mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Problem att ansluta 360 till Bärbar dator för Internet och LAN för PC till Laptop

Reply

Thread Tools
Old 12 juli 2008, 00:57
Ledamot Gruppen

Default Problem att ansluta 360 till Bärbar dator för Internet och LAN för PC till Laptop

Jag använder en ADSL USB-modem, så det har inget Ethernet-port, med en CAT5E-kabel mellan datorn och 360 eller PC.
Sambandet verkar vara gjort men det kommer att säga "Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutning".
Jag har tagit med en bild av ipconfiall produktion.
Jag kan använda 360 som en media extender och använda Media Center-funktioner.
Jag har precis samma problem när jag försöker ansluta min stationära och bärbara tillsammans. Jag har aktiverat anslutningsdelning och DHCP, DNS osv men till ingen nytta.
Jag hoppas någon kan hjälpa mig.
Attached Thumbnails
Problems connecting 360 to Laptop for Internet, and LAN for PC to Laptop-ipall.gif  
Old 15 juli 2008, 10:12
Givargruppen

Default Problem att ansluta 360 till Bärbar dator för Internet och LAN för PC till Laptop

Om man ansluter en media extender så betyder det fel med internet själv, får man internet på bärbar dator eller dator?
Old 15 juli 2008, 12:46
Ledamot Gruppen

Ja det gör jag.
Old 12 august 2008, 11:29
Ledamot Gruppen

Jag behöver verkligen hjälp med det här killar. Allt jag vill göra är att ladda ner några uppdateringar från Xbox Live. I dont vill ha att köpa en router, inte ens då om jag skränande reda ICS Hur ska jag konfigurera en router.
PLZ hjälp mig
Old 12 august 2008, 11:41
Ledamot Gruppen

MIN ipconfigall inställningar säga DHCP inte är aktiverat så hur får jag som gjorde det möjligt?
Old 12 august 2008, 11:53
Ledamot Gruppen

Och vad är skillnaden mellan en patch kabel och en korsad kabel?
Old 13 august 2008, 15:10
Moderator-gruppen

Höger. Jag kommer att ha en ganska lång ANDFÅDD svar för dig i en minut. Hade inte sett denna tråd tills nu.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 13 august 2008, 15:25
Moderator-gruppen

Höger.

Vad du vill göra är definitivt möjligt, och du har rätt i att tänka att du måste använda Internet-anslutningsdelning.

En korsad kabel är i princip bara när två ledningar är kopplade över inne i kabeln. Du måste använda dem traditionellt när du direkt ansluta till slut, såsom datorer och konsoler, eller en Daisy kedjning knutpunkter.

MEN

En Xbox 360, till skillnad från den äldre XBOXs, kräver inte en över kabeln. Det är smart nog att auto manipulera port till arbete.

Å andra sidan, om du vill ansluta en dator till "net via en annan, så behöver du en korsad kabel. Du kan också använda ett över kabel med 360 om du så önskar.

Ta inte detta fel, men jag ska gå från början för att eliminera eventuella fel. Jag inte skriver allt detta görs av hur en del kom från ett mörkt hörn av XBOX webbplats.

För att ansluta till Xbox Live med Windows ICS via din USB-modem:

1. Innan du ansluter några kablar, stänga av din kabel-eller DSL-modem, PC och Xbox 360-konsolen. (Om du har ett externt modem, koppla loss det från dess strömkälla att stänga av det.)

2. Anslut ena änden av USB-kabeln till modem USB-port. Anslut den andra änden till en USB-port på datorn.

3. Anslut ena änden av Ethernet-kabeln till datorns Ethernet-port. Anslut den andra änden till Ethernet-porten på baksidan av din Xbox 360-konsolen.

4. Slå på modemet och datorn.

5. Från datorn, konfigurera Windows ICS att dela din Internet-anslutning. För att aktivera Windows ICS på datorn, följ instruktionerna för ditt operativsystem:

XP

1. Högerklicka på anslutningen som du använder för att ansluta till Internet. (Du kan se flera anslutningar anges, beroende på ditt nätverk.)

2. På snabbmenyn klickar du på Egenskaper och klicka på Avancerad tab.

3. Nedan Internet-anslutningsdelning klickar du på Låt andra nätverksanvändare ansluter genom denna dators Internet-anslutning kryssrutan.

4. Klicka OK.
    Anslutningen till Internet är delade till din Xbox-konsol.

Vista

Följ denna länk:
http://windowshelp.microsoft.com/Win...d1e9e1033.mspx

6. När du har konfigurerat ICS, se till att datorn kan få tillgång till Internet.

7. Sätt på din Xbox 360-konsolen utan skiva i skivfacket.

8. Om du redan har använt din Xbox 360-systemet för offline-spel, Xbox Dashboard öppnas till Xbox Live område. Välj Xbox Live banner. När du ser Xbox Live Marketplace du vet att du är ansluten till Xbox Live.

Med lite tur som borde få det att fungera. Jag hoppas.

Det bör också göra det möjligt för dig att ansluta en annan enhet, till exempel en bärbar dator så länge du använder en över kabeln.

Om du har problem, det första du bör göra är att inaktivera alla brandväggar på mottagande dator / laptop. I själva verket har nog en god idé att se till att du gör det innan du börjar, särskilt om det är Norton bloatware.

Du kan också prova Anslutbarhet guiden om du har problem:
http://www.xbox.com/en-US/support/co...vitywizard.htm

Lycka till!

Old 13 august 2008, 15:33
Ledamot Gruppen

Tack för din hjälp serverguy men jag försökte alla ics grejer från webbplatsen innan du startar denna tråden.
Så jag fortfarande skränande få en IP-adress när testar anslutningen på xbox, tänkte jag en skärmdump av ipconfig / all maj har pekat ut något till någon att jag inte har en aning om det där. Jag har verkligen ingen aning om varför jag inte kan ansluta till Xbox Live genom ics eller hur man ska ta reda på vad problemet är.
Jag hoppas någon kan dock.
Old 13 august 2008, 16:16
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av navnut View Post
Tack för din hjälp serverguy men jag försökte alla ics grejer från webbplatsen innan du startar denna tråden.
Så jag fortfarande skränande få en IP-adress när testar anslutningen på xbox, tänkte jag en skärmdump av ipconfig / all maj har pekat ut något till någon att jag inte har en aning om det där. Jag har verkligen ingen aning om varför jag inte kan ansluta till Xbox Live genom ics eller hur man ska ta reda på vad problemet är.
Jag hoppas någon kan dock.
Använder du en brandvägg?

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Problem med att ansluta till Internet och nätverk minikalendern jätte Nätverk, Modem & VoIP 1 8 maj 2009 17:41
Akut hjälp behövs! - Anslutning till internet problem. ben Nätverk, Modem & VoIP 8 20 august 2008 10:04
Ansluta en bärbar hdd boywonder69 Drives & Removable Media 1 9 januari 2008 14:38
Ansluta ett skrivbord till en bärbar dator via USB Lauro Nätverk, Modem & VoIP 5 6 januari 2008 05:21
Ansluta bärbar till Internet Ingen anslutning akhlaq768 Nätverk, Modem & VoIP 3 24 oktober 2007 13:53
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.