![]() |
|
| |||
| |||
| Ok, jeg kjøpte en Switch, slik at jeg kan kjøre en lan party av 8 personer, inkludert meg selv. Jeg trenger hjelp med å gjøre at datamaskiner faktisk koble til via bryteren og ikke gjennom mitt trådløse så her er mitt problem. Jeg kjøpte denne bryteren http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16833166007 Og jeg prøver å sette dem opp med flere datamaskiner uavhengig av Internett slik at vi kan lan over et par spill. Mens testing denne bryteren med min laptop, jeg var ikke i stand til å koble til via bryteren, men i stedet koblet via trådløst i huset mitt. Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal gå om at datamaskinen alltid kobles til via bryteren? For eksempel, mens du spiller swat 4, jeg vil starte en LAN server og min laptop ville vise ip av Lan server som 192.168.1.xxx witch er trådløs. Men IP for bryteren 10.10.10.xxx. Hvordan sørger jeg for at folk vil koble til via mitt slår og ikke gjennom mitt trådløse ruteren? Takk. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg forstår ikke helt hva du prøver å gjøre, men vil forsøke å besvare. Jeg regner med at det trådløse nettverket ditt nåværende nettverk som har internett-tilgang? Hvis dette er tilfelle sørge for at den trådløse forbindelsen er sikret med et passord som bare du vet. Dette vil sørge for at bare personer du vil ha tilgang til det trådløse og internett kan. Når du setter opp din LAN party, må alle plugger til bryteren du brakte også plugge i spillet serveren til bytte også. Ikke koble bytte til noe annet, holde det uavhengig av resten av nettverket. Denne måten, det trådløse nettverket er bare tilgjengelig hvis du kjenner passordet, men bryteren er for alle. Det eneste problemet med denne er at den slår ikke har en innebygd DHCP-server, så du er nødt til å gi alle datamaskiner statiske IP-adresser som kan være plagsomme.
|
| |||
| |||
| Takk for raskt svar. Beklager, jeg var i en hast mens du skriver mitt opprinnelige innlegg, vil jeg forsøke å være litt klarere. Ok, så jeg prøver å sette opp en lan innen datamaskiner. Jeg tror min trådløse connectiong er i konflikt med min bryteren. For eksempel hvis jeg starter et spill er det under IP 192.168.1.xxx (den trådløse ruteren), ikke 10.10.10.xxx witch er bryteren. Så utgangspunktet im lurer på hvordan jeg kan forsikre deg om at spillene er starte med denne bryteren og ikke den trådløse tilkoblingen. Og også, im ikke sikker på hvordan jeg skal gå om å lage et "nett" innen knutepunkt for å dele filer i lan party. Er det litt klarere? |
|
| |||
| |||
| Sitat:
:: Løst:: |
|
| |||
| |||
| Glad du har det løst på egen hånd. Jeg hadde tenkt å si bryteren ikke har en DHCP-server innebygd i.
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Mulig å bruke en gammel Wireless Router Som Network Switch? | mctw | Nettverk, modem og VoIP | 3 | 30 august 2009 10:37 |
| Bruke en Network Switch to Split en CAT5 Connection | lauz006 | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 26 mai 2009 14:25 |
| Konfigurere et nettverk - Forskjellige Konfigurasjonsspørsmål | Martyok | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 24 mai 2009 14:40 |
| Hjelp til å sette opp 2 LAN conections på samme nettverk | Johno4566 | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 8 januar 2008 06:03 |
| Nettverk Switch | Jonathon28 | Nettverk, modem og VoIP | 3 | 12 desember 2007 14:38 |
| Thread Tools | |
| |