![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har installerat ett trådlöst nätverk så att datorn i sovrummet bredvid kan dela internet med min dator som är ansluten till ett DSL-router. Jag har också försökt att dela skrivare som är ansluten till datorn med en granne så mina barn kan skriva ut saker härifrån, men till ingen nytta. Båda har Vista som OS även om en granne är Vista Basic. Jag har gått in i nätverket och Discovery Centre, påslaget skrivardelning, även såg båda har samma arbetsgrupp namn och bytte nätet till privat .... grund och botten jag tror att jag har gjort allt som behövs. När jag går bredvid och försöker klicka på "Lägg till skrivare" (nätverk), kan man inte hitta en på nätet. Måste jag fysiskt måste ge skrivaren ett namn eller IP-adress eller något eller ligger problemet sannolikt brandvägg (på antingen PC) blockerar åtkomst? Jag har Norton 2007 om gruvan och skränande se hur man konfigurerar den att tillåta skrivardelning! Alla råd skulle uppskattas. stort tack på förhand. Dean |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du har rätt, är Norton blockerar antagligen det. Jag har haft detta problem tidigare. Det kan vara en plåga. Först försöka gå hit och gör de angivna stegen. http://service1.symantec.com/support...on_nam&seg=hho Det borde göra susen. Det finns några andra saker jag rekommenderar att du gör som kan hjälpa till att få saker att fungera.
|
| |||
| |||
| Jag gjorde som du sa och gick för att konfigurera min brandvägg men vad jag då upptäckte var mycket oroväckande! Jag klickade på förtroende kontroll och sedan klickade på den aktiva fliken för att upptäcka denna: Det står "du är ansluten till följande nät: säkerhet / beskrivning då under "beskrivning" står det: det nätverk som gateway fysisk adress är 00147F AB97E med domän Ian det är inte min nätet !!!!! Jag antar jag begränsa det ASAP???? |
|
| |||
| |||
| Jag föreslår att du försöker begränsa det och se vad som händer .... Om du internet förlorar då något annat händer. Är du i närheten av andra trådlösa nätverk?
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| bara kontrolleras och det arent andra nätverk i området men vanligtvis finns 3 till 4 runt och i normala fall är alla säkra (ha ha) Jag har begränsat det nätet och mitt internet fortfarande fungerar! |
|
| |||
| |||
| Kan du se ditt nätverk där om? Kan du få skrivardelning att fungera nu? Problemet kan vara att det var ditt nätverk. Din andra dator kanske inte längre har tillgång till Internet om Norton var installerat på datorn som är värd för internetuppkoppling ....
|
| |||
| |||
| endast denna dator har Norton, den andra en granne inte om det har en "fri" brandvägg program. Jag kan bara tillfälligt inaktivera brandväggarna på både PC är bara att se om jag kan lägga till skrivaren. |
|
| |||
| |||
| Det skulle vara en bra idé, men se till att du kom ihåg att aktivera dem igen.
|
| |||
| |||
| Ack Det doent verkar göra en blind lite skillnad. Finns det några inställningar på routern som jag kan justera? Its a Thompson SpeedTouch 585 router. En annan tanke är att försöka skapa en remote desktop från datorn bredvid tillgång här?? Vad tror du? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Lista Printer Sharing Förmåga Lost på Avsluta | dfr200764 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 24 april 2009 07:38 |
| Printer Sharing | Tera | Nätverk, Modem & VoIP | 7 | 8 oktober 2008 10:43 |
| Skrivardelning | Velcs | Digital Imaging & Skrivare | 2 | 28 december 2007 10:04 |
| Dela skrivare | gizzy | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 4 november 2007 03:24 |
| Dela skrivaren på en netwrk? | dfr200764 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 25 juni 2007 10:27 |
| Thread Tools | |
| |