mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Problem med Netgear WGR614 router

Reply

Thread Tools
Old 1 juli 2008, 07:02
New Member Group

Default Problem med Netgear WGR614 router

Jag har problem med min trådlösa router. Normalt när jag starta om datorn visar mig ansluten till mitt trådlösa nätverk. Nu visar mig som inte är ansluten och jag har för att öppna rutan som visar vad nätverk finns tillgängliga. Därifrån jag försöker ansluta till mitt nätverk men kan inte, och när jag "diagnostisera problemet" jag ett felmeddelande som säger "Det går inte att ansluta till [nätverk]". Anledningen till detta är att "Wireless Network Security Key inte är korrekt".

Varken min fru eller jag har fifflat med säkerhetsinställningar, så jag vet att de inte har förändrats av oss. Och jag minns inte lösenordet jag ursprungligen användes för att ställa in och så jag vill inte bråka med det. För övrigt undrar jag om någon skulle ha kunnat hacka vårt nätverk och åter ställa säkerhet lösenord - Jag kan inte veta.

Så vad tror ni är fel? Jag har redan elimineras risken för det trådlösa kortet är OBERÄKNELIG genom att ansluta till en av de många osäkra nätverk i närheten - en kort stund, bara för att se om jag kan ansluta till något.

Förslag uppskattas!

JodyM
Old 1 juli 2008, 20:01
New Member Group

Så jag åkte till Best Buy och hade en pratstund med en av försäljningen killarna om min trådlösa router problem. Han sa att jag nog har att inrätta ett nytt nätverk, men att göra det jag behöver den rätta lösenordet, och om jag inte kan komma ihåg det, jag är ganska mycket av lycka. Så jag skalade ut $ 60 för en nyare, snabbare, längre räckvidd Linksys trådlös router. Allt jag hade att göra är att gå igenom installationsskivan, överföring kablarna från den gamla routern till det nya, och jag var i näringslivet. Visst, den här gången jag räddade en textfil på mitt skrivbord med mitt lösenord info. Jag minns inte om jag hade denna möjlighet när du monterar Netgear router. Hur som helst, saker och ting fungerar som smort.

JodyM
Old 1 juli 2008, 22:01
Givargruppen

The Best Buy killen låg ut hans tänder, eftersom de vanligtvis gör. En enkel penna-kärna reset av routern återställs alla inställningar, även om du var utelåst från både nätet och router.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 2 juli 2008, 11:24
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Carbon View Post
The Best Buy killen låg ut hans tänder, eftersom de vanligtvis gör. En enkel penna-kärna reset av routern återställs alla inställningar, även om du var utelåst från både nätet och router.

Japp, du har sett lurade. Det var inget fel med den gamla routern alls.

Bara att återställa det skulle ha fått dig att samma skick som du var när du tog det nya hemmet. Önskar att jag hade sett din ursprungliga post tidigare.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Netgear Wireless-G WGR614 Inte Anslutning till Internet santhoshkumargct Nätverk, Modem & VoIP 0 19 juni 2009 16:02
Netgear WGT624 v3 Router Problem kduce23 Nätverk, Modem & VoIP 6 5 december 2008 02:09
Problem med min dell ansluta till Netgear router BurgerBoy34 Nätverk, Modem & VoIP 11 13 november 2008 15:49
Motorola Kabel Modem & Netgear WGT 624 Router Problem ponty st s Nätverk, Modem & VoIP 12 2 august 2007 09:09
Netgear WGR614 FerrariDave Nätverk, Modem & VoIP 6 8 juli 2007 15:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.