslutning till fjärrskrivbord fungerar inte | HelpohHelp | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 25 januari 2009 15:12 |
| USB-anslutningen inte fungerar. | RSC | Windows-operativsystem | 7 | 3 februari 2008 02:04 |
| Xbox + st samband problem | merton123 | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 17 januari 2008 19:13 |
| Thread Tools | |
| |