mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Router Connection Problem

Reply

Thread Tools
Old 17 juni 2009, 18:44
New Member Group

Default Router Connection Problem

Hej, Jag har en mycket smärtsamma problem om routrar. Jag har kört mina två st bara bra för en lång tid nu, en är en xp och andra är vista, använda detta en router. "en Netgear någonting eller andra". och en morgon vaknade jag och niether PC skulle ansluta. Jag kan ansluta direkt till mitt kabelmodem och internet fungerar bra. Jag vet att det är inte min router eftersom jag tog den till ett vänner och det fungerar bra för honom, och vice versa används hans, och det fungerade inte för mig när det fungerar bra för honom bara minuter innan .. Jag får en lokal inställning på min uppkoppling under IPV 4 och jag har läst att IPV 6 spelar ingen roll men det säger lokala också eller begränsas. Jag har läst många trådar och ingen verkar ha exakt samma issure reguarding två st, s. Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat. Om du behöver mer info vore jag mer än gärna för att följa men jag ärligt talat inte vet vad allt skulle jag säga.

Please help Min galenskap!
Old 18 juni 2009, 02:26
Givargruppen

Default Router Connection Problem

Har du installerat några nya program, t.ex. brandvägg eller antivirusprogram på din PC?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Problem att ansluta bärbara till trådlös anslutning ..... squivner Nätverk, Modem & VoIP 1 22 juni 2009 02:04
Router Ej Anslutning till gamla Connection Fiberguy Nätverk, Modem & VoIP 1 6 mars 2009 13:46
Router problem yackass Nätverk, Modem & VoIP 4 11 januari 2009 09:53
Router slår ut NTL Connection bluevin123 Nätverk, Modem & VoIP 2 11 mars 2008 09:25
Anslutning / Router problem! SocialWarfare Nätverk, Modem & VoIP 8 17 juli 2007 11:00
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.