![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, bara gick så först hello Jag hade min oskuld 4MB tjänst uppgraderas till 20 MB i går och jag har haft ett nätverk som dig för ett par år nu utan problem. Jag införa ny anslutning med modem anslutet direkt till datorn och jag får en bra 20MB samband väl ca 17-19mb som jag är nöjd med, men så fort jag går modem> router> dator det sjunker till cirka 8MB. Jag har en Netgear WGT624 108Mbps trådlös router och jag har försökt både trådlös och trådbunden och både få en hastighet på ca 8 MB. Jag har tittat igenom alla inställningar och det finns inget uppenbart och har gjort att allt är aktuell. gör anybosy har några förslag på hur man snabbare? Tack på förhand Chris, |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad använder du för att testa hastigheten?
| |||
| |||
| ett online speedtest kallade speedtest.net, jag vet att det inte stor men jag har fortfarande använder den hela vägen så att ett slags konstant. Theres fortfarande verkar vara en droppe på 10 MB när jag ansluter routern Tack |
|
| |||
| |||
| Om du vill lägga till det inte finns några inställningar på en router för att begränsa hastigheten. Även trådlösa hastigheten är begränsad av många saker som signal kvalitet och utbud. |
|
| |||
| |||
| OK, det är min router som kan hantera 20MB hastigheter? |
|
| |||
| |||
| När du är på kabel routern endast behandlar nätverket sidan av saker så det är en 10/100 routern det skulle vara bra för att mer än 20 MB. Du kan försöka återställa routern finns det en pin-knappen på baksidan, håll det på tills alla lampor börjar blinka. Detta kommer att torka några inställningar som bland annat trådlösa inställningar. |
|
| |||
| |||
| så kommer det att utplåna alla Port Forwarding jag har satt upp? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Dessutom använder du någon filesharing program? |
|
| |||
| |||
| ingen filesharing körs atm, och jag är trådlös och min pappa är kabelansluten och han använder inte fildelning program och vi är både att få ungefär 8, detta gör speedtest vid olika tidpunkter och i allmänhet inte när båda datorerna är på |
|
| |||
| |||
| Förutom att återställa och / eller försöker en annan router jag är inte säker på vad som tyder på. Det är en ganska konstig situation, men eftersom det är allt OK utan routern saker pekar på att man eventuellt inte alls upp till jobbet. Hur gammal är den? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| High Speed Internet LAN hastighet Fråga Thanks! | P5200 | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 24 november 2009 22:46 |
| Wired vs Wireless Router Speed / Prestanda | kharlitos | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 4 juli 2009 12:48 |
| BB hastighet VS Router hastighet? | davsas | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 18 januari 2008 12:12 |
| Internet Speed doesnt verkar rätt ... | sam182666 | Nätverk, Modem & VoIP | 10 | 14:e sep 2007 04:17 |
| Internet hastighet bromsar | starstar | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 4 juni 2007 04:25 |
| Thread Tools | |
| |