![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hi guys,
Så jeg opretter forbindelse til internettet på min computer via trådløs. Denne derefter propper ind i en Linksys trådløs router, der kan sluttes til ud ADSL modem / router, som derefter går til omverdenen. Så jeg fik et NAS-drev til jul, som jeg ønsker at koble sig på mit mini net på mit værelse - så jeg fik også en 5-port switch. Port 1 er den destop, 2 i min MacBook og 3 er NAS-drevet. Men kan jeg ikke synes at få det hele til at fungere. Når jeg slutter mit skrivebord i routeren, den vil se og arbejde med NAS-drevet, men jeg kan ikke oprette forbindelse til internettet via trådløse (så jeg kan ikke komme til verden udenfor). Hvordan kan jeg få de to til at køre ved siden af hinanden? Jeg har prøvet bridiging og det virkede ikke - jeg mangler noget? Har jeg brug for manuelt at tildele IP-adresser i stedet for automatisk at tildele dem? Behøver jeg at give dem forskel undernet? Tak Tom Mit system: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan du tegne et diagram. Jeg er godt i sandhed forvirret. Hvor mange trådløse routere har du? Er pc'er tilsluttet trådbunden eller trådløs?
|
| |||
| |||
| Faktisk er jeg tror jeg forstår. Din WAN til internettet via trådløst, men ønsker at oprette forbindelse til NAS via en switch på dit værelse. Dybest set, hvad du skal gøre: På det trådløse netværk, skal du lade det sat op som før. Lad det for at få en IP-adresse via DHCP. På kablet netværk, skal du gå for at se nettilslutninger højreklikke på kabelforbundet adaptor, TCP / IP Egenskaber. Angiv en IP-adresse til 10.10.11.11 Subnetmaske til 255.255.255.0 Nr. standardgateway (orlov blank) Ingen DNS-servere (orlov blank) På NAS, gør stort set de samme ting, igen at fastsætte en statisk IP-adresse, men denne gang ved hjælp af IP-adressen på 10.10.11.10 og alt andet det samme. På en Mac, gør det samme ting igen, men bruge IP-adressen på 10.10.11.12 Jeg har ingen Mac erfaringer og TBH har ingen idé, hvis Mac vil understøtte flere samtidige netværksforbindelser. Så skulle du være i stand til at få adgang til både net. Men det ville være meget lettere og meget bedre at være ærlig, hvis du bare var en net-og sluttet alle enheder i det. Ikke gør det muligt at slå bro eller du vil oprette en sløjfe og vil crash alle dine routere og switche. Du skal angive statiske IP-adresser på de isolerede net som tthere er nogen DHCP-server på den (kontakten er stum i forhold til den trådløse router.)
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Takket serverguy - got it all sorteret nu! Den eneste bit jeg fulgte anderledes var det faktiske IP-adresser, som jeg ønskede det trådløse og kablede netværk på forskellige undernet. Thanks a lot! |
|
| |||
| |||
| Glad for at høre, at jeg kunne hjælpe. Så hvad IP-adresser, du kører nu, for-og trådløse sider? Du kan teoretisk bruge nogen af de IP-adresser, så længe de starter med enten 192, 172, eller 10 Holde dem i et andet undernet var hvad jeg ønskede at du gør, hvorfor, hvorfor jeg foreslog 10.10.11, fordi jeg er ikke bekendt med nogen router at defaults til dette.
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Belkin N wireless router med Comcast bredbånd - Trådløs hastighed query | tlh44 | Networking, Modemer & VoIP | 1 | 8 juni 2009 02:43 |
| Kan du tilslutte tilfælde fans parallelt? | cammochris | Cases & Strømforsyninger | 3 | 20 august 2008 14:46 |
| Trådløse mus og tastatur, men trådløs overvåge?? | discobiscuit | Grafikkort & Monitors | 1 | 14 januar 2008 12:32 |
| Problem installerer Cable & Wireless 802.11g trådløs router | Zen2007 | Networking, Modemer & VoIP | 3 | 1 august 2007 05:47 |
| Trådløst netværk - Dell Wireless 1390 802 | knogler | General Hardware Chat | 9 | 9 marts 2007 03:30 |
| Thread Tools | |
| |