mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Långsamt nätverk hastighet

Reply

Thread Tools
Old 8 maj 2008, 04:38
Ledamot Gruppen

Jag har ett mycket långsamt nätverk problemet åt Internet är bra, men för att överföra filer till en annan dator i nätverket, det är mycket mycket långsam, det tar ca 30 sekunder att överföra en låt, vid överföring om 2 GB musik står det kommer att ta 90 minuter, kan någon hjälpa mig att öka denna hastighet
Old 8 maj 2008, 08:59
Givargruppen

Vi skulle behöva veta lite mer om specifikationer av datorer inblandade, för att ge dig råd om detta, särskilt specs av ditt nätverkskort nätverkskort i varje dator och Fabrikat / modell på routern och om ditt nätverk trådbundet eller trådlöst.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 9 maj 2008, 02:00
Ledamot Gruppen

ok jag försöker skicka musik från min laptop på trådlöst som använder en USRobtics trådlös adapter (modellnummer: 5423) som är anslutna till ett kabel-eller trådlös router (modellnummer: ADSLR10CW3XI) datorn im försöker skicka till är ansluten med en Ethernet-kabel, vilket sker med hjälp av inbyggd nätverksport, vilket är en 100Mbps anslutning.
Old 9 maj 2008, 02:18
Givargruppen

OK ... US Robotics Adaptor är 802.11g och den trådlösa routern stödjer 802.11b och g, så fram till nu saker och ting ser bra ut.

Vi måste veta vad NIC Card är i Desktop dock som om det är 802.11b, detta kan vara den svaga länken.

Om du vet kortet Märke / Modell, ladda ner Everest Home eller Belarc och se om det listor kortet .... Vi skulle då kunna kontrollera det helt enkelt.
Old 9 maj 2008, 02:22
Givargruppen

Bara noterat i ditt inlägg att nätverket kortet ombord på datorn ...... vad är det för märke / modell på datorn? ..... är det gamla?
Old 9 maj 2008, 02:35
Ledamot Gruppen

Jag vet inte om modellnumret men det var byggt av RM (forskning maskiner) och har använts i skolan, och var purchesed från dem, jag dont tror att det är äldre sedan ca 5 år gammal, men den har XP Pro på den.
Old 9 maj 2008, 04:29
Givargruppen

OK ... det kan vara en gammal NIC Card, med bara 802.11b, i så fall ett nytt PCI-kort endast kommer att kosta ca £ 5, men innan de gör det, ta en titt i routerns inställningar, enligt Wireless och se till att det inte är inställt på B bara .... det borde finnas en inställning för "B & G" eller "Både".
Old 9 maj 2008, 04:33
Ledamot Gruppen

Jag tror att du har något fel på vägen hit, på min laptop jag använder USRobotics trådlösa, men i skrivbordet den har inbyggd nätverksport, jag dont använda ett separat nätverkskort, jag bara ha trådlös adapter för bärbara och det är alla som inrättats på 802.11g
Old 9 maj 2008, 04:57
Givargruppen

Nej .... Jag tror att jag har förstått er klart ..... vad vi söker här är där flaskhalsen är. Vi har konstaterat att dina amerikanska Rootics Adaptor och trådlösa routern är både 802.11g klarar. Vi kan inte avgöra om din Desktop ombord nätverkskortet är b eller g.

Vad jag föreslår var ... för £ 5 kan du köpa ett PCI NIC Card, för att använda i stället för på kortet, som kan lösa problemet.
Men innan med tanke på att det skulle vara en god idé att kontrollera din Router inställningar, som nämnts ovan, att se till att den trådlösa inställningarna är inställd på B & G "eller" Både ".

Om Desktop körs på 802.11b eller Router inställningar är fel, detta kommer att sakta ner dina filöverföringar.

Hoppas att klargör saker.
Old 9 maj 2008, 05:00
Ledamot Gruppen

nope youve förlorat mig igen, mitt skrivbord är en kabelanslutning, så jag vet inte var dina få B eller G från om det är en kabelanslutning
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.