![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hei folkens,
Så jeg koble til Internett på skrivebordet mitt via trådløst. Dette deretter kobles til en Linksys trådløs ruter, som kan plugges inn ut ADSL modem / router som deretter går til omverdenen. Så fikk jeg en NAS-enhet til jul som jeg vil koble deg opp til min mini nettverket på rommet mitt - så jeg også fikk en 5-port switch. Port 1 er destop, 2 i min macbook og 3 er nas stasjonen. Men, jeg kan ikke synes å få det hele til å fungere. Når jeg kobler meg desktop inn i ruteren, vil det se og arbeide med NAS kjøre, men jeg kan ikke koble til Internett via trådløst (så jeg kan ikke komme til verden utenfor). Hvordan kan jeg få de to til å kjøre ved siden av hverandre? Jeg har prøvd bridiging og som ikke fungerte - jeg savner noe? Må jeg manuelt tildele IP-adresser i stedet for å automatisk tildele dem? Trenger jeg å gi dem forskjellen subnett? Takk Tom Min System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan du tegne et diagram. Jeg er vel i virkelig forvirret. Hvor mange trådløse rutere har dere? Er PC koblet til med kabel eller trådløst?
|
| |||
| |||
| Egentlig Jeg tror jeg forstår. Din WAN til Internett via trådløst, men ønsker å koble til NAS via en bryter på rommet ditt. Innerst inne hva du trenger å gjøre: På det trådløse nettverket, la det satt opp som før. La dem få en IP-adresse via DHCP. På kablet nettverk, går for å vise nettverkstilkoblinger, høyreklikk på kablet adapter, TCP / IP Properties. Angi IP-adressen til 10.10.11.11 Nettverksmaske til 255.255.255.0 Ingen standard gateway (la stå tom) Ingen DNS-servere (la stå tom) På NAS, har i hovedsak det samme igjen sette en statisk IP-adresse, men denne gangen ved hjelp av IP-adressen 10.10.11.10 og alt det samme. På Mac, gjøre det samme igjen, men bruke IP-adressen 10.10.11.12 Jeg har ingen Mac-opplevelsen og TBH har ingen anelse om Mac vil støtte flere samtidige nettverkstilkoblinger. Deretter skal du kunne få tilgang til begge nettverk. Imidlertid vil det være mye lettere og mye bedre å være ærlig hvis du bare hadde én nettverk og koblet alle enhetene i det. Ikke gjør det mulig å bygge bro, eller vil du lage en loop og vil krasje alle rutere og svitsjer. Du må sette statiske IP-adresser på isolerte nettverk som tthere er ingen DHCP-server på den (bryteren er dumme i forhold til den trådløse ruteren.)
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Takk serverguy - har alt sorteres nå! Den eneste bit jeg fulgte annerledes var den faktiske IP-adresser som jeg ønsket den trådløse og kablede nettverk på ulike subnett. Thanks a lot! |
|
| |||
| |||
| Fint å høre at jeg kunne hjelpe. Så hvilke IP-adresser er du kjører nå, for det kablede og trådløse sider? Du kan teoretisk bruke noen av IP-adresser, så lenge de begynne med enten 192, 172, eller 10 Holde dem på et annet subnett var det jeg ville at du skulle gjøre, dermed hvorfor jeg foreslo 10.10.11 fordi jeg kjenner ikke til noen ruter som standard dette.
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Belkin N trådløse ruteren med Comcast bredbånd - Trådløst hastighet søket | tlh44 | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 8 juni 2009 02:43 |
| Kan du koble tilfelle fans parallelt? | cammochris | Bærevesker & Strømforsyning | 3 | 20 august 2008 14:46 |
| Trådløs mus og tastatur, men trådløse skjermer? | discobiscuit | Kabinetter & Skjermer | 1 | 14 januar 2008 12:32 |
| Problem installerer Cable & Wireless 802.11g trådløse ruteren | Zen2007 | Nettverk, modem og VoIP | 3 | 1 august 2007 05:47 |
| Trådløst nettverk - Dell Wireless 1390 802 | bones | General Hardware Chat | 9 | 9 mars 2007 03:30 |
| Thread Tools | |
| |