mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Anslutning till lokalt nätverk ikon inte sett

Reply

Thread Tools
Old 24 december 2007, 21:45
Ledamot Gruppen

Default Anslutning till lokalt nätverk ikon inte sett

Jag behöver hjälp. Precis installerat Windows XP Pro: Service Pack 2 Edition och mitt internet inte fungerar. I nätverksanslutningar finns det inga ikoner. Inte ens min Anslutning till lokalt nätverk. Kontakten till internet och är grön, och det fungerar i Vista helt enkelt inte i Windows XP av någon anledning. Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat.

Tack.
Old 24 december 2007, 23:18
Sin
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Chain2r View Post
Jag behöver hjälp. Precis installerat Windows XP Pro: Service Pack 2 Edition och mitt internet inte fungerar. I nätverksanslutningar finns det inga ikoner. Inte ens min Anslutning till lokalt nätverk. Kontakten till internet och är grön, och det fungerar i Vista helt enkelt inte i Windows XP av någon anledning. Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat.

Tack.
Gå till Enhetshanteraren: Högerklicka på "Den här datorn" och välj Enhetshanteraren och sedan se om det finns några gula frågetecken, och se om det finns en för ditt nätverkskort. Hursomhelst måste du installera drivrutiner. Om du inte kan ansluta till Internet måste du veta vilket nätverkskort du använder, och gå till tillverkarens hemsida och ladda ner och installera drivrutinerna. Detta bör fungera.
Old 25 december 2007, 01:02
Ledamot Gruppen

ah tack för svaret. Jag är så dum, min bror kom hem (som byggde min dator) och sa att jag måste sätta i CD som medföljde moderkortet och nu allt fungerar som en charm:) Jag antar att det kom med alla drivrutiner och sådant.

Tack Synd, du fick mig på rätt spår
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Behöver Local Area Network Driver Sony Vaio luisvm67 Nätverk, Modem & VoIP 1 14 juni 2009 10:37
Auto.Renamed gillar Anslutning till lokalt nätverk # 2 Maxpc Nätverk, Modem & VoIP 0 7 juni 2009 13:02
Ändra IE genvägsikonen till webbplats genvägsikonen bristolspark Webbläsare & FTP Klienter 10 12 oktober 2008 12:25
Internet-anslutning ikonen vänligen hjälp. omidahomi712 Windows-operativsystem 3 20 maj 2008 00:37
Anslutning till lokalt nätverk budskap jag dont förstå? cozroz Nätverk, Modem & VoIP 3 30 december 2007 13:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.