mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Router + Modem Problem, internet mässar upp slumpmässigt

Reply

Thread Tools
Old Maj 6, 2008, 19:08
Ledamot Gruppen

Default Router + Modem Problem, internet mässar upp slumpmässigt

Jag har två routrar ... Linksys och Belkin

Min primära är Belkin medan min Linksys man är i mitt lager. Mitt internet går slumpmässigt ut, och jag har 2 Koppla bort routern och modemet och vänta på att det ska fungera igen, händer det igen, jag gör det kopplar igen. somtimes det händer varje timme eller så. Jag byta till min Linksys router för att se om thats the problem (min router). Samma problem händer, jag måste dra ur routern och modemet.

Jag ringde Comcast ... två gånger .. De sa att koppla bort det och om det händer igen och att samtal Comcast, jag kallar dem igen de berättar för mig att koppla bort och att det aldrig kommer hända igen, jag ringer thme igen och de säger att skaffa en ny router, jag har en, problemet fortfarande händer.

whats the problem? im inte säker men jag tror att modemet
Old 9 Maj 2008, 09:19
Givargruppen

Dum fråga men du inte har DHCP körs på båda gör du?

Old 9 Maj 2008, 11:24
Givargruppen

Har du provat att köra datorn med bara modemet? ... om det fortfarande gör samma sak, då måste det vara antingen ett modem problem eller problem med din linje eller ISP.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Är detta en ISP eller en router problem (kanske till och med ett modem problem?) amyreaney Nätverk, Modem & VoIP 0 10 juni 2009 17:24
HJÄLP behövs. Odd Problem att ansluta till internet via routern. jodie92 Nätverk, Modem & VoIP 2 2 januari 2009 14:47
Slutligen har ett trådlöst modem och router men har ett problem ...... Carl Nätverk, Modem & VoIP 5 24 januari 2008 14:00
Modem / router - Zyxel 54Mbps Wireless ADSL2 + Modem / Router + USB Adapter skämt General Hardware Chat 1 5 oktober 2006 05:38
Bredband Problem - Ingen internetuppkoppling men modemet blinkar Snake General Hardware Chat 5 11 sep 2006 05:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.