![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hmmm. Jag kan inte se något särskilt där. På den bärbara datorn, har du en torrent Downloader installerad? Jag frågar eftersom det är en process igång som kallas RedSwoosh och jag såg några tips på Google att det kan orsaka problem. Jag tror du har commodo Firewall installerat på båda maskinerna. Kan du prova att inaktivera det och sedan se vad nätet hastigheter är likadana. Annars tror jag inte det är något fel. Det går lika snabbt som det kommer att tyvärr. Om inte självklart att det används för att köra snabbare.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| OK ... dum fråga, men ........ Visste du verkligen Temne hur lång tid överföringen tog? eller tog du bara ta på sig Temne citerade var korrekt?
| |||
| |||
| ok ja jag har en torrent Downloader, men jag dont har den aktiva sent som orsakar mitt bredband att sakta ned till en snigel. Ethernet-överföring av 910mb fil var ungefär 2 minuter men trådlös tog det mer som 15 då 26 |
|
| |||
| |||
| Citat:
Särskilt för äldre G-teknik. Hur ska du testa detta? Är den bärbara datorn och routern bredvid varandra? Eller finns det några väggar i vägen? En sak du kanske vill kolla på din trådlösa router som du kanske kan hitta en inställning att fastställa vad som trådlös hastighet som den använder. (A, B, G etc.) Det kan vara inställd på automatisk eller nåt, men ändra den till G. sedan försöka igen. Ibland om du har en äldre enhet på ditt nätverk kommer det att falla tillbaka på äldre enheter maximalt.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| ok ja den bärbara datorn och den trådlösa routern var precis bredvid varandra, jag köpte adaptern och routern mindre än ett år sedan, och det är inställt på G Jag har kontrollerat tidigare |
|
| |||
| |||
| Bara tidsinställda min G-nätet och det tog 6 minuter att överföra en 46Mb fil.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Ändras från AES till TKIP och den gick ner till 20 sekunder! Så det är lösningen! Byt till WPA2 Personal använder TKIP.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Ja ... men nej. Du bör använda WPA eftersom det är mycket säkrare (WEP är i grunden ingen säkerhet alls ..) WPA2 är nyare och säkrare än WPA. Men tekniskt AES bör snabbare än TKIP eftersom TKIP kräver mer behandling från datorn och fattiga router med intill inget minne. Så, WPA med AES bör ge dig de mest chans att snabbt överföra hastigheter. Men som Mike märkt är det inte alltid är fallet .. Varför stora nätverk använda RADIUS och $ $ $ routrar
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| ok ja jag använder en WPA, jag var inte använder WPA2 eftersom min brors PSP inte alltid att stödja det, TKIP var det enda valet jag kunde välja med WPA, så jag skulle ändra det WPA2, som bara kommer att ge mig möjlighet att AES, så jag bör välja WPA2. |
|
| |||
| |||
| Jag kollade samma fil överföring enligt WPA-AES och det tog 35sec att överföra. Bytte tillbaka till WPA2 AES och fick 35 sekunder. Så vad händer här? I går hade jag extremt långsamma överföringar med samma algoritm! Märk väl, går min dotter var också på nätet och jag är inte säker på vad hon använder. Bara provat igen och det är dött långsamt igen!
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Performance Problem - Very Slow flygfarten och Frysning | capper | General Hardware Chat | 3 | 5 august 2009 08:21 |
| 2,66 GHz Intel i7 920 Processor avta för Need For Speed: Undercover | Tchads | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 12 juni 2009 09:58 |
| Långsamt internet-Upload hastighet 4 gånger snabbare än nedladdning | palmermcfc | Nätverk, Modem & VoIP | 12 | 31 maj 2009 21:46 |
| Laptop anslutningshastigheten långsamt | Poeticsoul44 | Nätverk, Modem & VoIP | 13 | 25 januari 2009 14:03 |
| IE pop-ups, långsam anslutningshastighet? Vad är fel? | LegendLees | Virus, spionprogram och säkerhet | 2 | 10 oktober 2007 15:43 |
| Thread Tools | |
| |