mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Behöver du hjälp på Wireless USB (lancard)

Reply

Thread Tools
Old 23 juni 2009, 00:02
New Member Group

Default Behöver du hjälp på Wireless USB (lancard)

hej jag har denna Toshiba Satellite bärbar dator och jag tar den med mig till mitt arbete. tydligen min arbetsplats ligger i en stor källare, och mitt inbyggda trådlösa kortet i laptop doesnt verkar vara att hitta något samband. biblioteket är cirka 100 meter bort, och det spelar ingen ens fånga bibliotekets trådlösa anslutningen.
Jag tänkte på att köpa en trådlös usb som ger längre räckvidd. Jag ville veta om det värt att köpa trådlös usb och om det skulle fungera från källaren. Om ja då som en ska jag köpa som ger lång räckvidd
tack för ur tiden.
Old 24 juni 2009, 01:14
Givargruppen

Ok väl det beror hur långt trådlösa routern är att där du försöker ansluta detta är vad Jag rekommenderar beroende på om din anslutningen adsl eller DSL dessa ett par alternativ få önskad wirless nätverket.

Här är de:

DSL> www.pcworld.com / shopping / detalj / prtprdid ,91550689-sortera efter, detaljist / pricing.html
ADSL> www.pcworld.com / shopping / detalj / prtprdid ,2905665-sortera efter, detaljist / pricing.html

Ok ADSL alternativet är att få en sekundär ett och sedan hårt trådbunden anslutning av det till en annan del av ditt arbete mycket lätt att ansluta till en 15 m ethernet (cat5) kabel och sedan inställningarna för trådlöst nätverk från att kopplingspunkt.
Om du har en DSL conenction det första alternativet bör vara tillräckligt eftersom den har för höga signal attenies.
Old 24 juni 2009, 01:14
Givargruppen

Eller så kan du köpa 500 MBS LAN adapter kort, men jag vill bara rekommendera att betala för detta om du acctualy har en conenction till nätverket bt mycket dålig.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Belkin N trådlös router med Comcast bredband - Trådlös hastighet query tlh44 Nätverk, Modem & VoIP 1 8 juni 2009 02:43
Trådlöst problem - "Det går inte att konfigurera den här trådlösa anslutningen" pmcg03 Nätverk, Modem & VoIP 1 28 maj 2009 02:48
Trådlös mus och tangentbord, men trådlöst övervaka? discobiscuit Grafikkort & Skärmar 1 14 januari 2008 12:32
Problem med installation av Cable & Wireless 802.11g trådlös router Zen2007 Nätverk, Modem & VoIP 3 1 august 2007 05:47
Trådlöst nätverk - Dell Wireless 1390 802 ben General Hardware Chat 9 9 mars 2007 03:30
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.