![]() |
|
| |||
| |||
| Hello forumers:) Jag är en ny medlem på detta forum, men inget nytt koncept av forum i allmänhet, förhoppningsvis så länge jag gör allt rätt (efter att ha sett över reglerna). Nu har jag nyligen köpt ett trådlöst kort (F5D7000UK Belkin Wireless 54G PC Card) till min stationära dator (som är en specialbyggd maskin), installerar den och fungerar nästan perfekt med 2 distintive fel: - Vid mycket ojämna mellanrum, tappar den anslutningen till min router (min laptop inte har detta problem så jag antar att det är kortet). Jag skulle älska att lösa det så ni kan föreställa er, detta gör rätt ont när du försöker uppdatera min dator. - När det är fullt anslutna (inte aquring nätverksadress), kan det bara fungera på 11 Mbps. Jag har ändrat läget till Wireless G och det ändå inte blir högre. Jag har en liten känsla om detta kan vara att länka till anslutningen släppa problemet. Om du behöver mer information som jag gärna några skärmdumpar och information så att du kan hjälpa mig med detta fel:) (Observera att jag är bra med datorer, bara fel som detta kan bli irriterande, och det dödar inte för att be om råd om situationen). Tack till alla som kan ge viss hjälp:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hur långt är du från routern?
| |||
| |||
| Jag är en rimlig sträcka, dock har den samma problem när jag flyttar det nära till routern. Även signalstyrkan är alltid på mycket bra eller utmärkt där det för tillfället. Jag använder Windows Wireless Zero Utility också:) Nätverket är säkrad med WPA-säkerhet, anslut den wouldnt till en svagare säkerhetsinställning av någon anledning. |
|
| |||
| |||
| im inte säker då försöka med att installera drivrutiner för det trådlösa kortet eller uppdatera dem |
|
| |||
| |||
| Jag har uppdaterat och installerat om några gånger, och har även formaterat och ominstallerat Windows och fortfarande problemet kvarstår. Jag undrar om kanske inställningarna för kortet är inte något bra? Och om någon råkar veta den ideala inställningarna för kortet? |
|
| |||
| |||
| Sorry I'm stumped |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Trådlöst problem - "Det går inte att konfigurera den här trådlösa anslutningen" | pmcg03 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 28 maj 2009 02:48 |
| Trådlöst kort | Brennen89 | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 28 januari 2008 10:52 |
| Trådlöst problem du hjälp? | sambo | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 21 januari 2008 17:22 |
| Trådlöst kort | antbann | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 1 november 2007 15:31 |
| PEAK LAN trådlös internet router och kort problem | leaaa | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 24 juli 2007 06:58 |
| Thread Tools | |
| |