![]() |
|
| |||
| |||
| ok hör är mitt problem. Jag har en Western Digital 250GB min bok och en 120 GB pass hårddisk. Min 250GB håller sönder och jag tror det har något todo med det faktum att jag använder den med min laptop och måste koppla in den och dra allting jag vill använda den. Så jag fick idén jag har den här gamla datorn en Celeron 466mhz och 192MB RAM-minne och en 8 GB hårddisk som alla arbetar fin blev gamla moderkortet och tog allt i att gå till ethernet kort i och överbrygga dem. anslutit 250GB hårddisk i för Lil test har allt shareing (XP Pro förresten). Det fungerade fint att titta vids bort av den när jag var nära och min WiFi var stark, men när jag kom ner till två staplar kvar på mitt WiFi för vids skulle få lite stuttery. Wut jag vill veta är finns det någon bättre NAS idéer från wut u see höra. Inte så bra med linux thats yi inte använda den på NAS låda. Jag vill veta om något sätt att göra det snabbare eller att få ett bättre system under drift please help. Tack! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| im sorry men jag har ingen aning om vad nas är, kan du utveckla
| |||
| |||
| NAS som i ett nätverk bifogade stoarge. sry om wuts och gillar dess en vana |
|
| |||
| |||
| ok cheers, som för Linux är det väldigt enkelt (när gjorde du senast try it) |
|
| |||
| |||
| linix mint dos verk lolzawrdsa |
|
| |||
| |||
| wut slags linux skulle jag använda. Xubuntu eller liknande rakt Ubuntu eller något annat |
|
| |||
| |||
| beror på systemets specifikationer (återigen med wut) |
|
| |||
| |||
| Dess enda en 466mhz Celeron 192MB RAM och integrerade grafikkortet. thats all att datorn har. Inte mycket jag vet Vad tror du jag kan göra med den |
|
| |||
| |||
| hmmm och vill du använda den som en server eller vad tänker ni göra med maskinen (jag dont få riktigt ursprungliga inlägget) |
|
| |||
| |||
| hör vad jag vill prolly inte hända. Jag vill att datorn ska dela denna hårddisk över hela mitt tre i datornätverk är du lämna datorn alltid så att jag kan komma åt hårddisken när jag vill ha från vad någonsin dator jag vill ha något där det enda problemet var med min laptop och WiFi. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Fråga om Far Cry 2 | hitman0042 | PC & Console Gaming | 12 | 14 december 2008 21:20 |
| Ram Fråga | P5200 | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 26 november 2008 11:59 |
| Bara en fråga (om min PC) | PC WhizzKid | General Hardware Chat | 9 | 6 december 2007 15:08 |
| En annan RAM fråga! | sturo | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 10 oktober 2007 09:58 |
| Fråga vänligen hjälp> _ < | Ria | General Hardware Chat | 3 | 10 april 2007 12:58 |
| Thread Tools | |
| |