![]() |
|
| |||
| |||
| Hei Jeg har installert et trådløst nettverk, slik at datamaskinen i soverommet naboen kan dele internett med min datamaskin som er koblet til en DSL-ruter. Jeg har også blitt prøver å dele skriveren er koblet til PC-en med en naboen så mine barn kan skrive ut ting her, men til ingen nytte. Begge har Vista som OS men en naboen er Vista basic. Jeg har gått inn i nettverket og Discovery sentrum, slått på print deling, også gjort at begge har samme arbeidsgruppenavnet og endret nettverket privat .... utgangspunktet Jeg tror jeg har gjort alt som trengs. Når jeg går neste dør og prøver å klikke på "Legg til skriver" (nettverk), kan den ikke finner en på nettverket. Må jeg fysisk må gi skriveren et navn eller en IP-adresse eller noe, eller er problemet sannsynligvis være brannmur (enten PC) blokkerer tilgangen? Jeg har Norton 2007 på mine og skrånende se hvordan du konfigurerer den til å tillate print deling! Noen råd ville være verdsatt. Mange takk på forhånd. Dean |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du har rett, Norton er trolig blokkerer den. Jeg har hatt dette problemet før. Det kan være vondt i baken. Først prøver å gå her og gjøre fremgangsmåten. http://service1.symantec.com/support...on_nam&seg=hho Som skulle gjøre det. Det er et par andre ting jeg anbefaler at du gjør det kan få ting fungerer.
|
| |||
| |||
| Jeg gjorde det du sa og gikk for å konfigurere mine brannmur, men det jeg så oppdaget var veldig skremmende! Jeg klikket Trust Control og deretter klikket på den aktive fanen til å oppdage dette: Det sier "du er koblet med følgende nettverk: sikkerhet / beskrivelse deretter under "beskrivelse" står det: nettverket som gateway gateadresse er 00147F AB97E med DOMAIN Ian som ikke er mitt nettverk !!!!! Jeg antar jeg begrense det ASAP?? |
|
| |||
| |||
| Jeg foreslår at du prøver å begrense det og se hva som skjer .... Hvis du taper internet deretter noe annet som skjer. Er du i nærheten av andre trådløse nettverk?
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| bare kontrolleres og det Arent andre nettverk i området, men vanligvis er det 3 - 4 rundt og normalt disse er sikker (HA HA) Jeg har begrenset at nettverk og Internett er fremdeles arbeider! |
|
| |||
| |||
| Kan du se nettverket det om? Kan du få skriverdeling å jobbe nå? Problemet kan være at det var ditt nettverk. Ditt annen datamaskin, ikke lenger har tilgang til Internett hvis Norton ble installert på datamaskinen vert for internett ....
|
| |||
| |||
| bare denne PC har Norton, den andre naboen ikke om det har en "gratis" brannmur programmet. Jeg kan bare midlertidig deaktivere brannmurer på både PC-er bare for å se om jeg kan legge til skriveren. |
|
| |||
| |||
| Det ville være en god idé, men sørg for at du husker å aktivere dem igjen.
|
| |||
| |||
| Alas! det doent synes å gjøre en blind litt forskjell. Er det noen innstillinger på ruteren at jeg kan justere? Dette er en Thompson speedtouch 585 router. En annen tanke er å prøve å opprette en eksternt skrivebord fra PC naboen for å få tilgang til dette? Hva tror du? |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Laptops skriverdeling Mulighet Lost på Avslutt | dfr200764 | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 24 april 2009 07:38 |
| Skriverdeling | Tera | Nettverk, modem og VoIP | 7 | 8 oktober 2008 10:43 |
| Skriverdeling | Velcs | Digital Imaging & Skrivere | 2 | 28 desember 2007 10:04 |
| Dele skriveren | gizzy | Nettverk, modem og VoIP | 3 | 4 nov 2007 03:24 |
| Dele skriveren på et netwrk? | dfr200764 | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 25 juni 2007 10:27 |
| Thread Tools | |
| |