mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Router setup?

Reply

Thread Tools
Old 31 maj 2008, 05:17
Givargruppen

Default Router setup?

Hej alla, Apologizes i avancerad för bristande kunskaper i grepp om bärbara datorer / routrar.

I princip har jag ingen aning om hur man ställer in trådlöst internet för en bärbar dator. Jag ser till att köpa två datorer för mig och min flickvän men vill inte vara begränsad till längden på mina USB / Ethernet-kablar. Jag skulle inte veta var man skall börja, jag antar id måste gå ut och köpa en router, vissa hur pluggen mitt modem till min router och installera några program? Jag skulle inte bli förvånad om uppköp routern var det enda jag fick rätt. Jag har försökt googleing denna fråga, men kom fram till webbplatser som säljer routrar men inte förklarar hur man ställer upp dem.

I princip kan någon ge mig en liten gå igenom vad jag måste ha trådlöst internet inrättas på 2 laptops? Och vad skulle jag vilja köpa. Den bärbara datorer kommer sannolikt att köra Vista Home Premium om det blir någon skillnad, jag har just nu en Motorola surfbräda modem med en blå USB-kabeln och en gul Ethernet-kabel som jag använder för tillfället.

http://www.ebuyer.com/product/125582

Detta är routern är intresserad av så Ive hört mycket positiva recensioner om den, men i listan över kraven Det spelar ingen lista Vista?
"Systemkrav Linux, Apple MacOS 9.x, Apple MacOS 8.x, Apple MacOS X 10.x, Microsoft Windows 98/ME/NT/2000/XP"
Old 31 maj 2008, 05:44
Givargruppen

Default Router setup?

Först av allt vad landet finns ni i och vem som är din ISP?

Jag har en känsla av detta är en Kabelanslutning?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 31 maj 2008, 05:47
Givargruppen

Default Router setup?

uk - Gloucester (Hade tänkt att byta flagg tillbaka) Och min ISP Telewest Bredband
Old 31 maj 2008, 06:08
Givargruppen

Default Router setup?

OK .... mest Laptops dag kommer wifi aktiverad, så du ska inte behöva någon extra kit för dessa. Bara kontrollera att de har 802.11g WiFi, i spec.

Det finns en högre spec (802.11n utkast), som för närvarande bara verkar vara erbjuds på högre spec maskiner. 802.11n utkast är mycket snabbare för filöverföring mellan datorer, men brukar faktiskt göra en stor skillnad för vanliga Internet-anslutningar.

När det gäller Routern behöver du en Wireless Cable Router, för att ansluta ditt modem till, t.ex. den här en, inte en ADSL Router, som thease är designe för Internetleverantörer som använder telefonlinjen och de innehåller ett modem.

Om du bestämmer dig för att satsa på en bärbar dator med 802.11n, så måste du välja en högre spec Router till matchen, att njuta av snabbare filöverföring hastigheter.

Det är inte mycket att ställa upp saker och ting, men om du har några problem, bara efter en gång här.

HTH
Old 31 maj 2008, 06:52
Givargruppen

Default Router setup?

http://www.ebuyer.com/product/143913...oduct_overview är den bärbara datorn jag har i åtanke
Nätverk
Wired 10/100/1000 LAN, V.92 Modem Wireless Intel 802.11a/b/g * Intel 802.11a/b/g/n (MIMO)

Vilken router skulle ni rekommendera och när ive köpt en router är det en fråga om att ansluta den till mitt nuvarande modem, installera routerns mjukvara och följa instruktionerna?
Old 31 maj 2008, 06:56
Givargruppen

Default Router setup?

kanske något i stil med http://www.ebuyer.com/product/132750
Old 31 maj 2008, 07:29
Givargruppen

Default Router setup?

OK ... den bärbara datorn som du har listat är wifi aktiverat och stöder 802.11n, så den routern du har tagit upp kommer att fungera bra med det, vilket möjliggör snabbare hastigheter. De kommer att fungera bra med enheter på lägre hastigheter också (dvs. 802.11b + g).
I teorin 802.11n är 10 x snabbare se här för info.

När du har Routern kan du helt enkelt mops den till ditt modem och följ instruktionerna som följer med det. Ibland är det lättare att tillfälligt koppla in en Ethernet-kabel från routern till datorn eller laptop, bara för att konfigurera routern och drar sedan ut den, när du är klar.
Vissa routerns har ett enkelt konfigurera guiden, det beror på märke och modell.
Old 31 maj 2008, 07:35
Givargruppen

Default Router setup?

ah tack så mycket, du sätta stopp för min oro inbegriper laptop jubelropet mate just lagt till i ditt REP
Old 31 maj 2008, 07:41
Givargruppen

Default Router setup?

Du får gärna .... en punkt när det gäller Samsung R700, jag bara googled och massor av leverantörer inte visar det som 802.11n .... Det verkar bara Ebuyer är att citera det i spec. och de kan ha fel.

Om detta är viktigt för dig, kan det vara värt att kontrollera detta innan du lägger din order.
Old 31 maj 2008, 07:56
Givargruppen

Default Router setup?

Faktiskt på Samsungs hemsida, det verkar som det finns 2 specs .... se här
en har 802.11n och en inte, så det är möjligt Ebuyer är korrekta.
Trots detta kan det vara värt att kontrollera med dem
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vilket OS Ska jag installationen? runoades Windows-operativsystem 6 1 september 2009 06:24
Sätt ett £ 50 Wireless Router till £ 400 Wireless Router - DD-WRT Guide serverguy Nätverk, Modem & VoIP 0 17 oktober 2008 17:34
XP Pro setup problem aaron00lee Windows-operativsystem 2 3 februari 2008 13:32
Använda en router / modem som bara en router??? jamier1985uk Nätverk, Modem & VoIP 6 5 juni 2007 01:20
Modem / router - Zyxel 54Mbps Wireless ADSL2 + Modem / Router + USB Adapter skämt General Hardware Chat 1 5 oktober 2006 05:38
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.