![]() |
|
| |||
| |||
| ok hører er mitt problem. Jeg har en Western Digital 250GB min bok og en 120 GB pass harddisk. Min 250GB holder bryte og jeg tror det har noe todo med det faktum at jeg bruker den med meg bærbar PC og må plugge den i og trekke ut alt jeg vil bruke den. Så jeg fikk ideen jeg har den gamle datamaskinen en 466mhz Celeron og 192MB RAM og en 8gb harddisk alle jobber fin fikk gamle mor bord og satt det hele i satt til ethernet kort i og brokoblet dem. plugget den 250GB harddisk i for lil testen har alt shareing (xp pro forresten). Det fungerte fint å se vids ut av det da jeg var nær og min wifi var sterk, men da jeg kom ned til to barer igjen på min wifi den vids ville få litt stuttery. Wut jeg vil gjerne vite er at det finnes noen bedre NAS ideer fra wut u see høre. Ikke veldig bra med linux thats yi ikke brukte den på NAS-boksen. Jeg vil vite om noen måte å gjøre det raskere eller har en bedre kjører systemet behage hjelpe. Takk! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| im sorry men jeg aner ikke hva NAS er, kan du utdype
| |||
| |||
| NAS som i et nettverk knyttet stoarge. sry om wuts og liker det en vane |
|
| |||
| |||
| ok cheers, som for linux det er veldig enkelt (når fikk du sist prøve det) |
|
| |||
| |||
| linix mint dosent arbeide lolzawrdsa |
|
| |||
| |||
| wut slags linux ville jeg bruk. Xubuntu, eller som rett ubuntu eller noe annet |
|
| |||
| |||
| avhenger system specs (igjen med wut) |
|
| |||
| |||
| Dens bare en 466mhz Celeron 192MB RAM og integrert skjermkort. dvs alt som datamaskinen har. Ikke mye jeg vet Hva tror du jeg kan gjøre med det |
|
| |||
| |||
| hmmm og ønsker å bruke den som en server eller hva skal du gjøre med maskinen (i dont ganske få innledende innlegg) |
|
| |||
| |||
| hører hva jeg vil prolly skal ikke skje. Jeg vil at datamaskinen skal dele denne harddisken over hele mitt tre datanettverk jeg skal forlate datamaskinen alltid slik at jeg kan få tilgang til harddisken når jeg vil ha det som noen gang datamaskinen jeg ønske alle der den eneste problemet var med meg bærbar PC og den wifi. |