mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Router begränsa min internet hastighet

Reply

Thread Tools
Old 2:a Sep 2007, 11:01
New Member Group

Default Router begränsa min internet hastighet

Hej, bara gick så först hello

Jag hade min oskuld 4MB tjänst uppgraderas till 20 MB i går och jag har haft ett nätverk som dig för ett par år nu utan problem.

Jag införa ny anslutning med modem anslutet direkt till datorn och jag får en bra 20MB samband väl ca 17-19mb som jag är nöjd med, men så fort jag går modem> router> dator det sjunker till cirka 8MB.

Jag har en Netgear WGT624 108Mbps trådlös router och jag har försökt både trådlös och trådbunden och både få en hastighet på ca 8 MB. Jag har tittat igenom alla inställningar och det finns inget uppenbart och har gjort att allt är aktuell.

gör anybosy har några förslag på hur man snabbare?

Tack på förhand
Chris,
Old 2:a Sep 2007, 11:38
Administrator Group

Vad använder du för att testa hastigheten?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 2:a Sep 2007, 11:40
New Member Group

ett online speedtest kallade speedtest.net, jag vet att det inte stor men jag har fortfarande använder den hela vägen så att ett slags konstant.

Theres fortfarande verkar vara en droppe på 10 MB när jag ansluter routern

Tack
Old 2:a Sep 2007, 11:41
Administrator Group

Om du vill lägga till det inte finns några inställningar på en router för att begränsa hastigheten.

Även trådlösa hastigheten är begränsad av många saker som signal kvalitet och utbud.
Old 2:a Sep 2007, 11:42
New Member Group

OK, det är min router som kan hantera 20MB hastigheter?
Old 2:a Sep 2007, 11:44
Administrator Group

När du är på kabel routern endast behandlar nätverket sidan av saker så det är en 10/100 routern det skulle vara bra för att mer än 20 MB.

Du kan försöka återställa routern finns det en pin-knappen på baksidan, håll det på tills alla lampor börjar blinka.

Detta kommer att torka några inställningar som bland annat trådlösa inställningar.
Old 2:a Sep 2007, 11:45
New Member Group

så kommer det att utplåna alla Port Forwarding jag har satt upp?
Old 2:a Sep 2007, 11:46
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av Finners View Post
så kommer det att utplåna alla Port Forwarding jag har satt upp?
Japp, men det är det enda sättet du ska vara säker på att den fungerar som den borde vara.

Dessutom använder du någon filesharing program?
Old 2:a Sep 2007, 11:48
New Member Group

ingen filesharing körs atm, och jag är trådlös och min pappa är kabelansluten och han använder inte fildelning program och vi är både att få ungefär 8, detta gör speedtest vid olika tidpunkter och i allmänhet inte när båda datorerna är på
Old 2:a Sep 2007, 11:51
Administrator Group

Förutom att återställa och / eller försöker en annan router jag är inte säker på vad som tyder på.

Det är en ganska konstig situation, men eftersom det är allt OK utan routern saker pekar på att man eventuellt inte alls upp till jobbet.

Hur gammal är den?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
High Speed Internet LAN hastighet Fråga Thanks! P5200 Nätverk, Modem & VoIP 4 24 november 2009 22:46
Wired vs Wireless Router Speed / Prestanda kharlitos Nätverk, Modem & VoIP 2 4 juli 2009 12:48
BB hastighet VS Router hastighet? davsas Nätverk, Modem & VoIP 2 18 januari 2008 12:12
Internet Speed doesnt verkar rätt ... sam182666 Nätverk, Modem & VoIP 10 14:e sep 2007 04:17
Internet hastighet bromsar starstar Nätverk, Modem & VoIP 1 4 juni 2007 04:25
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.