mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Skriv ut servrar inte fungerar

Reply

Thread Tools
Old 29 mars, 2008, 02:00
New Member Group

Default Skriv ut servrar inte fungerar

Hej,

Jag har ett problem med USB 2.0 skrivarservrar. Jag har försökt två olika modeller. Den första var samma Edimax, nu är det LevelOne FPS-9022. Båda hitta skrivare (HP LaserJet 1022) som har samband med Skrivarserver och erkänna om är priter på eller av. Problemet är aktuell status. Om det är skrivaren, status är fortfarande "papper out" (med en massa papper i). Jag tror det är anledningen till att skrivaren inte fungerar - Jag kan skicka sidan för att skriva ut, men ingenting händer. Utskriftsvänlig fungerar normalt i samband med datorn.

Här är skrivarserverns systeminformation:

Enhetens namn: PS3E54D3
Raw Printing: Aktivera
Printer Server Name: PS3E54D3
IPP Tryck: Aktivera
Modell Typ: 1U Print Server
LPR-utskrift: Aktivera
Firmware Version: 8.0.20
AppleTalk Printing: Aktivera
MAC-adress: 00: 11: 6B: 3E: 54: D3
NetWare Tryck: Aktivera
USB-port nummer: 1
SMB: Aktivera
LPT Port Number: Nej
SNMP: Aktivera
Trådlöst LAN Status: Nej
NetBEUI: Aktivera

DHCP är aktiverat i nätverket.

Tack för hjälpen.
Old 29 mars, 2008, 06:59
Givargruppen

Förmodligen du känner till http://www.ozcableguy.com.au/usb_print.asp

Vilka åtgärder tog du när du väljer skrivarservern att det var förenligt med ditt nätverk, din arbetsstation operativsystem och din skrivare? Jag bara frågar eftersom det är lite som trådning flera nålar på en gång, du behöver linje dem alla upp korrekt eller så kan du inte göra det. USB skrivarserver kompatibilitet skulle vara det och slutet av alla val som en att köpa, standardnamnet antagandet måste "detta kommer inte att fungera med det".

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 29 mars, 2008, 09:19
New Member Group

Jag hittade inte lista över kompatibla skrivare så kollar jag bara om det är 2,0 USB. Och nätkompatibilitet? Det finns inga extra inställningar, bara en switch. Alla datorer i nätverket som kör på xp prof.
Old 29 mars, 2008, 09:51
Givargruppen

En skrivarserver ta information åt båda hållen. Datorn skickas till skrivaren, datorn sökfrågor skrivaren, skrivaren gör tillkännagivanden. Skriv ut servrar behöver veta lite om skrivarna de stöd, särskilt när skrivaren är knutna till dem ritades av Hewlett Packard. Anledningen är att HP gör sitt eget varumärke skrivarservrar och de är kända, HP, för att stoppa andra människors gränssnitt att arbeta med sin utrustning så att folk måste köpa HP-produkter. Jag hade en enorm kamp med en tidig sida matad snabbt arbetsgrupp skanner som bara skulle prata med en Netware servern eftersom HP ägs Novell vid den tidpunkten. Jag var inte glad.

Det fanns 50 interna HP JetDirect 615n skrivarservrar på ebay.co.uk denna månad, fyra av dem gick även leverans för under £ 15. De är den produkt som HP rekommenderar för Laserjet 1022. Det kan vara värt att se om du kan hitta ett sånt istället för att bekämpa systemet.
Old 29 mars, 2008, 10:02
New Member Group

Jag vill inte köpa tredje skrivarserver i 5 dagar: / Jag är inte säker men HP att använda NetBEUI som stöds.
Old 29 mars, 2008, 10:14
Givargruppen

Skrivaren har något nätverk alls, så det är inte använder NetBEUI, det är bara att använda USB2-kontakt. Den byggdes förväntar att koppla in en dator och för att kunna komma åt datorns USB2 buss, och skrivarservern är att översätta allt som trafiken till TCP / IP på din Ethernet LAN. Det är naturligtvis inte att göra ett perfekt jobb. Med utskriftsservrar, på allvar, du måste veta att det kan i stället utgå från att det kommer. De är inte utbytbara delar.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Canon Prixma MP170 skrivare - Print server darshpreet Digital Imaging & Skrivare 0 3 juni 2009 11:36
Brist på COD4-servrar i TN ... theFuture PC & Console Gaming 2 22 maj 2009 16:50
Hem Servrar - Var börjar jag? mctw Nätverk, Modem & VoIP 19 4 mars 2009 18:51
DNS-fel som upptäckts i flera DNS-servrar. serverguy Nätverk, Modem & VoIP 6 5 oktober 2008 11:48
Apache eller Abyss webbservrar hjälp SpinningMisery Web Design, Hosting & SEO 1 25 november 2007 11:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.