mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Odd anslutningsproblem

Reply

Thread Tools
Old 5 November 2007, 14:42
New Member Group

Default Odd anslutningsproblem

Hej, detta är mitt första inlägg på denna webbplats och all hjälp skulle vara mycket uppskattat.
För ungefär en vecka nu har jag haft problem med mitt internet där det går mycket långsamt. Den del som gör denna fråga så konstigt är att det bara går till denna super släpa läge under en viss tid på dagen (cirka 3pm - 1am) så blir det normala. Jag ringde min ISP och efter sammanträdet med en teknik för omkring två timmar att försöka fixa det, fick höra att det skulle kunna vara ett problem och att någon från nätverk skulle ringa mig snart. Den person som ringde mig och sa att allt var bra och att det var nog bara för att den server jag ansluta till är full eller nåt sånt .. Men hur kan det vara om det bara började hända för en vecka sedan ut i det blå? Jag har ADSL och använda en Westell Modell 327W modem / trådlös router (har försökt att inaktivera det trådlösa men inte hjälpte). Jag är desperat för alla möjliga svar på mitt problem, och låt mig veta om det finns någon annan info jag kan ge för att hjälpa till. Tack!
Old 5 November 2007, 17:29
Moderator-gruppen

Default Odd anslutningsproblem

Låter som om Temne folk kommer hem från skolan, arbete mm och börja logga på och chatta, surfa och ladda ner. Kan vara vad tech sagt och servern vid max belastning och bromsa anslutning.

Om det är samma Temne hela tiden sedan förhoppningsvis ISP kommer att märka det och uppgradera sina servrar för att möta efterfrågan. Tyvärr även den snabbaste dator (på nätet) är ytterst i händerna på servern.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
BT Voyager 2110 anslutningsproblem robbyd Nätverk, Modem & VoIP 3 5 maj 2009 13:54
PSU,, fortfarande ett problem för mig dsaliba Cases & Power Supplies 7 10:e sep 2008 13:10
DVD Region UTFÄRDANDE pjd Drives & Removable Media 1 31 januari 2008 05:06
PSU fråga ukmm Cases & Power Supplies 2 14 december 2007 15:55
Internet Utgåva Jake2392 Nätverk, Modem & VoIP 1 22 oktober 2007 15:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.