mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Modem / Router Med bästa utbud

Reply

Thread Tools
Old 27 maj 2008, 13:00
Ledamot Gruppen

Default Modem / Router Med bästa utbud

Hej Alla,

Här är problemet jag har: datorn har nyligen flyttat till förlängning medan undersökningen är inredda. Det handlar om 15 steg från en NETGEAR DG834PN.

Men den trådlösa signalen droppar ca 5m bort från datorn, men ändå är bra i andra änden av huset på övervåningen.

Några förslag på vad jag kan göra? Flytta datorn är egentligen inte ett alternativ, inte heller hålla WiFi kortet i rad som det måste vara på matbordet!

Jag antar att routern måste uppgradera och eventuellt kortet också?

Många tack.
Old 27 maj 2008, 13:28
Administrator Group

Det bästa utbud jag har sett är med Belkin N eller N1 routrar och matchande kort med säkerhet off, ingenting berör dem IMO.

Om din bekväma Därigenom inaktivera säkerheten på din utrustning, utbud förbättras en hel del i de flesta fall.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 27 maj 2008, 13:39
Ledamot Gruppen

hmmm ... Belkin

Jag vill hellre ha säkerhet på, av uppenbara skäl. Jag har en NAS med viktiga säkerhetskopior på, så jag verkligen inte vill komma åt från utsidan till det.
Old 27 maj 2008, 14:48
Administrator Group

Bra de fungerar alldeles utmärkt med säkerhet på. Fortfarande det bästa jag har använt.

Jag var bara påpeka trådlös räckvidd blir mycket bättre med säkerhet avstängd.

En sak att komma ihåg är om du kan bara ansluta till den hur är någon utanför ska.
Old 1 juni 2008, 04:23
Ledamot Gruppen

Ja, jag ser vad du säger. Jag tycker totalt sett att det inte kommer att vara mycket chans att komma åt från ut sidan.
Förmodligen går med Netgear igen - jag har sett bunt erbjudanden.
Old 1 juni 2008, 13:23
Administrator Group

Den andra saken är att säkerhet är faktiskt lätt att komma runt om man vet hur.
Old 2 juni 2008, 11:56
Ledamot Gruppen

Det är sant av allt. Om du gör det svårt nog att hackers inte kommer att bry sig och kommer att övergå till ett enklare mål.

Den mest självklara åtgärden är att ändra routerns lösenord en gång nätverket är säkrad.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Atlantic BB modem + DLink Router Anyhoo Nätverk, Modem & VoIP 0 2 juni 2009 12:52
Problem med min Router och ADSL-modem Wormicyd Nätverk, Modem & VoIP 1 5 maj 2008 05:37
Modem & Router HJÄLP pls Thunderer Nätverk, Modem & VoIP 12 30 januari 2008 05:02
Router och modem behöver hjälp trayde Nätverk, Modem & VoIP 9 7 oktober 2007 17:24
Modem / router - Zyxel 54Mbps Wireless ADSL2 + Modem / Router + USB Adapter skämt General Hardware Chat 1 5 oktober 2006 05:38
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.