![]() |
|
| |||
| |||
| Förlåt att noobness i denna fråga - min samlade kunskap om datorer är rättvist, men när det gäller nätverk, dess princip obefintliga. Jag vill att installera en Remote Desktop, men båda datorerna har XP Home och den inbyggda Remote Desktop är bara en del av XP Pro. Jag har hört om saker som GoToMyPC, men jag är bara ute efter en användares uppfattning om det enklaste tillförlitlig och lagligt sätt att fjärransluta till en dator. Tack, Ulfrinn |
|
| |||
| |||
| Hej Jag skulle försöka UltraVNC, fungerar bra för XP. www.uvnc.com Är det från compter att compter du vill göra det, eller vill du få tillgång till din dator via Internet? Jag hoppas att detta hjälper Många Tack Leo |
|
| |||
| |||
| Det ser ut som det ska göra jobbet. Tack! Vad jag behövde det var att få tillgång till mitt hem skrivbord på jobbet. Så jag antar att hjälp via Internet, men jag vet ingenting om nätverk. |
|
| |||
| |||
| Hej Ja kommer att göra jobbet. Det enda du behöver för att reda ut är att de flesta leverantörer av internettjänster ge dig dynamiska IP-adresser. Detta innebär att du skulle skriva in i arbetet för att ansluta till ditt hem kommer att förändras regelbundet. Om du har en dynamisk IP-adress kan du behöva för att installera så kallade dynamiska DNS, som håller reda på vad din IP-adress hela tiden. Jag hoppas att detta hjälper, och tveka inte att kontakta mig om du behöver mer information eller vill ha någon hjälp med att ställa upp den. Många Tack Leo |
|
| |||
| |||
| Jag gillar Logmein, fungerar perfekt för mig https: / / secure.logmein.com / home.asp |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| PocketPC Remote | pest79456 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 0 | 19 maj 2009 23:10 |
| Remote Desktop | Dave8282uk | General Software Chat | 1 | 28 april 2008 02:55 |
| Fjärrkontroll | Deezer | General Hardware Chat | 3 | 6 mars 2008 08:39 |
| Hur många Fjärrkontroller | Maria | Off Topic Discussion | 9 | 13 maj 2007 19:22 |
| Fjärrstyr din dator | webcrawler | General Software Chat | 3 | 17 mars 2007 21:29 |
| Thread Tools | |
| |