![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar im har lite problem med en laptop som jag reparera. Problemet är ... Jag kan inte få den inbyggda trådlösa att ansluta till Internet. Jag kan ansluta via Ethernet som är ansluten till min trådlösa router. Jag har gjort det möjligt att trådlöst på den bärbara datorn men säger "Det går inte att konfigurera den här trådlösa anslutningen" på den trådlösa anslutningen fält när du dubbelklicka på anslutningen. alla förare har fått en ny installeras bara Incase men ändå ingenting ... ![]() synpunkter skulle vara jättebra. Jag vet att folk här är vänliga och försöker hjälpa till så mycket som möjligt. så tack för avancerad |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du en programvara installerad för att hantera det trådlösa nätverkskort som kan laddas ner eller kan redan vara installerad? Många bärbara nätverkskort har en tredje del program för att hantera det trådlösa att över kör Windows en. Du kan också prova det här, det kanske eller kanske inte fungerar: Steg 1 - Starta Wireless Zero Configuration Om du vill starta Wireless Zero Configuration kan du göra det genom att följa anvisningarna nedan: ![]()
![]()
![]()
![]() Detta kommer att öppna "Wireless Zero Configuration Egenskaper"
![]() Den "Service Control"-fönster kommer att försöka att starta "Wireless Zero Configuration". ![]() Wireless Zero Configuration Properties visas Service Status som "startat.
Steg 2 - ändra avancerade inställningar för att använda Windows för att konfigurera mina trådlösa nätverk
![]() Härifrån, som visas under "Lan eller High-Speed Internet, bör du hitta en trådlös nätverksanslutning. Dubbelklicka på denna ikon. ![]() Om du uppmanas att "Använd Windows för att konfigurera mina trådlösa nätverksinställningar", följ instruktionerna nedan: ![]()
![]()
|
| |||
| |||
| som ser bra ut men fliken Trådlösa nätverk är inte det: S har XP Home på detta 1. tack för hjälpen tho:) |
|
| |||
| |||
| Citat:
Har du provat att trycka på Fn + F1? (Denna knapp växlar trådlösa enheter (tillval) på eller av.) Vilket OS använder du? Om dess Vista kan du ha en kompatibilitet fråga. Själva namnet på det trådlösa kortet är en Intel 2200BG tror jag. Du kan prova att ladda ner dessa drivrutiner direkt från Intel på: http://downloadcenter.intel.com/Prod...ProductID=1637 Kontrollera att du avinstallera de gamla först genom Enhetshanteraren.
__________________ serverguy |