mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Reply

Thread Tools
Old 19 april 2007, 11:18
Ledamot Gruppen

Default Skype

Jag har varit lekte med tanken att få VoIP, men vet att Vonage har juridiska problem, så jag vill inte åka dit. Vad kan man berätta om Skype? Är det ett tänkbart alternativ? Fördelar? Cons?
Old 19 april 2007, 13:02
Administrator Group

Default Skype

Jag har bara dabbled med fönster Skype utan extra hårdvara.

Jag hade inga problem med det, men en enkel installation.

Inte sant VoIP.

Vad hände med vonage?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 april 2007, 19:50
Ledamot Gruppen

Default Skype

Jag är inte säker på alla detaljer, men fick veta av en kompis att de fick en domstol för att inte ta några nya kunder. Jag tänkte, om det inte finns ett domstolsbeslut som berörs, det måste vara allvarliga. ;)
Old 22 april 2007, 00:10
Ledamot Gruppen

Default Skype

Jag använder Skype för min utomeuropeiska samtal och det fungerar så bra för mig att jag aldrig vågat ut för något annat program. när jag går i Kina och om jag kan ringa till USA, skulle jag förmodligen gå i konkurs. Skype kommer till min resue vid den tidpunkten.
Old 24 april 2007, 20:07
Ledamot Gruppen

Default Skype

Jag gör en del arbete för ett företag som finns i Storbritannien, så hoppas jag att det ska komma till min räddning också. Självklart, om jag bara kunde få den här Temne skillnaden fungerat för mig, jag skulle vara mycket bättre. LOL
Old 25 april 2007, 08:23
Ledamot Gruppen

Default Skype

Jag tror att en sak som jag bekymrad över VoIP mani är vad händer om din el slocknar. Du är utan telefon alls, och det kan bli ett fall där du behöver en. Med en mark linje, åtminstone så länge du inte har en elektrisk telefon du fortfarande har service och kan kontakta någon i en nödsituation. Hur fungerar VoIP hantera detta?
Old 26 april 2007, 03:49
Givargruppen

Default Skype

Jag använder Skype för att prata med vänner utan problem hittills. En av mina vänner använder Skype för att ringa mobiler och mark linjer och sparar avsevärt på hans samtal. Mamab vet du någon som använder VOIP bara?. Än så länge jag tror att de flesta användare har mer än en telefon. Jag har både land och mobil.

Mitt System: Mcbee C2D

Processor (s):
Intel Core2Duo E6600
Moderkort:
Asus P5W-DH Deluxe
RAM Minne:
Corsair 2 x 1Gb
Grafikkort (s):
XFX 7600GT XXX
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Samsung320Gb,
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW
Mål / PSU:
600W
Kylning:
AC Freezer 7 Pro
Nätverk / Internet:
Hemnätverk trådbundna och trådlösa. B
Monitor (s):
2x LG 19 "DVI LCD.
Operating System (s):
Windows XP Home SP3
Old 26 april 2007, 03:57
Banned Group

Default Skype

Citat:
Ursprungligen postat av mamab View Post
Jag tror att en sak som jag bekymrad över VoIP mani är vad händer om din el slocknar. Du är utan telefon alls, och det kan bli ett fall där du behöver en. Med en mark linje, åtminstone så länge du inte har en elektrisk telefon du fortfarande har service och kan kontakta någon i en nödsituation. Hur fungerar VoIP hantera detta?
Det kan naturligtvis inte Mamab och det enda sättet runt det skulle vara att ha en UPS (Uninteruptable Power Supply) som kan vara bra för ett par timmar.

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 26 april 2007, 03:59
Administrator Group

Default Skype

Plus en hel del människor har mobiltelefoner.
Old 29 juni 2007, 21:21
Ledamot Gruppen

Default Skype

Citat:
Ursprungligen postat av mamab View Post
Jag gör en del arbete för ett företag som finns i Storbritannien, så hoppas jag att det ska komma till min räddning också. Självklart, om jag bara kunde få den här Temne skillnaden fungerat för mig, jag skulle vara mycket bättre. LOL
Hej,
Registrera antalet med sipgate, som kommer att vara en av de bästa alternativet tror jag.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Skype och HotRecorder steve689 E-post, VoIP & IM Diskussion 6 10 september 2009 09:23
IM MSN & Skype Program lawrietech E-post, VoIP & IM Diskussion 8 7 mars 2009 17:29
Skype - Ny sida laster? geektrainer E-post, VoIP & IM Diskussion 1 21 juni 2008 02:18
Newbie vill få skype råd tack. ken979 E-post, VoIP & IM Diskussion 11 26 oktober 2007 11:38
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.