mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

Problem med tilkoblingen til trådløst nettverk ...

Reply

Thread Tools
Old 12. Mar 2008, 18:34
New Member Group

Default Problem med tilkoblingen til trådløst nettverk ...

Hei alle,

Jeg har nettopp (blitt prøver å) sette opp et trådløst nettverk på en venn. Det scenariet er dette ... Trådløst Toshiba laptop kjører Vista, trådløse skrivebordet kjører XP Home, NTL kabel bredbånd med NTL: 200 modem og en Netgear trådløs router. Med meg så langt?

Rett, vil jeg fortsette ... Den Netgear router er koblet til NTL modem via Ethernet, og det syntes å være riktig installert. Datamaskinen ble brukt til å kjøre Netgear installasjon programvare og konfigurere typen sikkerhet kreves (WPA-PSK). Internett er tilgjengelig på laptop via Ethernet-kabel koblet til baksiden av det (som er koblet til på baksiden av ruteren).

Ok, så var jeg antar at når det var ferdig, jeg vil være i stand til å fjerne ethernet kabel fra baksiden av laptop og VÕI-la den bærbare vil motta trådløse signalet og jeg vil være i stand til å koble til. Jeg ble også forutsatt at det trådløse skrivebordet vil også motta signalet og kunne koble, men nei.

Min PDA kan motta signalet og koble på stedet av begge maskinene, så jeg på et tap på hva som forårsaker problemet her.

Hjelp eller råd vil bli verdsatt!

Many thanks.
Old 13. Mar 2008, 03:41
Donor Group

Har du sjekket at det trådløse nettverket kortene er aktivert og sjekket driverne er riktig installert.

Hvis din PDA er tilkobling ok, det må være en driver / programvare / config problemet.

Hva betyr Enhetsbehandling viser?

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 21. Mar 2008, 11:14
Donor Group

Den NTL200 er et kabelmodem som alreay setter opp internettforbindelse med NTL. Dermed stikker en trådløs youter bak det ikke vil fungere. Du trenger et trådløst tilgangspunkt (selv om du kan sette opp ruteren til å fungere som en WAP-only).

Du kan plugge den Netgear router i baksiden av NTL200 modem via en Ethernet-kabel og plugg en laptop i baksiden av ruteren, men alle ruter vil gjøre er å passere gjennom signalet mottas fra de NTL kabelmodem. Når du kobler den bærbare datamaskinen vil den ikke koble til Internett via det trådløse ruteren.

At PDA virker fint antyder for meg at det har vært levert via en mobiltelefon og er å koble til Internett via et tilgangspunkt for leverandøren.

Cheers:
Chris

Min System: Willy Wonka's Mangekantsmål Factory

Prosessor (er):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM-minne:
4GB Micron PC-6400 (800Mhz)
Graphics Card (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Lydkort:
Onboard 7.1 Sound
Harddisk (er):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk stasjon (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Case / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Cooling:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nettverk / Internett:
Onboard
Skjerm (er):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 21. Mar 2008, 11:23
Donor Group

NTL Cable nå Virgin kabel (min ISP i dag) og jeg kan bekrefte at det vil definitivt fungere fint med en Wireless Router.I har brukt en for 5 år eller mer nå.

@ Desertfish ... er det du får forveksles med en Wireless Modem / Router m8y?
Old 21. Mar 2008, 12:31
Donor Group

Ah ... Du vil gå teknisk med meg (grynt). Ok da ... her går

I utgangspunktet og ADSL modem ikke eksisterer fordi ordet "modem" er en forkortelse for "modulate - demodulate" som er å konvertere en digital Sigal i analoge og visa versa (tenke tilbake til dagene av dialup hvor du kun har 56K). Grunnen til at de kaller det et modem i form av ADSL er bacaus ADSL fungerer på ATM-teknologi. ATM kan ikke transportere IP-adresser så måte å komme rundt det vil encapsulate IP-pakker i PPP og skyv dem trau til din ISP. På grunn av den innkapsling som pågår det de kaller det et modem.

Da jeg var fremdeles bor i Southampton var jeg med NTL (eller Virgin Media) i tillegg, og jeg chucked den NTL200 kabelmodem de ga meg og installert en kabel ruter ... Nå det er en forskjell mellom en kabel router og et ADSL-ruter:

En kabel router bruker en BNC plugg for å koble overtale kabelen kommer inn i stuen til ruteren (den runde kontakten du skru på baksiden av enheten. En ADSL router kobles til en splitter / microfilter via en liten kabel med to RJ11 kontakter i hver ende (det som ser ut som litt RJ45 connectors som dem som på Ethernet-kabler). I begge tilfellene (det BNC eller RJ11 tilkobling på baksiden av rutere) er de som mottar IP-adressen fra ISP via IPCP (IP innkapslet i PPP), som i generelle vendinger kalles WAN-porten til WAN adresse. ruteren bruker NAT enten via x-antall Ethernet-porter eller trådløs tilkobling.

Nå ... Anta at du bruker den standard NTL kabelmodem du bare har en Ethernet-port på baksiden bruker en RJ45 tilkobling. Du kan ikke koble dette til RJ11 (WAN) tilkobling av ruteren fordi RJ45 til RJ11 kabler slett ikke finnes. Som du ikke kan koble modemet til ruteren via det WAN-port. Fordi ruteren ikke har en utenfor-adresse kan det ikke NAT en utenfor IP-adresse til flere brukbare innenfor IP-adresser. Alle ruter kan gjøre er å passere signal.

I tilfelle Jamie839, da han koblet sin bærbare til ruteren via Ethernet-kabel, er jeg sikker på om han ville ha sjekket ipconfig i ledeteksten, ville han ha sett en 80.xxx IP-adressen tildelt ham som sitter i IP-adresseserien brukes av Virgin Media fordi hvis du kobler en Ethernet-kabel på baksiden av NTL200 feriereiser, de bare pass trafikken ...

Du kan potensielt stokk en ADSL router bak et kabelmodem og konfigurere den slik at den gjør det begynner å bruke NAT levere ut IP-adresser. Kanskje du kan configura en Ethernet-port for å fungere som en WAN-port (min gamle Belkin absolutt ikke kunne). Det kan være andre måter enn å være ærlig jeg er ikke sikker på hvordan du gjør det. Jeg er lat, jeg tar alltid veien med minst motstand og da jeg var med Virgin jeg gikk ut og fikk meg en kabel router (faktisk jeg nicked det fra trening lab der jeg jobbet ... lol). Dessuten, det har hjulpet med å redusere rot i min stue ...

Så hvis du vet hvordan du konfigurerer en standard ADSL ruteren til å fungere som en som sitter bak et kabelmodem, så kanskje du bør skrive en klebrig for det. Jeg er sikker på at det vil være nyttig til mye poeple fordi det er mange som sliter med det.

Nå hvis du unnskylde meg, jeg må logge av og gi kjæresten med litt TLC.

Vi ses om noen dager (lol)

Cheers:
Chris
Old 21. Mar 2008, 13:38
Donor Group

Ikke får teknisk m8, jeg sier bare hva som fungerer for meg, men jeg tror vi snakker på tvers her.

Min satt opp som følger:

Virgin kabelmodem koblet med RJ45 Kabel til Linksys Wireless Router.

Dette satt opp fungerer perfekt og krever ingen spesiell konfigurering .... noen av mine venner har samme oppsett, så jeg kan bekrefte, uten skygge av tvil om at det fungerer og så langt jeg vet, er det beste oppsettet for Kabel brukere.

Med en kabeltilkobling, kan du ikke kaste bort kabelmodem, dette er en viktig komponent. En Wireless Cable Router ikke inneholder modem, så på egen hånd ville være ubrukelig.
En ADSL trådløse ruteren har en innebygd modem og blir ofte referert til som et trådløst modem / Router, men denne typen enhet, vil ikke fungere med en kabeltilkobling, må ha den kabelmodem levert av Virgin.

I Jamie839 sak, det faktum at han refererer til en Netgear trådløs router og ikke en ADSL Wireless Router, tyder på at han har riktig oppsett og at han kan koble seg trådløst, ved hjelp av sin PDA, antyder for meg at alt fungerer OK og problemet med hans Laptop konfigurasjon.

Jeg håper dette tydeliggjør ting
Old 28th Mar 2008, 03:56
Donor Group

Jeg prøvde det samme oppsett som du har, men med en Belkin trådløs ADSL router som jeg prøvde å konfigurere en WAP til området bak min NTL200 modem. Den jævla ting bare ville ikke ha det. Da jeg spurte etter råd fra noen kolleger på jobben, var de alle har en latter, fordi det var så enkelt å installere ... før de kom rundt på meg å ha en gå på den. De smiler raskt forsvant.

Uansett, til slutt, fordi jeg ønsket også å kjøre en pix brannmur bak min router, jeg har valgt en kabel ruter i stedet, så ... Jeg trenger å dissagree på spørsmålet om ikke bruker kabelmodem. Kabelmodemet du får levert av Virgin Media utgangspunktet har samme funksjon som (unyttig) Thompson Speedtouch 330 ADSL modem alle ISP-er kaster på sine kunder. Du kan like lett erstatte et kabelmodem med et trådløst kabelen ruteren på samme måte kan du erstatte en ADSL modem med en ADSL-ruter. Jeg bruker en Linksys Wireless-G kabel ruter for over et år. Bare plugget inn på den store stygge hvite NTL-boksen som ble hengende i min stue. Dessuten, de fleste bredbånd connectiosn i Belgia for eksempel leveres via kabel. De virker sånn der. Konfigurer mine foreldre trådløst nettverk på samme måte.

Som jeg sa tidligere, jeg vet uendelig mer om kobber tilkoblinger enn kabel, men jeg vil tror at både arbeid på samme prinsipper. To ledningene kommer ut av NTL boksen en gang til modem / router og den andre til din telefon. Jeg mistenker denne boksen utfører samme funksjon som DSL splitter du plugger inn i klassisk BT socket.

Cheers:
Chris.
Old 28th Mar 2008, 06:41
Donor Group

Problemet var ADSL Router var han ikke riktig stykke utstyr for en kabeltilkobling, som ADSL Routeren har en inbuilt modem .... dette er ingen god som en Kabeltilkobling krever modem levert av Virgin.
Standarden Router også kalt Cable Router med Virgin kabelmodemet er den eneste recommened måte.

Du kan ikke erstatte den kabelmodem med en kabel Router, fordi en kabel Router har ingen Modem bygget inn i den. I ditt tilfelle jeg tenke på den store stygge hvite NTL boksen, hengende i stua, er faktisk den Modem ....... eller hvis det er en gammel satt top-boks, som gir TV, så vil den ha et modem inbuilt.
Det er ikke mulig at en kabel Router fungerer på egen hånd, uten et kabelmodem.

Håp som gir mening.
Old 2 apr 2008, 13:24
New Member Group

Hei alle,

Beklager det er tatt meg så lang tid å svare, problemet er alle sorteres nå. Det viste seg at ruteren ikke var kraftige nok til å nå skrivebordet nede som lever i et hjørne, så det ble swappet for en litt kraftigere en som nå gir en tilfredsstillende signal.

Som for laptop, jeg prøvde å aktivere det trådløse radioen med Fn + F8 (fra hva jeg husker) tastene og ingenting var skjedd. Det var et par dager etter innlegg at jeg til slutt fant bryteren for å slå det trådløse på! :: spark selv::

Anyhow, mange takk for hjelp og råd! Much appreciated!

Jamie.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Wireless Network Problem - Netgear Model WPN824 duskmon10 Nettverk, modem og VoIP 5 24 juni 2009 00:35
Hjelp med tilkobling / acessing skrivere som kobles til datamaskiner på et trådløst nettverk woody72 Nettverk, modem og VoIP 0 23 mai 2009 13:44
Kunne nettverkskortet kortet være problem med å koble skrivebordet til trådløst? Samantha0101 Nettverk, modem og VoIP 3 25 nov 2008 11:15
Uni Wireless Network ikke med stasjonære - no nettverksadressen Samantha0101 Nettverk, modem og VoIP 7 16 oktober 2008 07:34
Trådløst nettverk problem darkblueblood Nettverk, modem og VoIP 4 18 nov 2007 03:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.