![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har vår familj st övervåningen med skrivaren och nere jag använda min laptop trådlöst. Är det möjligt att kunna skriva ut något på skrivaren som är en trappa upp från min laptop som är där nere? Är det ett enkelt rakt fram processen thats inte alltför komplicerat? Jag kan inte begära för mycket får jag? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har lite läsa här och skicka tillbaka om du behöver hjälp:
| |||
| |||
| Du kommer att behöva inrätta ett hemnätverk (så att datorer kan ansluta med varandra inte bara dela Internet-anslutningen), och ställa in skrivaren för skrivardelning, XP bör göra detta för dig i det nätverk som upprättats guiden. |
|
| |||
| |||
| Du kan också köpa en trådlös skrivare hubb så de viktigaste dator inte behöver vara påslagen. http://svp.co.uk/product/edimax_ps_m...intserver_4787 |
|
| |||
| |||
| På datorn som är ansluten till skrivaren -- Klicka Start och klicka sedan på Kontrollpanelen Klicka Skrivare och annan maskinvaraOch klicka sedan på Skrivare och fax i Skrivare och fax mapp klicka Dela den här skrivarenÖppnar skrivarens dialogrutan Egenskaper och klickade på Dela tabclick Dela NamnOch sedan klickade OK. För att ansluta till skrivaren -- öppen KontrollpanelenOch klickade Skrivare och annan maskinvara klicka Lägg till en skrivare klicka Utskriftsvänlig Connection och sedan bläddra i nätverket för skrivaren och Thats it |
|
| |||
| |||
| Nätverket måste ställas in först, om du inte kan komma åt de viktigaste dator kan du inte komma åt skrivaren. |
|
| |||
| |||
| Som Tingeling kommer att använda ett nätverk naturligtvis kommer det att förklaras i länken "första linjen" som philthomas |
|
| |||
| |||
| Men att inrätta en delad Internetanslutning, inte automatiskt skapa ett hemnätverk (där datorer kan se och ansluta till varandra). |
|
| |||
| |||
| Om du använder länken philthomas förutsatt att du snart se att inrätta ett hemnätverk (som jag gjorde) |
|
| |||
| |||
| Det är vad jag sa i mitt första svar. |