mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

Router oppsett?

Reply

Thread Tools
Old 31 mai 2008, 05:17
Donor Group

Hei alle, Apologizes i avansert for den manglende kunnskapen jeg holder på bærbare maskiner / routere.

I utgangspunktet har jeg ingen anelse om hvordan du konfigurerer trådløst Internett på en bærbar datamaskin. Jeg ser til å kjøpe to laptopper for meg og kjæresten min, men ikke vil være begrenset til lengden på mine USB / Ethernet-kabler. Jeg vil ikke vite hvor du skal begynne, jeg antar id måtte gå ut og kjøpe en router, noen hvordan kobler modemet til min router og installere noen programvare? Jeg ville ikke bli overrasket om kjøp ruteren var det eneste jeg fikk riktige. Jeg har prøvd googleing dette spørsmålet, men kom med nettsteder som selger rutere men ikke forklare hvordan du setter dem opp.

I utgangspunktet kan noen gi meg en liten gjennomgang på hva jeg må ha trådløs Internett satt opp på 2 bærbare datamaskiner? Også hva ville jeg trenger å kjøpe. Den bærbare PC vil mest sannsynlig kjøre Vista Home Premium om det gjør en forskjell, jeg har en Motorola surfebrett modem med en blå USB-kabel og en gul Ethernet-kabel som jeg bruker for øyeblikket.

http://www.ebuyer.com/product/125582

Dette er ruteren er interessert i så Ive hørt veldig positive vurderinger på det, men i listen over requirments it doesnt listen Vista?
"Systemkrav Linux, Apple MacOS 9.x, Apple MacOS 8.x, Apple MacOS X 10.x, Microsoft Windows 98/ME/NT/2000/XP"
Old 31 mai 2008, 05:44
Donor Group

Først av alt hva landet befinner du deg i, og hvem som er din ISP?

Jeg har en følelse av dette er en Kabeltilkobling?

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 31 mai 2008, 05:47
Donor Group

uk - Gloucester (Vært meningen å endre flagget tilbake) Og min ISP er Telewest bredbånd
Old 31 mai 2008, 06:08
Donor Group

OK .... mest Laptops dag kommer wifi aktivert, så du bør ikke ha noe ekstra utstyr for disse. Bare sjekk at de har 802.11g wifi, i spec.

Det er en høyere spec (802.11n draft), som foreløpig bare ser ut til å få tilbud på høyere spec maskiner. 802.11n draft er mye raskere på filoverføringer mellom maskiner, men wont virkelig gjør en stor forskjell for standard Internett-tilkoblinger.

Som for ruteren, må du ha en Wireless Cable Router, å koble modemet til, for eksempel dette en, ikke en ADSL Router, som thease er designe for Internett-leverandører som bruker telefon og de innlemme et modem.

Hvis du bestemmer deg for å gå for en Laptop med 802.11n, så må du velge en høyere spec Router til kampen, for å nyte raskere filoverføring hastigheter.

Det er ikke mye å sette ting opp, men hvis du har noen problemer, bare legg igjen her.

HTH
Old 31 mai 2008, 06:52
Donor Group

http://www.ebuyer.com/product/143913...oduct_overview er den bærbare jeg har i tankene
Nettverk
Fast 10/100/1000 LAN, V.92 Modem Wireless Intel 802.11a/b/g-produkt * Intel 802.11a/b/g/n (MIMO)

Hvilke ruter ville du anbefale, og en gang Ive kjøpt en router er det snakk om å koble den til min nåværende modem installert ruteren programvare og følge instruksjonene?
Old 31 mai 2008, 06:56
Donor Group

Kanskje noe langs linjer http://www.ebuyer.com/product/132750
Old 31 mai 2008, 07:29
Donor Group

OK ... den bærbare du har oppført er wifi aktivert og støtter 802.11n, så routeren du har nevnt fungerer fint med det, gir raskere hastigheter. De skal begge jobbe bra med enheter ved lavere hastigheter for (dvs. 802.11b + g).
I teorien 802.11n er 10 x raskere se her for info.

Når du har ruteren, kan du bare mops den inn modemet og følg instruksjonene som følger med den. Noen ganger er det enklere å midlertidig hekte en Ethernet-kabelen fra routeren til PC eller bærbar PC, bare for å konfigurere routeren og deretter koble den, når du er ferdig.
Noen ruterens har et enkelt konfigurere veiviseren, det avhenger av foreta & modellen.
Old 31 mai 2008, 07:35
Donor Group

ah takk, du har satt en stopper for mine bekymringer involverer laptop jubelropet kompis nettopp lagt til din representant
Old 31 mai 2008, 07:41
Donor Group

Du er velkommen .... ett punkt vedrørende Samsung R700, jeg bare googled det og mange leverandører som ikke vises den som 802.11n .... synes det bare Ebuyer er sitere den i spec. og de kan ha det galt.

Hvis dette er viktig for deg, kan det være verdt å bekrefte dette, før du legger inn en bestilling.
Old 31 mai 2008, 07:56
Donor Group

Faktisk på Samsung nettside, den synes det er 2 specs .... se her
en har 802.11n og man ikke, så det er mulig Ebuyer er riktig.
Selv da kan det være verdt å verifisere med dem
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.