![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå där, första inlägget på denna sida, ber om ursäkt om det är i fel avdelning. Med någon anknytning frågor just nu och undrade om någon kunde sprida lite ljus över möjliga orsaker och möjliga lösningar I princip när jag startar datorn och ansluta till nätet med mozilla det är bra. Om jag sedan öppna några program som kräver inlagda från webben dock anslutningen slutar och jag kan bara åter ansluta genom att göra en omstart av systemet? Om jag försöker ansluta till nätet den försöker ansluta, men efter en minut misslyckas dock alla lampor på modemet är gröna och ikonen (nere till höger visar ansluten 5.6mbps?) Vi har haft samma problem där nere med den bärbara datorn som jag använder en förlängning kabel övervåningen. Kan det vara en skumma BT linje / ISP-leverantör?Glömde tillägga att jag använder ett USB ADSL-modem SpeedTouch 330 via ett företag som heter Eclipse. Slutligen, för det mesta fast anslutning är det bäst att hålla kabelgränssnitt inslag eller trådlösa verkligen ett steg framåt? hjälp |
|
| |||
| |||
| enkelt som att klicka på firefox sedan verktyg, internet alternativ, anslutningar, LAN-inställningar då ja prova det mate jag KNO |