mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Ställa in en router i Windows Vista premium

Reply

Thread Tools
Old 13 maj 2007, 06:48
Givargruppen

Default Ställa in en router i Windows Vista premium

Hej Har någon hört talas om eller har upplevt problem med Windows Vista Premium när man försöker att upprätta en router? Jag köpte en genom tiscali (min ISP) och de skickade en Thomson SpeedTouch 585v6 router och USB adapter paket (som är för barnen PC så att de kan ansluta till Internet etc.) Jag försökte ställa in routern program som riktar sig och till slut hålla får ett meddelande fönster säger att programmet har stött på ett problem (allmän felkod 3) eftersom en del filer är skadad eller saknas och att installationen wizrd nu måste avslutas. Kontakta din operatör. Jag kontaktade Tiscali och de inte ger stöd för Windows Vista! Är det sannolikt att vara ett problem med Vista?

Tack
Old 13 maj 2007, 08:06
Banned Group

Kom på att Tiscali och säga "Skicka mig en router som fungerar med Vista. eller jag ska avsluta mitt kontrakt med er som ni är skyldiga till kontraktsbrott genom att inte tillhandahålla rätt utrustning.
Visste inte ens fråga vad OS du kör?
Strunt samma lama ankor ursäkter från dem.

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 13 maj 2007, 08:14
Givargruppen

Jag tittade på Tiscali webbplats och de använder ett ställe som heter DSL-shop så jag tittade på platsen och valde adsl 2 router / USB Adapter paket eftersom det var billigare. Jag har tittat på Windows Vista Hjälp sida på nätet, och de tror att installationen beror på inkompatibilitet mellan mjukvara och Windows Vista och att du kan få genom att ändra förenlighet inställning genom att säga att den ska köras med Windows XP SP2.

http://support.microsoft.com/kb/931361/

Får se vad som händer.

Dean
Old 14 maj 2007, 13:53
Givargruppen

Jag fortfarande har problem med att installera min router i så mycket att jag inte kan få en internetanslutning med det. Även efter att konfigurera modemet för tiscali (SpeedTouch 585v6), programvaran till slut säger att jag måste starta om för att slutföra installationen men sen när jag berättar det för att starta om man säger att all data kommer att förloras om jag gör det! Det verkar finnas ett problem med mjukvaran på den här OS och diagnos guiden som finns i Windows Vista visar följande: Problem Evenemangsnamn: APP CRASH
Ansökan Namn: STInstall. exe
Application version: 20.3.3028
Fault-modulnamn: qt-mt322.dll

Jag har också laddat ner drivrutiner till detta modem som en zip-fil, packas upp det men jag är vid en förlust att veta vad man ska göra mer! Ja jag har skickat en förfrågan till företag på Internet och så länge de har icke svarade ..... jag kan ringa dem, men en betalsamtalsnummer linje.

Alla ytterligare hjälp / rådgivning skulle vara jättebra. Tack.

Dean
Old 15 maj 2007, 05:14
Banned Group

Vid en snabb överblick DFR denna kan behöva en upgraderingen såg du att här.
Old 15 maj 2007, 05:17
Givargruppen

Ja jag gjorde ladda ner zip-fil från denna plats, men undrar var de ska placera den? Jag har uppackade och dess en enda fil med ändelsen "bin". Får jag lägga den i system-mappen i Windows?

Tack igen

Dean
Old 15 maj 2007, 05:31
Banned Group

Håll utkik efter C: \ Program Files \ Thompson \ SpeedTouch mapp och placera den där.
Prova detta och komma tillbaka till oss.
Old 17 maj 2007, 13:51
Givargruppen

Hej
Alla - jag skickar det här genom mitt trådlösa nätverk! : D

Jag fick tech killar på DSL-shop att guida mig genom konfigurationen av min router - didnt behöver cd som följde med det! Alla igång nu. Märk väl, lite innehåll om att inrätta barnen dator på samma trådlösa nätverk, med USB-adapter Jag har för det - men jag kunde använda den medföljande cd för att konfigurera det!

Bara av intresse, min dator har Norton Internet Security 2007, kommer mina barn PC behovet AV programvara trots att det får sin signal via router på min dator? Någon sa att routern har också en brandvägg - är det sant?

Tack igen!

Dean
Old 18 maj 2007, 00:55
Administrator Group

NÅGRA routern fungerar med varje OS.

Så länge datorn har en nätverksport OS saknar relevans i routern inte använder drivrutiner.

Bara logga in på routern med hjälp av en IP-adress i Internet Explorer i stället för att använda deras programvara.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 18 maj 2007, 01:37
Givargruppen

så varför gör de bry skicka en CD? Hur som helst, cd är nu en kaffe mat och bara glad dess alla sorteras.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Installera PowerDVD på Windows Vista Home Premium 32 djchapple General Software Chat 0 12 september 2009 12:14
Windows Vista - Ändra lösenord Inställning Tingeling Windows-operativsystem 1 11 maj 2009 11:05
Långsam start för Windows Vista Home Premium? LegendaryFire Windows-operativsystem 12 20 mars 2009 12:25
Hjälp med att bygga upp routern. aces77 Nätverk, Modem & VoIP 2 28 december 2007 12:14
Windows Vista laptop med broadcom trådlösa inte att ansluta till routern piano0011 Nätverk, Modem & VoIP 1 21 november 2007 02:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.