![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej alle, Jeg har netop (været at forsøge at) oprettet et trådløst netværk for en ven. Scenariet er denne ... Wireless Toshiba bærbar kører Vista, trådløs desktop kører XP Home, NTL kabel bredbånd med NTL: 200 modem og en Netgear trådløs router. Med mig så vidt? Okay, jeg vil fortsætte ... Den Netgear router er forbundet til NTL modem via ethernet, og det syntes at være installeret korrekt. Den bærbare computer blev brugt til at køre Netgear installation software og konfigurere den form for sikkerhed, der kræves (WPA-PSK). Internettet er tilgængeligt på den bærbare computer via Ethernet-kabel tilsluttet bagsiden af det (som er forbundet til bagsiden af router). Ok, så jeg var det antages, at når det var færdig, ville jeg være i stand til at fjerne Ethernet-kabel fra bagsiden af den bærbare computer, og voi-la, den bærbare computer vil modtage det trådløse signal og jeg vil være i stand til at slutte. Jeg var også antages, at den trådløse skrivebordsenhed ville også modtage signalet og være i stand til at oprette forbindelse, men nej. Min PDA er i stand til at modtage signalet og slutte i placeringen af begge de computere, så jeg på et tab på, hvad der er årsag til problemet her. Nogen form for hjælp eller råd ville være meget værdsat! Mange tak. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du checket, at det trådløse netværkskort er aktiveret og kontrolleres driverne er installeret korrekt.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den NTL200 er et kabelmodem, der alreay nedsætter et internetforbindelse med NTL. Som sådan, stikning en trådløs youter bag det vil ikke fungere. Du skal bruge et trådløst adgangspunkt (selvom du kan indstille din router til at fungere som en WAP-only).
Du kan slutte den Netgear router ind i bagsiden af NTL200 modem via et Ethernet-kabel, og sæt en bærbar i bagsiden af din router, men alle routeren vil gøre, er at videregive lavpunktet signalet er modtaget fra den NTL kabelmodem. Når du afmonterer den bærbare computer vil den ikke oprette forbindelse til internettet via denne trådløse router. Den omstændighed, at PDA værker bøde foreslår jeg, at det er blevet givet via en mobiltelefon, og er tilsluttet internettet via et adgangspunkt fra din udbyder. Cheers: Chris Mit system: Willy Wonka's Polygon Factory
|
|
| |||
| |||
| NTL Kabel er nu Virgin kabel (min internetudbyder i dag) og jeg kan bekræfte, at det vil helt klart arbejde fint med en trådløs Router.I har brugt en for 5 år eller mere nu. @ Desertfish ... Er du få forveksles med en Wireless Modem / Router m8y? |
|
| |||
| |||
| Ah ... Du ønsker at gå techy med mig (grunt). Ok så ... her går ![]() Grundlæggende, og ADSL-modem ikke eksisterer, fordi ordet "modem" er en forkortelse for "modulere - demodulate", som er at konvertere en digital sigal til analoge og visa versa (tænker tilbage på dagene i dialup, hvor du kun fik 56 Kb). Grunden til, at de kalder det et modem i form af ADSL er bacaus ADSL værker på ATM teknologi. ATM kan ikke transport IP-adresser, så den måde at komme rundt, som er at identificere IP-pakker til PPP og skubbe dem trug til din ISP. På grund af indkapslingen, der finder sted der, de kalder det et modem. Da jeg var stadig bor i Southampton jeg var med NTL (eller Virgin Media) så godt og jeg chucked den NTL200 kabelmodem de gav mig og installeret et kabel router ... Nu er der en forskel mellem et kabel-router og en ADSL-router: Et kabel router bruger en BNC-stik for at forbinde de lokke kablet går ind i din dagligstue til din router (Det runde stik du skrue ind i bagsiden af enheden. ADSL router sluttes til en splitter / microfilter via et lille kabel med to RJ11-stik i hver ende (dem, der ser ud som lille RJ45 stik som dem på Ethernet-kabler). I begge tilfælde (BNC eller RJ11 tilslutning på bagsiden af routere) er dem, der modtager IP-adresse fra din internetudbyder via IPCP (IP indkapslet i PPP), som i generelle vendinger kaldes WAN port til WAN-adresse. Din router bruger NAT via enten x-værdi af Ethernet-porte eller din trådløse forbindelse. Nu ... at du bruger den standard NTL kabelmodem du kun har en Ethernet-port på bagsiden ved hjælp af en RJ45-forbindelse. Du kan ikke tilslutte denne til RJ11 (WAN) tilslutning af din router fordi RJ45 til RJ11 kabler simpelthen ikke eksisterer. Som sådan du ikke er i stand til at forbinde modemet til din router via det WAN port. Fordi routeren ikke har en ekstern adresse kan det ikke NAT en uden IP-adresse til flere anvendelige inde IP-adresser. Alle routeren kan gøre, er at videregive signalet. I tilfælde af Jamie839, når han sluttet sin laptop til routeren via Ethernet-kabel, jeg er sikker på, om han ville have kontrolleret ipconfig på kommandoprompten, ville han have set en 80.xxx IP-adresse tildelt ham, der sidder i IP-adresse række anvendes af Virgin Media, fordi hvis du tilslutte et Ethernet-kabel i bagsiden af NTL200 kabelmodemer, de blot passerer trafik ... Du kan eventuelt stick en ADSL router bag et kabelmodem og konfigurere det på en sådan måde, at det ikke begynder at bruge NAT at uddele IP-adresser. Måske du kunne konfigurationer en Ethernet-porten til at fungere som en WAN port (min gamle Belkin bestemt ikke kunne). Der kan være andre måder, men at være ærlig er jeg ikke sikker på hvordan det skal gøres. Jeg er doven, jeg altid tage ruten med mindst modstand, og da jeg var med Virgin Jeg gik ud og fik mig et kabel router (faktisk er jeg nicked det fra uddannelse lab, hvor jeg arbejdede ... lol). Desuden har det hjulpet med at reducere rodet i min stue ... Så hvis du ved, hvordan man konfigurerer en standard ADSL-router til at fungere som en sidder bag et kabelmodem, så måske bør du skrive en klæbrig for det. Jeg er sikker på, at det vil være nyttigt at en masse poeple fordi der er et parti, der kæmper med det. Nu, hvis du vil undskylde mig, jeg er nødt til at logge af og give kæreste med nogle TLC. ![]() Se ya i et par dage (lol) Cheers: Chris |
|
| |||
| |||
| Ikke får techy m8, jeg siger blot, hvad der fungerer for mig, men jeg tror vi taler forbi hinanden her. Min oprettes er som følger: Virgin kabelmodem tilsluttet med RJ45 kabel til Linksys Wireless Router. Denne oprettet fungerer upåklageligt og kræver ingen særlig konfiguration .... et par af mine venner har det samme sæt op, så jeg kan bekræfte, uden skygge af tvivl om, at det fungerer, og så vidt jeg ved, er den foretrukne setup for Kabel brugere. Med en kabelforbindelse, kan du ikke smide væk kabelmodemet, dette er et afgørende element. En trådløs Kabel Router indeholder ingen Modem, så på eget ville det være nytteløst. ADSL Wireless Router har en integreret Modem, og den omtales ofte som en Wireless Modem / Router, men denne type enhed, vil ikke fungere med en kabelforbindelse, skal det kabelmodem fra Virgin. I Jamie839 tilfælde, det faktum, at han henviser til en Netgear trådløs router og ikke en ADSL Wireless Router, tyder på, at han har den rigtige opsætning og det faktum, at han kan oprette trådløs forbindelse, ved hjælp af hans PDA, foreslår jeg, at alle arbejder på OK, og problemet er med sin Laptop konfiguration. Jeg håber, at dette tydeliggør tingene |
|
| |||
| |||
| Jeg prøvede det samme setup som du har, men med en Belkin trådløs ADSL-router, som jeg forsøgte at konfigurere som en WAP til byggepladsen bag min NTL200 modem. De satans ting bare ikke ville have det. Da jeg spurgte efter råd fra et par kolleger på arbejde, blev de alle har en griner, fordi det var så enkelt at installere ... indtil de kom rundt på min plads at have en gå på det. De smiler hurtigt forsvundet. ![]() Anyway, i sidste ende, fordi jeg ønskede også at køre en PIX firewall bag min router, jeg har valgt et kabel router i stedet, så ... Jeg er nødt til at dissagree på spørgsmålet om ikke at bruge kabelmodem. Kabelmodemet du får leveret af Virgin Media grundlæggende har samme funktion som (ubrugelige) Thompson Speedtouch 330 ADSL-modemmer alle ISP er at smide på deres kunder. Du kan lige så let erstatte et kabelmodem med et trådløst kabel router på samme måde kan du erstatte en ADSL-modem med en ADSL router. Jeg har brugt en Linksys Wireless-G-kabel router i over et år. Bare sluttet på store grimme hvide NTL rubrik, der blev hængende i min stue. Desuden er de fleste af bredbånd connectiosn i Belgien for eksempel leveres via kabel. De har alle arbejdet gerne, at derovre. Opsætning af mine forældre trådløse netværk på samme måde. Som jeg sagde før, jeg kender uendeligt mere om kobber forbindelser end kabel, men jeg vil formode, at både arbejde på de samme principper. To ledninger der kommer ud af NTL boks, en at gå til dit modem / router og den anden til din telefon. Jeg vil tror, at dette felt er der udfører samme funktion som DSL splitter du stikket i din klassiske BT målertavle. Cheers: Chris. |
|
| |||
| |||
| Deres problem var ADSL Router ikke var han korrekt stykke udstyr til en kabelforbindelse, som ADSL-routeren har en indbygget modem .... dette er ikke god, som en Kabelforbindelse kræver modem leveret af Virgin. Standarden Router undertiden kaldes en Kabel Router med Virgin Kabelmodem er den eneste recommened måde. Du kan ikke erstatte kabelmodem med et kabel Router, fordi et kabel Router har ingen Modem indbygget i det. I dit tilfælde jeg forestille sig de store grimme hvide NTL boks, hængende i din stue, er i virkeligheden den Modem ....... eller hvis det er en gammel dekoder, som giver tv, så vil det have et modem indbygget. Der er ingen måde, at en Kabel Router vil arbejde på egen hånd, uden et kabelmodem. Håber, der giver mening. |
|
| |||
| |||
| Hej alle, Beklager det taget mig så længe om at reagere, problemet er alle sorteret nu. Det viste sig, at routeren ikke var stærke nok til at nå skrivebordet nedenunder, som det lever i et hjørne, så det blev byttet til en lidt mere kraftfuld en, som nu giver en tilfredsstillende signal. Med hensyn til den bærbare computer, var jeg forsøger at gøre det muligt for trådløse radio med Fn + F8 (fra hvad jeg husker) taster, og intet skete. Det var et par dage efter afsendelse, at jeg til sidst fandt skifte for at slå den trådløse om! :: spark selvstændige:: ![]() Under alle omstændigheder, mange tak for den hjælp og rådgivning! Meget værdsat! Jamie. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Trådløst netværk Problem - Netgear Model WPN824 | duskmon10 | Networking, Modemer & VoIP | 5 | 24th May 2009 00:35 |
| Hjælp med at forbinde / acessing printere hooked op til computere på et trådløst netværk | woody72 | Networking, Modemer & VoIP | 0 | 23. maj 2009 13:44 |
| Kunne netværkskort kortet være problemer med at forbinde skrivebordet wireless? | Samantha0101 | Networking, Modemer & VoIP | 3 | 25 november 2008 11:15 |
| Uni Trådløst netværk ikke fungerer med skrivebord - ingen netadresse | Samantha0101 | Networking, Modemer & VoIP | 7 | 16 oktober 2008 07:34 |
| Trådløse netværk problem | darkblueblood | Networking, Modemer & VoIP | 4 | 18 november 2007 03:36 |
| Thread Tools | |
| |