![]() |
|
| |||
| |||
| hej jag har denna Toshiba Satellite bärbar dator och jag tar den med mig till mitt arbete. tydligen min arbetsplats ligger i en stor källare, och mitt inbyggda trådlösa kortet i laptop doesnt verkar vara att hitta något samband. biblioteket är cirka 100 meter bort, och det spelar ingen ens fånga bibliotekets trådlösa anslutningen. Jag tänkte på att köpa en trådlös usb som ger längre räckvidd. Jag ville veta om det värt att köpa trådlös usb och om det skulle fungera från källaren. Om ja då som en ska jag köpa som ger lång räckvidd tack för ur tiden. |
|
| |||
| |||
| Ok väl det beror hur långt trådlösa routern är att där du försöker ansluta detta är vad Jag rekommenderar beroende på om din anslutningen adsl eller DSL dessa ett par alternativ få önskad wirless nätverket. Här är de: DSL> www.pcworld.com / shopping / detalj / prtprdid ,91550689-sortera efter, detaljist / pricing.html ADSL> www.pcworld.com / shopping / detalj / prtprdid ,2905665-sortera efter, detaljist / pricing.html Ok ADSL alternativet är att få en sekundär ett och sedan hårt trådbunden anslutning av det till en annan del av ditt arbete mycket lätt att ansluta till en 15 m ethernet (cat5) kabel och sedan inställningarna för trådlöst nätverk från att kopplingspunkt. Om du har en DSL conenction det första alternativet bör vara tillräckligt eftersom den har för höga signal attenies. |
|
| |||
| |||
| Eller så kan du köpa 500 MBS LAN adapter kort, men jag vill bara rekommendera att betala för detta om du acctualy har en conenction till nätverket bt mycket dålig. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Belkin N trådlös router med Comcast bredband - Trådlös hastighet query | tlh44 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 8 juni 2009 02:43 |
| Trådlöst problem - "Det går inte att konfigurera den här trådlösa anslutningen" | pmcg03 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 28 maj 2009 02:48 |
| Trådlös mus och tangentbord, men trådlöst övervaka? | discobiscuit | Grafikkort & Skärmar | 1 | 14 januari 2008 12:32 |
| Problem med installation av Cable & Wireless 802.11g trådlös router | Zen2007 | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 1 august 2007 05:47 |
| Trådlöst nätverk - Dell Wireless 1390 802 | ben | General Hardware Chat | 9 | 9 mars 2007 03:30 |
| Thread Tools | |
| |