![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Alla, Här är problemet jag har: datorn har nyligen flyttat till förlängning medan undersökningen är inredda. Det handlar om 15 steg från en NETGEAR DG834PN. Men den trådlösa signalen droppar ca 5m bort från datorn, men ändå är bra i andra änden av huset på övervåningen. Några förslag på vad jag kan göra? Flytta datorn är egentligen inte ett alternativ, inte heller hålla WiFi kortet i rad som det måste vara på matbordet! Jag antar att routern måste uppgradera och eventuellt kortet också? Många tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det bästa utbud jag har sett är med Belkin N eller N1 routrar och matchande kort med säkerhet off, ingenting berör dem IMO.
| |||
| |||
| hmmm ... Belkin Jag vill hellre ha säkerhet på, av uppenbara skäl. Jag har en NAS med viktiga säkerhetskopior på, så jag verkligen inte vill komma åt från utsidan till det. |
|
| |||
| |||
| Bra de fungerar alldeles utmärkt med säkerhet på. Fortfarande det bästa jag har använt. Jag var bara påpeka trådlös räckvidd blir mycket bättre med säkerhet avstängd. En sak att komma ihåg är om du kan bara ansluta till den hur är någon utanför ska. |
|
| |||
| |||
| Ja, jag ser vad du säger. Jag tycker totalt sett att det inte kommer att vara mycket chans att komma åt från ut sidan. Förmodligen går med Netgear igen - jag har sett bunt erbjudanden. |
|
| |||
| |||
| Den andra saken är att säkerhet är faktiskt lätt att komma runt om man vet hur. |
|
| |||
| |||
| Det är sant av allt. Om du gör det svårt nog att hackers inte kommer att bry sig och kommer att övergå till ett enklare mål. Den mest självklara åtgärden är att ändra routerns lösenord en gång nätverket är säkrad. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Atlantic BB modem + DLink Router | Anyhoo | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 2 juni 2009 12:52 |
| Problem med min Router och ADSL-modem | Wormicyd | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 5 maj 2008 05:37 |
| Modem & Router HJÄLP pls | Thunderer | Nätverk, Modem & VoIP | 12 | 30 januari 2008 05:02 |
| Router och modem behöver hjälp | trayde | Nätverk, Modem & VoIP | 9 | 7 oktober 2007 17:24 |
| Modem / router - Zyxel 54Mbps Wireless ADSL2 + Modem / Router + USB Adapter | skämt | General Hardware Chat | 1 | 5 oktober 2006 05:38 |
| Thread Tools | |
| |