mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Problem att ansluta till trådlösa nätverk ...

Reply

Thread Tools
Old 12 MARS 2008, 18:34
New Member Group

Default Problem att ansluta till trådlösa nätverk ...

Hej alla,

Jag har precis (har försökt) inrätta ett trådlöst nätverk för en vän. Scenariot är detta ... Trådlöst Toshiba laptop som kör Vista, trådlös desktop kör XP Home, NTL kabel bredband med NTL: 200 modem och en Netgear trådlös router. Med mig så långt?

Visst, jag ska fortsätta ... Den Netgear routern är ansluten till NTL modemet via Ethernet och det verkade att installera korrekt. Den bärbara datorn användes för att köra Netgear installera programvara och konfigurera vilken typ av säkerhet som krävs (WPA-PSK). Internet är tillgängligt på den bärbara datorn via Ethernet-kabel ansluten till baksidan av det (som är ansluten till baksidan av routern).

Ok, så jag antar att när denna var klar, jag skulle kunna ta bort Ethernet-kabeln från baksidan av den bärbara datorn och voi-la, den bärbara datorn skulle få den trådlösa signalen och jag vill kunna ansluta. Jag var även med antagandet att det trådlösa skrivbordet skulle också ta emot signalen och kunna ansluta, men nej.

Min handdator kan ta emot signalen och koppla på den plats i båda datorerna, så jag är på en förlust om vad som orsakar problemet här.

Någon hjälp eller råd vore mycket uppskattat!

Många tack.
Old 13 mars 2008, 03:41
Givargruppen

Har du kontrollerat att den trådlösa nätverkskort är aktiverat och kontrolleras drivrutinerna är korrekt installerade.

Om din handdator ansluter ok, det måste vara en förare / software / config fråga.

Vad Enhetshanteraren visa?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 21 Mars 2008, 11:14
Givargruppen

Den NTL200 är ett kabelmodem som alreay ställer in Internet-anslutning med NTL. Som sådan stickkanalen en trådlös youter bakom det kommer inte att fungera. Du behöver en trådlös åtkomstpunkt (men du kan ställa in din router att fungera som en WAP-only).

Du kan koppla in den Netgear router till baksidan av NTL200 modem via en Ethernet-kabel och sedan ansluta en bärbar dator till baksidan av din router, men routern kommer att göra är att skicka via signal erhållits från de NTL kabelmodem. När du koppla den bärbara datorn kommer det inte att ansluta till Internet via det trådlösa routern.

Det faktum att PDA fungerar bra föreslår jag att de har lämnats via en mobiloperatör och ansluter till Internet via en kopplingspunkt för din leverantör.

Cheers:
Chris

Mitt System: Willy Wonka är Polygoninriktning Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Minne:
4GB Micron PC-6400 (800MHz)
Grafikkort (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Ljudkort:
Ombord 7.1 Ljud
Hårddisk (s):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk enhet (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Mål / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Kylning:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nätverk / Internet:
Ombord
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 21 Mars 2008, 11:23
Givargruppen

NTL Cable nu Virgin kabel (min ISP idag) och jag kan bekräfta att det definitivt kommer att fungera bra med en trådlös Router.I har använt en för 5 år eller mer nu.

@ Desertfish ... Är du får förväxlas med ett trådlöst modem / router m8y?
Old 21 Mars 2008, 12:31
Givargruppen

Ah ... Vill du gå tekniskt med mig (grunt). Ok då ... Här går

I princip, och ADSL-modem inte existerar, eftersom ordet "modem" är en förkortning för "modulera - demodulate" som konverterar en digital Sigal till analoga och vice versa (tänker tillbaka på de dagar dialup där du bara 56K). Anledningen till att de kallar det ett modem i form av ADSL är bacaus ADSL fungerar på ATM-teknik. ATM kan inte transportera IP-adresser så sätt att komma runt det är att samla IP-paket i PPP och pressa dem via till din ISP. På grund av inkapsling som äger rum där de kalla det ett modem.

När jag var fortfarande bor i Southampton var jag med NTL (eller Virgin Media) och och jag chucked den NTL200 kabelmodem de gav mig och installerade en kabel router ... Nu finns det en skillnad mellan en kabel router och ett ADSL-router:

En kabel router använder en BNC-kontakt för att ansluta koaxialkabel kommer in i ditt vardagsrum till din router (De runda kontakten du skruvar i baksidan av enheten. ADSL router ansluts till en delare / mikrofilter via en liten kabel med två RJ11-kontakter i varje ände (de som ser ut lite RJ45-kontakter som de som på Ethernet-kablar). I båda fallen (det BNC eller RJ11-anslutningen på baksidan av routrar) är de som tar emot IP-adress från din Internetleverantör via IPCP (IP inkapslade i PPP), som i allmänna termer kallas WAN-port för WAN-adress. routern använder NAT antingen via x-mängden Ethernetportarna eller din trådlösa anslutning.

Nu ... antar att du använder standard NTL kabelmodem du bara har en Ethernet-port på baksidan med hjälp av en RJ45-anslutning. Du kan inte koppla detta till RJ11 (WAN) anslutning av routern eftersom RJ45 till RJ11 kabel helt enkelt inte existerar. Som sådant du inte kan ansluta modemet till routern via det är WAN-porten. Eftersom routern inte har en extern adress kan det inte NAT en utanför IP-adress till flera användbara inom IP-adresser. Alla routern kan göra är att skicka signalen.

När det gäller Jamie839 när han ansluten sin bärbara dator till routern via Ethernet-kabel, jag är säker på om han skulle ha kontrollerat ipconfig i kommandotolken, han skulle ha sett en 80.xxx IP-adress som tilldelats honom som sitter i IP-adressen som används av Virgin Media eftersom om du ansluter en Ethernet-kabel i baksidan av NTL200 kabelmodem, de bara passerar trafiken ...

Du skulle kunna sticka en ADSL-router bakom ett kabelmodem och konfigurera den på ett sådant sätt att det inte börjar använda NAT att lämna ut IP-adresser. Kanske du kunde konfiguration en Ethernet-port för att fungera som en WAN-port (min gamla Belkin säkerligen inte kunde). Det kan finnas andra sätt men att vara ärlig är jag inte säker på hur man gör det. Jag är lat, jag tar alltid den väg med minsta motstånd och när jag var med Virgin Jag gick ut och fick mig en kabel routern (som faktiskt jag sparken från utbildning labb där jag jobbade ... lol). Förresten, det hjälpte med att minska röran i mitt vardagsrum ...

Så om du vet hur du konfigurerar ett vanligt ADSL-router att fungera som en sittande bakom ett kabelmodem, så kanske du borde skriva en klibbig för det. Jag är säker på att det kommer att vara till hjälp för många poeple eftersom det finns ett parti som kämpar med det.

Nu om du ursäktar mig, jag måste logga ut och ge flickvän med lite näring.

Vi ses om några dagar (lol)

Cheers:
Chris
Old 21 Mars 2008, 13:38
Givargruppen

Inte få tekniskt M8, jag säger bara vad som fungerar för mig, men jag tror att vi talar på korset ändamål här.

Min inrättas enligt följande:

Virgin kabelmodem anslutet med RJ45-kabel till Linksys Wireless Router.

Detta inrättades fungerar och kräver ingen särskild konfiguration .... några av mina vänner har samma inrättas, så jag kan bekräfta, utan skuggan av tvivel om att det fungerar och så vitt jag vet, är det bästa setup för kabel användare.

Med en kabelanslutning, kan du inte kasta bort kabelmodem, detta är ett viktigt inslag. A Wireless Cable Router innehåller inga modem, så på egen hand skulle det vara meningslöst.
ADSL Wireless Router har ett integrerat modem och kallas ofta för ett trådlöst modem / router, men denna typ av enhet, kommer inte att fungera med en Kabelanslutning, det måste ha kabelmodem från Virgin.

I Jamie839 fall, det faktum att han refererar till en Netgear trådlös router och inte ett ADSL Wireless Router, tyder på att han har rätt konfiguration och det faktum att han kan ansluta trådlöst, använda sin PDA, föreslår jag att alla arbetar på OK och problemet är med hans laptop konfiguration.

Jag hoppas att detta klargör saker
Old 28 mars 2008, 03:56
Givargruppen

Jag försökte samma setup som du har, men med en Belkin trådlös ADSL router som jag försökt att konfigurera ett WAP till platsen bakom min NTL200 modem. Den jävla sak bara inte skulle ha det. När jag frågade om råd av några kollegor på jobbet, de var alla med ett skratt eftersom det var så enkelt att installera ... tills de kom runt på mitt rum för att få gå på det. De ler snabbt försvunnit.

Hursomhelst, i slutändan, eftersom jag ville också köra en PIX brandvägg bakom min router, jag valde en kabel router istället, så ... Jag behöver dissagree på frågan om inte använder kabelmodem. Kabelmodemet du får lämnas av Virgin Media i princip har samma funktion som de (värdelös) Thompson SpeedTouch 330 ADSL-modem alla ISP kasta på sina kunder. Du kan lika lätt att ersätta en kabel modem med en trådlös kabel routern på samma sätt som du kan ersätta ett ADSL-modem med en ADSL-router. Jag har använt en Linksys Wireless-G kabel router i över ett år. Bara inkopplad på stora fula vita NTL fält som hängde i mitt vardagsrum. Förutom de flesta av bredband connectiosn i Belgien exempelvis levereras via kabel. De arbetar alla på det viset där. Ställ in mina föräldrar trådlösa nätet på samma sätt.

Som jag sade tidigare, jag vet oändligt mycket mer om koppar anslutningar än kabel, men jag misstänker att båda arbetar på samma principer. Två kablar kommer ut ur NTL box, en går till ditt modem / router och den andra till din telefon. Jag skulle misstänka detta fält fyller samma funktion som DSL splitter du ansluter till din klassiska BT uttaget.

Cheers:
Chris.
Old 28 mars 2008, 06:41
Givargruppen

Ditt problem var ADSL inte var han rätt utrustning för en Kabelanslutning som ADSL Router har ett inbyggt modem .... detta är inte bra, eftersom en Kabelanslutning kräver modem tillhandahålls av Virgin.
Standarden Router ibland kallas Cable Router med Virgin Kabelmodem är den enda rekommenderade sätt.

Du kan inte ersätta kabelmodemet med en kabel Router, eftersom en kabel-routern har inget modem inbyggt i det. I ditt fall jag kan tänka mig att de stora fula vita NTL rutan hänger i vardagsrummet, är i själva verket Modem ....... eller om det är en gammal set top box, som ger TV, då det har ett modem inbyggt.
Det finns inget sätt som en kabel-routern kommer att arbeta på egen hand, utan ett kabelmodem.

Hoppas det är logiskt.
Old 2 april 2008, 13:24
New Member Group

Hej alla,

Tyvärr är det tagit mig så lång tid att reagera, problemet är alla sorteras nu. Det visade sig att routern inte var stark nog att nå skrivbordet nere eftersom den lever i ett hörn, så det var bytt till en något mer kraftfull som nu ger ett tillfredsställande signal.

När den bärbara datorn, jag försökte aktivera den trådlösa radion med Fn + F8 (från vad jag minns) nycklar och ingenting händer. Det var ett par dagar efter meddelanden som jag så småningom hittade omkopplaren för att starta det trådlösa om! :: sparkar self::

Hur som helst, stort tack för hjälp och råd! Mycket uppskattat!

Jamie.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Trådlöst nätverksproblem - Netgear Model WPN824 duskmon10 Nätverk, Modem & VoIP 5 24 juni 2009 00:35
Hjälp med att ansluta / acessing skrivare ansluten till datorer på ett trådlöst nätverk woody72 Nätverk, Modem & VoIP 0 23 maj 2009 13:44
Kan nätverkskort kortet vara problem med att ansluta skrivbord till trådlöst? Samantha0101 Nätverk, Modem & VoIP 3 25 november 2008 11:15
Uni trådlösa nätverk inte fungerar med skrivbordet - inga nätverksadress Samantha0101 Nätverk, Modem & VoIP 7 16 oktober 2008 07:34
Trådlöst nätverk problem darkblueblood Nätverk, Modem & VoIP 4 18 november 2007 03:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.