mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Servern hittades inte

Reply

Thread Tools
Old 14 april 2008, 12:22
New Member Group

Hej,

De senaste 5 dagar Jag får en "Servern hittades inte"-meddelande varje 5-10 klicka på både Mozilla och IE. Internet fortfarande "fungerar" men det går långsamt och som sagt det här meddelandet kommer upp ganska ofta. Detta oblig som får meddelandet är ansluten via trådlöst. Den dator som är ansluten till modemet inte får det här meddelandet ändå. Please help asap, detta är mycket irriterande. Jag är på Vista. Tack
Old 14 april 2008, 13:02
Givargruppen

Du har en "dator som är ansluten till modemet", och en andra dator som är ansluten till den första datorn med trådlös och den andra datorn har problemet? Har jag läst det?

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 14 april 2008, 13:12
Givargruppen

låter rätt plats och göra virus / spyware scans om det doesnt hittar något du försöka installera trådlösa drivrutiner eller mabye du inte får ett bra trådlöst signel

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 14 april 2008, 13:12
New Member Group

Ledsen om det inte klokt, jag skriftligen snabbt före lunch var över på jobbet. Vad jag menar är en viktigaste dator är ansluten till routern / modemet och datorn har inga problem. Jag är ansluten till Internet trådlöst från routern som finns på systemkortet. Hoep det är logiskt.
Old 14 april 2008, 13:23
Givargruppen

Jag trodde så ....
Old 14 april 2008, 13:34
Givargruppen

Har du kontrollerat signalnivån på wirelessed dator? Dina symtom är vad du förväntar dig om du har en mycket låg grad trådlösa anslutningen till det trådlösa router. Oftast finns det en indikator i systemfältet visar din anslutning kvalitet.
Old 14 april 2008, 14:03
New Member Group

Min signalstyrka är utmärkt och jag har skannas för virus, ominstallerat mitt trådlösa kortet och resetted min trådlösa router. Oftast kan jag siffran ungefär så här men den här gången kan jag inte, verkligen konstigt.
Old 14 april 2008, 15:52
Givargruppen

Vi kan begränsa där fel är. ISP är bra eftersom datorn # 1 ser inga problem. Routern är okej, det dhcp och dns är bra eller skulle du aldrig se något. Signalstyrkan fina så jag tror att vi kan anta det finns inga fel på anslutningen (även om det skulle vara om du skadade din avancerad paketdata inställningar, inte en lätt sak att ha gjort). Din reaktion är långsam och en del av den tiden ut. Du har skannat och kontrolleras din AV-och reklamprogram är rent. Jag tror att löv högt upp på listan över misstänkta en låst om 100% processor användning och du inte vet det är det.

Platsen för att gå att söka efter det är det resultatövervakare. Jag har aldrig sett Vista men jag är säker på att du ska kunna hitta det om man tittar och google lite. Ctrl-Alt-Del för Task Manager och klicka på resultatövervakare fliken. Om du kan se en process som tar all din CPU dem ta sitt namn, dödar det och se om saker och ting klara upp.
Old 14 april 2008, 18:52
New Member Group

Ja jag kollade ut men inte boven i den process som äter borta på cpu och dess andel.
Old 14 april 2008, 22:20
New Member Group

Här är en uppdatering, jag ansluten en annan dator på mitt trådlösa och hade inga problem vad så någonsin. Vad allt det man har i laga ordning med min dator bara.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.