mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Networking, Modemer & VoIP

Register

Router opsætning?

Reply

Thread Tools
Old 31 maj 2008, 05:17
Donor-Gruppen

Default Router opsætning?

Hej alle, undskylder inden for avanceret for den manglende viden jeg har på bærbare computere / routere.

Grundlæggende har jeg ingen idé om, hvordan du opsætter trådløst internet til en bærbar computer. Jeg glæder mig til at købe to bærbare for mig og min kæreste, men ønsker ikke at være begrænset til længden af min USB / Ethernet-kabler. Jeg ville ikke vide, hvor du skal begynde, går jeg ud id nødt til at gå ud og købe en router, nogle hvordan stikket mit modem til min router og installere noget software? Jeg ville ikke blive overrasket, hvis købe routeren var det eneste jeg fik korrekt. Jeg har prøvet googleing dette spørgsmål, men kom op med websteder, der sælger routere, men ikke forklare, hvordan du sætter dem op.

Dybest set kunne nogen give mig en lille løbe igennem, hvad jeg har brug for at have trådløst internet oprettet på 2 bærbare computere? Også, hvad ville jeg ønske at købe. De bærbare computere vil højst sandsynligt blive kører Vista Home Premium, om det gør en forskel, jeg har i øjeblikket en Motorola surfboard modem med en blå USB-kabel og et gult Ethernet-kabel, som jeg bruger i øjeblikket.

http://www.ebuyer.com/product/125582

Dette er routeren er interesseret i som Ive hørt meget positive anmeldelser på det, men på listen over requirments it doesnt liste Vista?
"Systemkrav Linux, Apple MacOS 9.x, Apple MacOS 8.x, Apple MacOS X 10.x, Microsoft Windows 98/ME/NT/2000/XP"
Old 31 maj 2008, 05:44
Donor-Gruppen

Først og fremmest hvilket land er du placeret i, og hvem er din ISP?

Jeg har en fornemmelse af dette er en kabelforbindelse?

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 31 maj 2008, 05:47
Donor-Gruppen

uk - Gloucester (Blevet defineret til at ændre flaget tilbage) Og min ISP er Telewest Broadband
Old 31 maj 2008, 06:08
Donor-Gruppen

OK .... de fleste bærbare computere i dag vil komme wifi aktiveret, så du skal ikke brug for ekstra kit til disse. Bare se, at de har 802.11g WiFi, i spec.

Der er en højere spec (802.11n draft), som i øjeblikket kun ser ud til at blive udbudt på de højere spec maskiner. 802.11n draft er meget hurtigere til filoverførsel mellem maskiner, men plejer virkelig gøre en stor forskel for standard internetforbindelser.

Med hensyn til routeren, skal du bruge en Wireless Router, til at tilslutte dit modem til, såsom dette en, ikke en ADSL-router, som thease er designe for internetudbydere, der bruger telefonlinjen, og de omfatter et modem.

Hvis du beslutter at gå efter en bærbar med 802.11n, så bliver du nødt til at vælge en højere spec Router til at matche, at nyde den hurtigere filoverførsel hastigheder.

Der er ikke meget at indstille det hele, men hvis du har nogen problemer, bare post her igen.

HTH
Old 31 maj 2008, 06:52
Donor-Gruppen

http://www.ebuyer.com/product/143913...oduct_overview er den bærbare computer jeg har i tankerne
Netværk
Wired 10/100/1000 LAN, V.92 Modem Wireless Intel 802.11a/b/g * Intel 802.11a/b/g/n (MIMO)

Hvilken router vil du anbefale, og en gang ive købt en router er det en sag for at slutte den til min nuværende modem, installation af routeren software og følge instruktionerne?
Old 31 maj 2008, 06:56
Donor-Gruppen

Måske noget i retning af http://www.ebuyer.com/product/132750
Old 31 maj 2008, 07:29
Donor-Gruppen

OK ... Den bærbare du har angivet, er wifi aktiveret og understøtter 802.11n, så den Router du har nævnt vil fungere fint med det, der giver mulighed for hurtigere hastigheder. De vil både fungere fint med enheder ved lavere hastigheder for (dvs. 802.11b + g).
I teorien 802.11n er 10 x hurtigere se her for info.

Når du har router, kan du blot pug det til dit modem, og følg vejledningen, der følger med det. Det er ofte lettere for midlertidigt at tilslutte et Ethernet-kabel fra router til pc eller laptop, bare for at konfigurere routeren og derefter fjerne det, når du er færdig.
Nogle Router's har en let konfigurere guiden, det afhænger af make & model.
Old 31 maj 2008, 07:35
Donor-Gruppen

ah mange tak, du har sat en stopper for mine bekymringer med den bærbare cheers mate netop tilføjet til din rep
Old 31 maj 2008, 07:41
Donor-Gruppen

Du er velkommen .... en bemærkning om Samsung R700, jeg bare googled det og masser af leverandører, der ikke viser det som 802.11n .... synes det kun Ebuyer der citerer det i spec. og de kan have det galt.

Hvis dette er vigtigt for dig, kan det være værd at kontrollere dette, før du afgiver en ordre.
Old 31 maj 2008, 07:56
Donor-Gruppen

Faktisk på Samsung's hjemmeside, ser det ud til der er 2 specs .... se her
en ikke har 802.11n, og man ikke, så det er muligt Ebuyer er korrekte.
Alligevel kan det være værd at kontrollere med dem
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.