![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg har problemer med mitt trådløse ruteren. Vanligvis når jeg starter laptop det viser meg koblet til mitt trådløse nettverk. Nå viser det meg som ikke er koblet til og jeg har for å åpne boksen som viser hva nettverk er tilgjengelig. Fra det jeg prøver å koble til nettverket, men kan ikke, og når jeg "diagnostisere problemet" Jeg får en melding som sier "Windows kan ikke koble til [Network]. Begrunnelsen er at "The Wireless Network Security Key er ikke riktig".
Verken kona eller jeg har fiddled med sikkerhetsinnstillingene, så jeg vet de ikke har blitt endret av oss. Og jeg ikke husker passordet jeg opprinnelig brukt til å opprette kontoen, og slik at jeg ikke ønsker å rote med det. For den saks skyld, lurer jeg på om noen kunne ha hacket vårt nettverk og re-sette sikkerheten passord - Jeg har ikke vite. Så hva tror du er galt? Jeg har allerede eliminert muligheten for det trådløse kortet er haywire ved å koble til en av de mange usikrede nettverk i nabolaget - kort, bare for å se om jeg kunne koble til noe. Forslag med takk! JodyM |
|
|
|||
|
|||
|
Så jeg dro til Best Buy og hadde en prat med en av salget gutta om mitt trådløse ruteren problem. Han sa jeg ganske mye å sette opp et nytt nettverk, men for å gjøre det jeg trenger riktig sikkerhet passord, og hvis jeg ikke kan huske det, jeg er ganske mye ute av lykken. Så jeg shelled ut $ 60 for en nyere, raskere, lengre rekkevidde Linksys trådløs router. Alt jeg måtte gjøre, er å gå gjennom installasjonen cd, overføring kablene fra den gamle ruteren til det nye, og jeg var i virksomhet. Naturligvis, denne gangen Jeg reddet en tekstfil på skrivebordet med passordet mitt info. Jeg kan ikke huske om jeg hadde dette alternativet når du installerer Netgear router. Uansett, ting arbeider like en ynde.
JodyM |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Best Buy fyr lå utenfor hans tenner, slik de vanligvis gjør. En enkel blyant-nub reset av ruteren vil tilbakestille alle innstillingene, selv om du var låst ute av både nettverket og ruter.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Min System: 日夏子
|
|
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Sitat:
Jepp, du har i utgangspunktet conned. Det var ikke noe galt med den gamle ruteren til alle. Bare den tilbakestilles ville fått deg til samme stand som du var i da du tok det nye hjemmet. Skulle ønske jeg hadde sett det opprinnelige innlegget tidligere.