![]() |
|
| |||
| |||
| Hei alle! Ive hatt et problem med min router for de siste 2 dagene. Det var alt fungerer fint før. Jeg bruker en Speedtouch 510v6 modem og TRENDnet TW100-S4W1CA 4 port bredbåndsruter. Og min tilkoblingstypen er en PPPoE. Heres saken: Jeg trengte å se min modems innstillingene så jeg koblet min router og koblet modemet directy til min laptop. (Jeg gikk online 192.168.1.254 å kontrollere innstillingene, og det fungerer bra). Når jeg koblet min router tilbake og ønsket å kontrollere innstillinger fra Internett, i coulndt koble til 192.168.1.1. Men internett jobbet bra ![]() Så jeg nullstille ruteren det. Og det gjorde ikke hjelpe. Så jeg restaurert den rutere deafult innstillinger (Jeg håper det var den riktige tingen å gjøre). og at didnt work heller. Derfra på internett er nede også. Cant koble gjennom ruteren (men jeg kan når jeg bruker bare modem, slik at tilkoblingen fungerer .. noe galt med rutere innstillinger) Jeg konfigureres min router som det ble sagt i TW100-S4W1CA konfigurasjon boken. Ti min PC, modem og ruter ned og deretter tilbake igjen. Sjekket min TCP / IP-innstillingene. De er på "Motta IP-adresse automatisk". Og da boken sier at Windows IP Configurator skal vise dette: det sies at hvis IP-s er følgende, min PC har fått koblet til ruteren. IP 192.168.0.x Subnet 255.255.255.0 Gateway: 192.168.0 .. 1.1 ![]() så jeg opend RUN----ipconfig/all, og dvs hva jeg fikk Windows IP Configurator IP ruting er aktivert Seire Proxy er ikke aktivert DHCP aktivert IP 192.168.1.2 Subnet 255.255.255.0 Gateway 192.168.1.1 Boken sa at hvis IP ikke er det samme, starter alt og prøve igjen. Jeg gjorde .. to ganger, men det gjorde ikke hjelpe .. så .. jeg dont vite hva annet å gjøre. Jeg kan koble nå til online Configurator, men andre er nede. Min kablene alle jobbet bra, jeg har TCP / IP bare i tilfelle (les det i enkelte forum) og min brannmur er av, og jeg installert nyeste firmware til min router (: D jeg dont vite om det hjelper eller ikke) Nå er hodet mitt er completly tom slik hjelp er verdsatt! ![]() ![]() Takk .... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Standard gateway skal være den samme som router IP - 192.168.0.1
Datamaskinens IP bør en etter router IP - 192.168.0.2 Hvis du kan logge inn på ruteren, og den sier den er koblet til Internett og PC-en sier det har en IP og standard gateway fra ruteren Jeg vil trolig begynne å se på et virus eller spyware infeksjon. Du kan også åpne nettverkskort egenskaper deretter gå til TCP / IP-innstillinger og andre øverst og skriv inn IP-innstillingene manuelt. Av lydene av det er det du trenger: IP - 192.168.0.2 Nettverksmaske - 255.255.255.0 Default Gateway - 192.168.0.1 Primær DNS - 192.168.0.1 Min System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| ok .. Jeg har endret min IP-s til disse .. IP - 192.168.0.2 Nettverksmaske - 255.255.255.0 Default Gateway - 192.168.0.1 Primær DNS - 192.168.0.1 Internett er fremdeles fungerer bra når connecterd bare via modem .... men når jeg kobler ruteren tilbake, jeg skrånende få til internett, og nå jeg skrånende pålogging til min router online |
|
| |||
| |||
| Oops lese innlegget galt. Prøv disse: IP - 192.168.1.2 Nettverksmaske - 255.255.255.0 Default Gateway - 192.168.1.1 Primær DNS - 192.168.1.1 |
|
| |||
| |||
| ok jeg vil prøve det ... men skal jeg endre noe i min router innstillingene online?? akkurat når jeg nettopp har valgt tilkoblingstypen PPPoE og skrev inn brukernavn og passord fra ISP. Og når jeg skrev inn ips du sa .. 192.168.1.1 og så på dette er hva jeg har .. det ikke ser riktig ut |
|
| |||
| |||
| Du sa at du ikke kan koble til ruteren, hvis du kan, endre IP-adresser er en sløsing med all vår tid. Hvis du kan koble til ruteren, men ikke internett så det er den leverandøren som må sette opp. Nøyaktig hvor er vi med tanke på hva gjør, og / eller ikke fungerer? |
|
| |||
| |||
| ok .... Jeg skrev inn ips du sa .. og nå kan jeg fortsatt koble til ruteren, men internett er nede ... noe mer jeg kan si .... jeg dont vite .... utgangspunktet fortsatt i samme posisjon som i begynnelsen |
|
| |||
| |||
| Vi kunne ha hoppet over alt dette, men du sa i ditt opprinnelige innlegg at du ikke kan koble til ruteren. Uansett. Du bør ikke kreve noen innstillinger for ruteren som modem håndterer dette. Hvem leverte modem? ISP? |
|
| |||
| |||
| gjorde jeg angi gitt IPer til riktig sted ... Jeg satte dem til TCP / IP-protokollen properites, deretter alternativ, og i angitt dem der ... når jeg nå åpner RUN --cmd_--ipconfig/all den fremdeles sier at min IP er 192.168.1.65 subnet 255.255.255.0 gatewayen. 192.168.1.254 dns 192.168.1.254 |
|
| |||
| |||
| ok sry for at .. ja fikk modemet form ISP ... |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Connecting trådløse ruteren 2dre NIC | sumon | Nettverk, modem og VoIP | 0 | 28 mai 2009 14:52 |
| Router ikke kobler til gamle Connection | Fiberguy | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 6 mars 2009 13:46 |
| HJELP nødvendig. Odd problemer med å koble til Internett via ruteren. | jodie92 | Nettverk, modem og VoIP | 2 | 2 januar 2009 14:47 |
| Problemer med min dell tilkobling til NETGEAR router | BurgerBoy34 | Nettverk, modem og VoIP | 11 | 13 nov 2008 15:49 |
| Koble til routeren | runrabbit55 | Nettverk, modem og VoIP | 2 | 22 nov 2007 05:00 |
| Thread Tools | |
| |