![]() |
|
| |||
| |||
| Rätt, kommer detta att bli ganska lång, men är så jag kan ge hela bilden av problemet. Min internetuppkoppling har alltid fungerat bra med min nuvarande setup men av någon anledning när jag vände på datorn häromdagen kunde jag inte ansluta till Internet korrekt. (Det brukar bara ansluter sig automatiskt. Min setup: Modem - Netgear Router - Belkin Asus M2N-SLI ombord nätverkskort Min dator är direkt trådbundet via denna men erbjuder en trådlös anslutning och skrivardelning för att de andra datorerna i mitt hus. Jag kan ansluta till Internet nu, men att göra det jag måste använda en Belkin Wireless MIMO-G + USB-adapter för att göra det. Innan du använder för att ansluta Jag har försökt allt som jag kunde tänka sig vara felaktigt. Automatiskt erhålla IP-adress, bytt portar på routern och modemet, allt är inkopplad Som ett resultat av något av detta arbetar jag även ominstallerat Windows så jag fick nog så med det. Detta är nu leder mig att tro att det är ett hårdvaruproblem och inte programvaran i datorn. Jag skulle använda detta nät för att ansluta permanent men jag får inte samma hastighet som jag som om jag vore Wired. Några idéer till vad problemet kan vara? Är det möjligt att en av nätverkskablar kan skadas av värme eller något? - Jag har haft dessa i cirka ett år. Jag tror inte att det är routern eller modemet som skadade medan min internetuppkoppling var nere, är den andra datorn runt huset fortfarande kan ansluta. Moderkortet är bara ungefär en månad gamla så det inte borde vara den som är skadad. Behag hjälpa mig, har detta varit stressa mig för ett par dagar och alla mina försök misslyckades. Ohh, och om jag försöker reparera''''Anslutning till lokalt nätverk den är aldrig förbi IP steget och säger åt mig att kontakta nätverket installationsprogrammet (vem är jag själv) En sista sak, jag måste stänga av lokala nätverksanslutningen i''mina nätverksanslutningar''för det trådlösa kortet att fungera korrekt. HEL P. .............snälla |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du har installerat om Windows och är säkra på att du har alla Moderkortschipset förare och nätverkskort drivrutiner installerade, så är det att låta som ett maskinvaruproblem.
Jag tror att detta mobo har dubbla LAN-portar, antar jag att du har försökt båda och även provat en ny RJ45-kabel. Jag antar att en snabb lösning vore att buya PCI-nätverkskort för £ 5 och använda det, men om systemet är nytt, kanske du vill returnera det enligt garantin istället. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| En annan tanke, att du egentligen inte säga, men om du har en kabel (Virgin) anslutning, med separat modem och router, prova med att ansluta direkt till modemet, kan detta hjälpa begränsar det lite. |
|
| |||
| |||
| Ja, den har två nätverksportar, både som jag har försökt. Jag är ändå att prova nya kablar som jag inte har någon ledig, men jag var inte alltför säker på om detta var en sannolik orsak. Skulle det ändå vara acceptabelt att återlämna denna till Asus. Jag köpte den helt ny på Ebay men jag har inget kvitto på det, vilket jag antar att du antagligen skulle behöva. Jag kommer att kontakta säljaren för att se om han har det. Uppenbarligen garanti är den slutliga lösningen. |
|
| |||
| |||
| Försök ansluta direkt till modemet först, om du är med Virgin. |
|
| |||
| |||
| Jag är med Tiscali. Jag försökte ansluta direkt via modemet, som fungerade, så då jag trodde jag skulle se om routern arbetar nu så inkopplad it all back i. Det fungerade inte så beslutat att gå tillbaka till något modemet, som nu beslutat att man inte vill arbeta. Jag tror att datorn bara skall vara ute efter nätverksanslutningen på fel ställe. Genom att använda Windows Messenger Live anslutningsproblem det gav mig fel 8007ee7. Man säger även att DNS är oförmögen att lösa IP-adresser och det är något fel med viktiga hamnar tydligen. I''mina nätverksanslutningar''de visar på samband, men jag får ingen tillgång till internet. Servern gör ping med hjälp av''ping [min ip-adress]''kommando och skickar och tar emot paket. Jag har ringt Tiscali och deras server är fullt fungerande. Åh, och förresten är min brandvägg inaktiveras medan jag försöker räkna ut det här problemet, så det är inte problemet. Några idéer? |
|
| |||
| |||
| När du utfört ovanstående ändringar gjorde du stänga alla kit, dvs modemet, routern och datorn, innan testning igen? ..... Om inte prova igen .... detta är viktigt. Dessutom kan det vara en bra idé att göra en reset på routern .... Det är normalt ett litet hål på baksidan, vilket kommer att acceptera ett gem eller liknande ..... med routern startas, håll detta i 30 sek. Detta kommer att återställa den till fabriksinställningar, så alla trådlösa securuty etc., måste skrivas in igen. Kontrollera också att se om någon ny firmware finns tillgänglig för routern, speciellt om du använder Vista. |
|
| |||
| |||
| OK, jag har sorterat nu problemet. Jag angav bara IP-adresser för nätet redskap modemet och routern och sedan konfigureras inställningarna i min webbläsare. Jag anser att problemet ha orsakats genom att följa denna handledning på youtube att göra torrenting snabbare. http://youtube.com/watch?v=jJwA0BFu17w Jag antar att genom att göra detta måste jag ha trasslat runt med mina portar och ip config och så att datorn inte kan hitta var du ska ansluta. Kan någon verifiera att detta är den troliga orsaken? Om inte jag kommer att följa det här igen eftersom det gav mig mycket, mycket bättre hastigheter |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Instabilt Internetanslutning - Cox Internet ISP | grewy29 | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 1 juni 2009 15:35 |
| Svår Internet och router Connection Problem | mrcrazie007 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 10 januari 2009 13:30 |
| Internet-anslutning problem | opnight | Nätverk, Modem & VoIP | 6 | 21 januari 2008 06:38 |
| Internet-anslutning problem | jamcgee11 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 1 november 2007 03:13 |
| PC Internet problem | tjhawg | Nätverk, Modem & VoIP | 6 | 27 august 2007 20:34 |
| Thread Tools | |
| |