![]() |
|
| |||
| |||
| Okej, jag köpte en omkopplare så att jag kan köra ett LAN-party för 8 personer inklusive mig själv. Jag behöver hjälp med att se till att datorerna faktiskt ansluter via switchen och inte genom min trådlösa så här är mitt problem. Jag köpte denna växel http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16833166007 Och jag försöker att ställa upp med flera datorer oberoende av internet så att vi kan LAN över ett par spel. Även testa denna växel med min laptop, jag kunde inte ansluta via växeln, utan i stället kopplas via det trådlösa i mitt hus. Kan någon berätta för mig hur jag ska gå att se till att datorn alltid ansluta via switchen? Till exempel när du spelar SWAT 4 skulle jag starta en Lan server och min laptop skulle visa ip i Lan server som 192.168.1.xxx häxa är mitt trådlösa. Men IP för övergången är 10.10.10.xxx. Hur gör jag säker på att människor kommer att ansluta via min switch och inte genom min trådlösa router? Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag förstår inte riktigt vad du försöker göra, men kommer att försöka besvara. Jag utgår ifrån det trådlösa nätverket är din nuvarande nätverk som har tillgång till Internet? Om så är fallet se till att den trådlösa anslutningen är säkrade med ett lösenord som bara du vet. Detta kommer att se till att endast personer som du vill ha tillgång till det trådlösa och internet kan. När du skapar ditt LAN part, göra alla kontakten i växeln du väckt och plugg i spelet servern till omkopplaren också. Anslut inte byta till något annat, hålla det oberoende av resten av ditt nätverk. Det här sättet, det trådlösa nätverket är bara tillgänglig om du känner till lösenordet, men övergången är för alla. Det enda problemet med detta är att övergången inte har en inbyggd DHCP-server så måste du ge alla datorerna fasta IP-adresser som kan vara en olägenhet.
|
| |||
| |||
| Tack för snabbt svar. Förlåt, jag hade bråttom och samtidigt skriva mitt första inlägg kommer jag att försöka vara lite tydligare. Ok, så jag försöker att skapa ett nätverk inom datorer. Jag tror att min trådlösa connectiong är i konflikt med min switch. Till exempel om jag starta ett spel är under undersökningsperioden 192.168.1.xxx (den trådlösa routern) inte 10.10.10.xxx häxa är switchen. Så sett im undrar hur jag kan se till att spelen är igång med denna växel och inte den trådlösa anslutningen. Och också, im inte säker på hur jag ska gå att göra ett "nät" i navet för att dela filer under LAN-party. Är det lite tydligare? |
|
| |||
| |||
| Citat:
:: BESLUTNA: |
|
| |||
| |||
| Kul att du har det fast på egen hand. Jag skulle säga switchen inte har en DHCP-server inbyggd
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Möjligt att använda en äldre Wireless Router som ett nätverk Switch? | mctw | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 30 augusti, 2009 10:37 |
| Använda en Network Switch to Split en CAT5 Connection | lauz006 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 26 maj 2009 14:25 |
| Om att bilda ett nätverk - Various Inställningsfrågor | Martyok | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 24 maj 2009 14:40 |
| Hjälp inrätta 2 LAN conections på samma nätverk | Johno4566 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 8 januari 2008 06:03 |
| Network Switch | Jonathon28 | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 12 december 2007 14:38 |
| Thread Tools | |
| |