mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Delad skrivare - Nätverkskonfiguration Problem

Reply

Thread Tools
Old 8 februari 2008, 15:43
Ledamot Gruppen

Default Delad skrivare - Nätverkskonfiguration Problem

och igår var jag försöker att installera något mycket ineteresthing ...

så enkelt som Möjliga:

Windows XP
Service Pack 2
2002

.................................................. ..Dator 1 - [Hub] - Dator 2
DSL-modem - Trådlös Linksys>
.................................................. ..Dator 3 - [Hub] - Computer 4 & 5

Datorer 1 och 3 trådlösa ips: 192.168.1.101 och 192.168.1.102 (192.168.1.1 som default gateway)

Datorer 1 och 3 LAN IPS: 10.0.0.8 och 10.0.0.6

Pc 2, 4 och 5 IPS: med 10.0.0. # Format och standard-gateways 192.168.1.101 och 102 för varje mininetwork ...

Jag **** Ing hoppas ni förstått att ... xDDDD

ohkay

Alla datorer har internet nu (som var problemet i går)

Men nu har jag en annan fråga (Jag såg det komma, men jag väntade till slutet)

Dator # 1 har skrivaren är delad, och im sitter där ... I mitt nätverk platser kan jag bara se dator 1, 2 och 3 (naturligtvis min Linksys DHCP ger dem automatiskt Ips ... 192.168.1.101 och 102) att jag kan komma åt båda datorerna

Om jag sitter vid datorn 3 i nätverket platser jag ser st 1, 4 och 5, men jag skränande tillträde # 1 som har skrivaren ...

Även datorer 4 och 5 cant se # 1 på alla ...

är som att dator 3 4 och 5 är ett litet nätverk förutom 1 och 2 och de skränande ansluta varandra ...

Main sak Att kunna skriva ut från datorer 2, 3, 4 och 5 ...

Tack för hjälp och förslag ....
Old 8 februari 2008, 16:06
Moderator-gruppen

Jag förväntar mig att Linkys router är helt enkelt inte kunna stödja denna mycket komplicerade och överbrygga nätverk tillsammans. Och jag förväntar mig att XP blir lite förvirrad med där det är tänkt att vara skicka grejer därmed skrivardelning inte fungerar.

Jag föreslår att du antingen få en server eller förenkla saker och ting lite.

Eller få trådlösa åtkomstpunkter och ställa upp dem i brygga lägen att ta bördan av XP och trådlösa kort.

Men, med tanke på att du har Internet något fungerar, så jag förväntar mig att du kommer att kunna lista ut det om du framhärda nog. Lycka till!

Åh, och kan jag fråga varför du försöker göra ett så komplext nätverk?? LOL

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 8 februari 2008, 16:42
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av serverguy View Post
Jag förväntar mig att Linkys router är helt enkelt inte kunna stödja denna mycket komplicerade och överbrygga nätverk tillsammans. Och jag förväntar mig att XP blir lite förvirrad med där det är tänkt att vara skicka grejer därmed skrivardelning inte fungerar.

Jag föreslår att du antingen få en server eller förenkla saker och ting lite.

Eller få trådlösa åtkomstpunkter och ställa upp dem i brygga lägen att ta bördan av XP och trådlösa kort.

Men, med tanke på att du har Internet något fungerar, så jag förväntar mig att du kommer att kunna lista ut det om du framhärda nog. Lycka till!

Åh, och kan jag fråga varför du försöker göra ett så komplext nätverk?? LOL
hehehe

Ja jag misstänker samma men jag im försöker lista ut hur man kan få det att fungera ...

Jag har att göra nätet så sätt orsaka i 3yr gamla pic som jag gjort kan du se de faktiskt layout av min dator här ... Som ni kan se DSL på oppossite väggen på datorer och kör tråd i mitten på kontoret är inte ett alternativ ...

I didnt har tillräckligt med pengar för att köpa 5 trådlösa kort (som skulle göra alla nöjda) så viktigt att arbeta med det jag har på handen ...

går jag postat detta:

http://www.computer-juice.com/forums...problem-14452/

Jag räknat ut ... men nu är jag i denna nya situation och som ni just nämnde kommer jag att siffran här anges även med lite tålamod och uthållighet (om inte Microsoft säger motsatsen )

Tack ändå.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Tilldela en Custom IP Till Min Nätverksskrivare ryannathans Nätverk, Modem & VoIP 9 5 oktober 2009 00:43
Kan inte skriva till XP delad skrivare från Vista gavind Nätverk, Modem & VoIP 1 31 oktober 2008 03:55
Problem med IP-konfiguration muyiwa Nätverk, Modem & VoIP 4 12 maj 2008 01:00
Lägga till en skrivare till ett nätverk dmdougie Nätverk, Modem & VoIP 2 18 december 2007 05:53
Ställa Nätverksskrivare Lösenord på XP nand998 Nätverk, Modem & VoIP 1 21 oktober 2007 10:18
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.