![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hi folks. letar efter lite råd, Motorola sb4200 kabelmodem ansluten till en Netgear WGT 624 trådlös router. ISP har blueyonder och nu virgin media. kan någon ge mig konfigurationsdetaljer tack. desktop st ansluten till modemet via USB fungerar bra, problemet är att ansluta Netgear WGT 624 trådlös router till modemet via Ethernet-port, routern kan inte upptäcka en Internet-anslutning och har därför ingen tillgång till Internet via routern. tack människor. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Fick du en installationsguide med routern?
| |||
| |||
| Hej Dave. Ja jag fick en cd med routern. få datorer att ansluta till routern är inte ett problem. få modemet att ansluta till routern ger mig huvudvärk. 192.168.100.1 är adressen för modemet config sidor, 192.168.1.1 är konfig sidor för routern, allt är inställt på auto upptäcka. någon uppfattning är tack |
|
| |||
| |||
| Jag är på kabel och modem är inte konfigurerbar. Det enda IP du behöver är en för router, sätta den i din webbläsare och följ instruktionerna på din cd. |
|
| |||
| |||
| varit där och ställa upp, men skit fortfarande inte ansluta modemet är en motorola sb4200. |
|
| |||
| |||
| Hi folks. äntligen fick problem sorteras ,,,,,,,,,, |
|
| |||
| |||
| Vad gjorde slag i slutet kompis? |
|
| |||
| |||
| frikopplad skrivbordet st från modemet efter sattes ut på nytt modem till fabriksinställningarna. Sedan åter startas upp modemet efter modemet hade åter startas anslutna Ethernet-kabeln från modemet till routern och sedan startas routern. ställa in alla IP config alternativ för att automatiskt upptäcka inom routerns konfig sidan och åter startas routern. vi nu haft en trådlös anslutning till Internet. sedan encounted ännu ett problem, det var ner till Norton Internet Security, som jag snabbt avinstallerats på både bärbara och det andra problemet var löst, både bärbara datorer anslutna allting. jag har ändå ett problem, har fått det trådlösa nätverksinställningar för bärbara datorer, skrivbordet har att ansluta till routern via en LAN-port, eftersom du inte kan använda både ethernet och USB-utgångar på modemet, LAN-anslutning är mycket långsamt, tar den bästa delen av 3 minuter att ladda en sida. |
|
| |||
| |||
| Kan du berätta om Motorola kabelmodem drivs via USB via dator eller har egen psu? Jag försöker att stödja någon med möjligen samma modem och de vill också koppla in en Netgear trådlös router och de säger belysningen stängs av när datorn är avstängd på modemet ... så jag inte skulle kunna återställa modemet som du säger att du gör när du säger "koppla skrivbordet st från modemet efter sattes ut på nytt modem till fabriksinställningarna. Sedan åter startas upp modemet" Tack. |
|
| |||
| |||
| hej kompis. modemet jag hade problem med hade en extern psu. kan du ta reda på vilket modem det är |