mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Behöver Ethernet Faster Than 10Mbps!

Reply

Thread Tools
Old 5 maj 2009, 11:36
Givargruppen

Default Behöver Ethernet Faster Than 10Mbps!

Hallå,

Min Ethernet-anslutning länk hastigheten 10Mbps, irriterande sak är den är ansluten till min Xbox, och jag bara insåg det är att hastigheten.

Så jag har tillbringat timmar trålning genom inställningar, konfigurera saker som ett DMZ etc.

När alla Temne det var faktiskt begränsas av anslutningen ..

Är snabbare PCI-kort som finns?

Eller kan jag chage hastigheten på något sätt? (Jag har märkt av en snabb sökning på Amazon att en D-Link "snabb" Ethernet PCI var nominellt 10/100, innebär detta att du kan ställa in den mellan 10 och 100?)
Old 5 maj 2009, 12:21
Givargruppen

Tönt.

(Och nej, jag vet inte svaret, ville bara ringa en tönt lol. Förresten, jag vill veta alltför )
Old 5 maj 2009, 12:51
Givargruppen

Det är oftast mycket snabbt, men du kan plocka upp en Intel gigabit nätverkskort för ganska billigt. Inte säker på hur adaptern på Xbox är kan du maxing det redan.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 5 maj 2009, 13:06
Givargruppen

Inte för att sätta ord på Fordy mun Carbon, men jag tror att han bad (också) om det, med ett 10/100 kort, du kan ställa in hastigheten från 10 till 100 eller om det bara tar oavsett hastighet din anslutning är mellan 10 och 100. LOL Om detta inte är vad han bad, då är jag. (ingen tråd kapning avsedda Ollie).
Old 5 maj 2009, 13:31
Givargruppen

Inga problem Bubba, det är just Kinda jag behöver göra.

Jag tror inte 10Mbps kan vara max för det som låter lite för låg för mig? Och det är den enda anledningen jag kan tänka på för att släpa jag spelar saker som COD4.

Även alla mina kompisar att köra sin X360 från ethernet på PC uppleva samma släpa jag gör, och de med overpriced trådlös adapter, gör det inte.

Så som jag ser det som mer än slump ..
Old 5 maj 2009, 15:01
Givargruppen

http://en.wikipedia.org/wiki/10/100_switch

Och nej, 1.25mb / s är ganska snabb, i synnerhet eftersom trådlöst i praktiken tenderar att drabbas ungefär samma hastighet också. Skulle lika gärna kunna plocka upp en 10/100 för billiga, det ser ut som att 360 har en så det bör kunna göra 100Mbps.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 5 maj 2009, 15:05
Givargruppen

Tack för länk och info Carbon.
Old 6 maj 2009, 08:30
Givargruppen

Tack Carbon, men jag googled mitt mobo och det verkar som om tåget är en 10/100/1000 ändå, så kanske det blir bättre än min gamla st ändå. (I havn't faktiskt försökt Xbox om det ännu ..)

Tack.
Old 6 maj 2009, 10:20
Ledamot Gruppen

Vad är du ansluten till? alias är den enhet du är ansluten till kan köras på 100 Mbps i stället för 10? Jag tror im rätt när han säger att adaptern växlar till högsta möjliga hastighet.
Old 6 maj 2009, 13:03
Moderator-gruppen

First off 10Mbs är vägen för att köra Xbox på nätet. Du kan göra fint med 2mbps.

Jag är ganska säker på att Xbox var minst 10/100 i själva verket är jag säker på det.

Om du har en switch i nätverket, och tre nätverkskort, två till 100Mbps och en på 10Mbps, de två 100Mbps som kommer att tala med full fart, men när man talar till 10Mbps enhet, då nätverket långsamma med att en genomsökning. Om du har en gammal hubb (osannolikt) då allt kommer att bli tvungna att köra på 10Mbps.

Jag hade ett problem för ett tag sedan där de skulle köra något snabbare än 10Mbps, och det visade på £ 3.00 byta packade upp, och inte skulle ge något att köra snabbare än 10 Mbps. Detta är väl värt att kontrollera.

Har du kontrollerat hur snabbt nätet adapter i datorn är inställd på - bör 10/100/1000 Auto Negotiation.

Även dina ursprungliga frågor är allvarligt förvirrande. TBH har jag ingen aning om vad du begär?

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vilken CPU är snabbare? TTHJames Processorer, moderkort & RAM 6 19 juni 2009 10:20
Snabbare bredband? triathleterob Nätverk, Modem & VoIP 3 25 januari 2009 12:26
Hur gör jag för att Vista startar snabbare och stänga Snabbare ashmehta Windows-operativsystem 12 11 maj 2008 02:16
Snabbare Fox Cew27 Webbläsare & FTP Klienter 2 4 januari 2008 13:35
Vilken är snabbare? TJURPENIS Processorer, moderkort & RAM 1 19:e sep 2007 11:02
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.