mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

KILLER NIC-kort

Reply

Thread Tools
Old 4 januari 2008, 14:14
Ledamot Gruppen

Default KILLER NIC-kort

Finns det någon som använder en av dem? Jag har alltid se en annons är kopplade till dem på denna sida, men aldrig riktigt hört mycket om dem.

Får de göra stor skillnad med eftersläpning i spel etc.
Har de kräver någon särskild specs förutom en fri PCI-plats?
Old 4 januari 2008, 14:45
Givargruppen

Default KILLER NIC-kort

Nej, de är värdelösa - det finns en anledning att "KILLERNIC" är en satirisk meme runt PC spelare. Det har funnits massor av recensioner visar att som mest får du en minskning med en till två ping.

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 4 januari 2008, 15:43
Givargruppen

Default KILLER NIC-kort

Kul att du frågar innan du överväger ett köp Mac.

Carbon är absolut fläck på. Slösa inte dina pengar.

Infact Jag är osäker på vilket skulle få den mest värdelösa pris: Detta eller ett Physx-kortet.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 4 januari 2008, 15:58
Ledamot Gruppen

Default KILLER NIC-kort

Jag var inte på allvar överväger att vara ärlig var bara nyfiken. Tyckte det var förmodligen en hel del prat om ingenting.

Alla försöker att bygga upp idén om separata enheter för bearbetning för olika arbeten (PPUs NPUs). Theres inte lura er på TCF med deras marknadsföring tricks
Old 1 april 2008, 06:14
Givargruppen

Default KILLER NIC-kort

Jag läste en hel del recensioner på detta kort. Laget sprang i spelet tester med nätverkskortet och utan den. När du lägger in mycket tätbefolkade områden på spel som WoW och LOTR det fanns en märkbar skillnad i prestanda. När du använder nätverkskortet fps var konsekvent och på ett rimligt lvl utan kort spelaren erfarna fps mellan 10 och 20. Kortet kan även stoltsera den har möjlighet att bedriva annan verksamhet liksom nerladdning / strömning etc utan någon inverkan på spelets prestanda. Även de testat med och utan kort och samtidigt ladda ner en 5 minuters film från BitTorrent fanns störningar när du inte använder kortet. Enligt de granskningar och provningar som jag har sett på nätet, detta kort är värt det för dem som spelet mycket.
Old 1 april 2008, 08:10
Givargruppen

Default KILLER NIC-kort

länka dina recensioner.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 1 april 2008, 08:20
Givargruppen

Default KILLER NIC-kort

Den här review details testerna de gjorde. Den här översynen är lite mer på djupet. Den andra granska stater som kortet är effektiv på en lägre slut maskin finns det ingen större skillnad märkte i en high-end gaming machine. Mest avancerade NIC hittills, en bra idé som kommer utan tvekan kunna förbättras under de närmaste åren.
Old 1 april 2008, 08:35
Givargruppen

Default KILLER NIC-kort

CustomPC inte vet vad de talar om - till exempel, de påstår att utan nätverkskortet "det var uppenbart avmattning som Bit Torrent uppgifter blandat med vårt spel paket" - antingen så det är ett problem med bandbredd, inte någon form av godtycklig paketkoppling störningar.

Integrerade nätverk är bra. Nätverk inte tar mycket CPU effekt alls, och även om det har med ökad GPU makt och lossning av fysik osv data till GPU ett separat kort. $ 180 kan köpa dig en annan 9600GT - som kommer att förbättra din bildhastighet mycket mer än ett dumt nätverk kort.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 1 april 2008, 08:38
Givargruppen

Default KILLER NIC-kort

hej, bara vidarebefordra vad jag hörde inget behov av att få så defensivt över det!

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.