![]() |
|
| |||
| |||
| Jag använder en Acer Aspire bärbar dator med protokoll vista os.internet inställningar är alltid konfigurerad manually.when jag konfigurerat min laptop. och sätta mitt nätverk datakabel, det var OK och kunde bläddra o på webben. Jag stängde mitt system och lämnade den för några hours.i uttryckte det på att fortsätta surfa och jag insåg att Internet Protocol konfigurationsinställning hade dissappeared (dns, ip-adress) everytin alla gone.so allting jag stänga ner mitt system och starta om följande dag, jag måste konfigurera IP-adressen innan jag kan surfa, vänligen Vad ska jag göra för att göra IP-konfiguration permanent. |
|
| |||
| |||
| Har du inte har automatisk konfiguration då?
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Ja, ska du kunna auto konfigurera den, så sätt kommer alltid att vara desamma när u loggar in på din bärbara dator |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du en router som din Internet linje pluggas in? Om så du kan nog slå på DHCP-server (det kan redan vara aktiverat) och sedan bara ställa kunder till "Erhåll inställningar automatiskt" Det borde lösa dina problem ... slags. Jag kommer att titta och se om jag kan hitta ett svar på varför om glömmer de inställningar du skriver om. Jag har aldrig hört talas om ett problem liknande förut dock. Dessutom, vad OS är det här? Vista?
|
| |||
| |||
| = serverguy; 73.645] Har du en router som din Internet-line pluggar into.yes Om så du kan nog slå på DHCP-server (det kan o redan är aktiverat) och sedan bara ställa klienterna till "Erhåll inställningar automatiskt." I dont vill aktivera DHCP becos i dont vill någon komma och koppla in i network.i manuellt konfigurera någon som vill använda Internet-anslutning. Det borde lösa dina problem ... slags. HP, Dell och andra märken datorn är bra med manuell konfiguration cos IP-inställningarna Neva klar bort men alla Acer märkesvaror bärbara datorer alltid klara av så u måste konfigurera den everytime u stänga av och starta later.please jag inte rätta till problemet med Acer är branded.they också alla Vista OS Jag kommer att titta och se om jag kan hitta ett svar på varför om glömmer de inställningar du skriver om. Jag har aldrig hört talas om ett problem liknande förut men Dessutom, vad OS är det här? Vista? [/ Quote] |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| QoS - Router Configuration | robina80 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 6 SEPTEMBER 2009 18:02 |
| IGX Konfiguration. Förklara det för mig snälla ... | paolo376 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 12 mars 2008 10:35 |
| Delad skrivare - Nätverkskonfiguration Problem | Nikronius | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 8 februari 2008 16:42 |
| RAM-konfigurationen råd | cyberspacegenie | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 1:a sep 2007 07:05 |
| Thread Tools | |
| |