![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag använder en ADSL USB-modem, så det har inget Ethernet-port, med en CAT5E-kabel mellan datorn och 360 eller PC. Sambandet verkar vara gjort men det kommer att säga "Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutning". Jag har tagit med en bild av ipconfiall produktion. Jag kan använda 360 som en media extender och använda Media Center-funktioner. Jag har precis samma problem när jag försöker ansluta min stationära och bärbara tillsammans. Jag har aktiverat anslutningsdelning och DHCP, DNS osv men till ingen nytta. Jag hoppas någon kan hjälpa mig. |
|
| |||
| |||
| Om man ansluter en media extender så betyder det fel med internet själv, får man internet på bärbar dator eller dator? |
|
| |||
| |||
| Ja det gör jag. |
|
| |||
| |||
| Jag behöver verkligen hjälp med det här killar. Allt jag vill göra är att ladda ner några uppdateringar från Xbox Live. I dont vill ha att köpa en router, inte ens då om jag skränande reda ICS Hur ska jag konfigurera en router. PLZ hjälp mig |
|
| |||
| |||
| MIN ipconfigall inställningar säga DHCP inte är aktiverat så hur får jag som gjorde det möjligt? |
|
| |||
| |||
| Och vad är skillnaden mellan en patch kabel och en korsad kabel? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Höger. Jag kommer att ha en ganska lång ANDFÅDD svar för dig i en minut. Hade inte sett denna tråd tills nu.
|
| |||
| |||
| Höger. Vad du vill göra är definitivt möjligt, och du har rätt i att tänka att du måste använda Internet-anslutningsdelning. En korsad kabel är i princip bara när två ledningar är kopplade över inne i kabeln. Du måste använda dem traditionellt när du direkt ansluta till slut, såsom datorer och konsoler, eller en Daisy kedjning knutpunkter. MEN En Xbox 360, till skillnad från den äldre XBOXs, kräver inte en över kabeln. Det är smart nog att auto manipulera port till arbete. Å andra sidan, om du vill ansluta en dator till "net via en annan, så behöver du en korsad kabel. Du kan också använda ett över kabel med 360 om du så önskar. Ta inte detta fel, men jag ska gå från början för att eliminera eventuella fel. Jag inte skriver allt detta görs av hur en del kom från ett mörkt hörn av XBOX webbplats. För att ansluta till Xbox Live med Windows ICS via din USB-modem: 1. Innan du ansluter några kablar, stänga av din kabel-eller DSL-modem, PC och Xbox 360-konsolen. (Om du har ett externt modem, koppla loss det från dess strömkälla att stänga av det.) 2. Anslut ena änden av USB-kabeln till modem USB-port. Anslut den andra änden till en USB-port på datorn. 3. Anslut ena änden av Ethernet-kabeln till datorns Ethernet-port. Anslut den andra änden till Ethernet-porten på baksidan av din Xbox 360-konsolen. 4. Slå på modemet och datorn. 5. Från datorn, konfigurera Windows ICS att dela din Internet-anslutning. För att aktivera Windows ICS på datorn, följ instruktionerna för ditt operativsystem: XP
Vista Följ denna länk: http://windowshelp.microsoft.com/Win...d1e9e1033.mspx 6. När du har konfigurerat ICS, se till att datorn kan få tillgång till Internet. 7. Sätt på din Xbox 360-konsolen utan skiva i skivfacket. 8. Om du redan har använt din Xbox 360-systemet för offline-spel, Xbox Dashboard öppnas till Xbox Live område. Välj Xbox Live banner. När du ser Xbox Live Marketplace du vet att du är ansluten till Xbox Live. Med lite tur som borde få det att fungera. Jag hoppas. Det bör också göra det möjligt för dig att ansluta en annan enhet, till exempel en bärbar dator så länge du använder en över kabeln. Om du har problem, det första du bör göra är att inaktivera alla brandväggar på mottagande dator / laptop. I själva verket har nog en god idé att se till att du gör det innan du börjar, särskilt om det är Norton bloatware. Du kan också prova Anslutbarhet guiden om du har problem: http://www.xbox.com/en-US/support/co...vitywizard.htm Lycka till!
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Tack för din hjälp serverguy men jag försökte alla ics grejer från webbplatsen innan du startar denna tråden. Så jag fortfarande skränande få en IP-adress när testar anslutningen på xbox, tänkte jag en skärmdump av ipconfig / all maj har pekat ut något till någon att jag inte har en aning om det där. Jag har verkligen ingen aning om varför jag inte kan ansluta till Xbox Live genom ics eller hur man ska ta reda på vad problemet är. Jag hoppas någon kan dock. |
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Problem med att ansluta till Internet och nätverk | minikalendern jätte | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 8 maj 2009 17:41 |
| Akut hjälp behövs! - Anslutning till internet problem. | ben | Nätverk, Modem & VoIP | 8 | 20 august 2008 10:04 |
| Ansluta en bärbar hdd | boywonder69 | Drives & Removable Media | 1 | 9 januari 2008 14:38 |
| Ansluta ett skrivbord till en bärbar dator via USB | Lauro | Nätverk, Modem & VoIP | 5 | 6 januari 2008 05:21 |
| Ansluta bärbar till Internet Ingen anslutning | akhlaq768 | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 24 oktober 2007 13:53 |
| Thread Tools | |
| |