mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

Langsom nettverk fart

Reply

Thread Tools
Old 8 mai 2008, 04:38
Medlem Group

Default Langsom nettverk fart

Jeg har en svært langsom nettverk problemet, tilgang til Internett er bra, men når du overfører filer til en annen datamaskin på nettverket, er det veldig veldig treg, det tar cirka 30 sekunder å overføre en sang, når du overfører ca 2 GB med musikk står det tar 90 minutter, kan noen hjelpe meg med å øke denne hastigheten
Old 8 mai 2008, 08:59
Donor Group

Vi vil gjerne vite litt mer om specs av PCer involvert, for å gi deg råd om dette, nemlig at spesifikasjoner av NIC Network kort i hver PC og merke / modell til ruteren og om nettverket er kablet eller trådløst.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 9 mai 2008, 02:00
Medlem Group

ok jeg prøver å sende musikk fra min laptop på trådløst som bruker en USRobtics trådløst adapter (modellnummer: 5423) som er koblet til et kabel og trådløs router (modellnummer: ADSLR10CW3XI) datamaskinen im prøver å sende til, er koblet sammen med en Ethernet-kabel, som er gjort ved hjelp av innebygd nettverksport, som er en 100 Mbps-tilkobling.
Old 9 mai 2008, 02:18
Donor Group

OK ... US Robotics adapter 802.11g og den trådløse ruteren støtter 802.11b og g, så opp til nå ting ser bra ut.

Vi må vite hva NIC Card er i Desktop skjønt, så hvis dette er 802.11b, dette kan være det svake koblingen.

Hvis du ikke vet kortet Merke / modell, nedlasting Everest Home eller Belarc og se om det viser kortet .... Vi bør da kunne se det ganske lett.
Old 9 mai 2008, 02:22
Donor Group

Bare merke i innlegget at nettverkskortet er ombord på PC ...... hva er Merke / modell av PC? ..... er det gamle?
Old 9 mai 2008, 02:35
Medlem Group

jeg dont vite om modellnummeret, men den ble bygget av RM (forskning maskiner) og ble brukt på skolen, og var purchesed fra dem, jeg dont belive den voksne deretter ca 5 år gammel, men det har XP Pro på den.
Old 9 mai 2008, 04:29
Donor Group

OK ... det kan være en gammel NIC Card, med bare 802.11b, om så en ny PCI Card vil bare koste deg ca £ 5, men før du gjør det, ta en titt på ruterens konfigurasjonsinnstillingene under Wireless og sørg for at det ikke er satt til B bare .... bør det være en innstilling for "B & G" eller "Begge".
Old 9 mai 2008, 04:33
Medlem Group

Jeg tror du har noe galt på veien her, på min laptop i bruk USRobotics trådløst, men på skrivebordet den har innebygd nettverksport, jeg dont bruke et eget nettverkskort, jeg har bare den trådløse adapter for bærbare og det er alle satt opp på 802.11g
Old 9 mai 2008, 04:57
Donor Group

Nei .... Jeg tror jeg har forstått deg klart ..... hva vi ser etter her er der flaskehalsen er. Vi har konstatert at den amerikanske Rootics adapter og den trådløse ruteren er både 802.11g stand. Vi kan ikke fastslå om Desktop ombord NIC er b eller g.

Hva var jeg foreslå ble ... for £ 5 kan du kjøpe et PCI NIC Card, til bruk i stedet for de om bord, som kan løse problemet.
Men før vurderer det, vil det være en god idé å sjekke Router innstillinger, som nevnt ovenfor, for å sikre at den trådløse innstillinger er satt til B & G "eller" Begge ".

Hvis Desktop kjører på 802.11b eller Router innstillingene er feil, vil dette redusere hastigheten din filoverføringer.

Håper at tydeliggjør ting.
Old 9 mai 2008, 05:00
Medlem Group

Nope youve mistet meg igjen, skrivebordet er en kablet tilkobling, så jeg dont vite hvor de får B eller G fra hvis det er en kablet tilkobling
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Ytelsesproblemer - Very Slow Operating Speed og underkjølt capper General Hardware Chat 3 5 august 2009 08:21
2,66 GHz Intel i7 920 prosessoren til Slow for Need For Speed: spanings - Den Tsjad CPUer, Hovedkort & RAM 4 12 juni 2009 09:58
Slow internet-opplastingshastighet 4 ganger raskere enn nedlasting palmermcfc Nettverk, modem og VoIP 12 31 mai 2009 21:46
Laptop tilkoblingshastigheten treg Poeticsoul44 Nettverk, modem og VoIP 13 25 januar 2009 14:03
IE popup-vinduer, treg tilkoblingshastigheten? Hva er galt? LegendLees Virus, spionprogrammer og sikkerhet 2 10 oktober 2007 15:43
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.