mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Networking, Modemer & VoIP

Register

Smoothwall Express

Reply

Thread Tools
Old 10. maj 2008, 05:39
Redaktør Gruppen

Default Smoothwall Express

Nogen Smoothwall Express brugere på her?

For enhver, der ikke ved, hvad det er, er det dybest set en Linux OS designet til at køre som en router / firewall på en gammel pc. Det er lige så magtfulde som mange meget dyrere Cisco gerne routers.

Jeg har brugt det for det sidste år nu efter at blive skudt af ubrugelige BT Home Hub. Det er meget pålidelig og meget mere stabile end de fleste andre routere.

Det betyder, at din computer kører hurtigere, fordi du kan slippe af med den software firewall som alt er filtreret, før det bliver til pc'er.

Det kører også som en DNS-server og caching server så hyppige besøg sider er tilgængelige lokalt og DNS-lookup gange er hurtigere.

Firewallen er meget stærke på det og blokke ud langt flere angreb derefter de fleste hjem routers.

Der er også flere hundrede tilføje ins: indholdsfiltre, tilføje blokkere, VPN-faciliteter, mail scannere osv.

For enhver med en gammel PC og en smule gang jeg varmt anbefale at kigge på det.

Mit system: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Bundkort:
Asus P5Q Pro
RAM Hukommelse:
OCZ 8GB 800 MHz
Grafikkort (r):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Langt
Optisk drev (r):
Sony al cheapo en.
Sag / PSU:
Antec tre hundrede
Køling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfælde fans.
Network / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 15. maj 2008, 06:47
Donor-Gruppen

OMG det lyder godt, ty 4 deling
Old 15. maj 2008, 23:39
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Spencer2004 View Post
OMG det lyder godt, ty 4 deling
Betyder dette software kan installeres på router eller en router, jeg har Hi-Speed ADSL Belkin router og tre af computer bruger Windows Firewall, og min mor klager over, at hun mener, at vores naboer er afbryde vores router, vil jeg gerne give dette som en prøve: )

Mit system: Asus A7J Laptop

Processor (s):
Intel Centrino Duo
Bundkort:
Google A7J:)
RAM Hukommelse:
1 GB
Grafikkort (r):
ATI R | adeon X1600
Lydkort:
Dunno
Harddisk (e):
100GB
Optisk drev (r):
Eksterne 150 GB og nogle USB flash
Sag / PSU:
Dunno, det er på Laptop
Køling:
N / A
Network / Internet:
Trådløst
Monitor (s):
Asus A7J Monitor
Operating System (s):
Windows Media Center
Old 16. maj 2008, 05:09
Donor-Gruppen

Hvordan virker en computer fungere som en router alligevel? Har du brug for en belastning af netkort eller har du kun brug for én for input, én for produktion og en switch eller hub at tillade flere forbindelser?
Old 16. maj 2008, 09:56
Redaktør Gruppen

Grundlæggende skal du have en gammel computer, et modem for at gøre forbindelsen til din telefonlinje og et skift til at oprette forbindelse til resten af computere sammen.

Du slutter den telefonlinje til modem (jeg bruger en D-Link 300T), og derefter et Ethernet-kabel går fra modem til 1 ethernet kort i den gamle computer (fra nu af kaldet Smoothwall)

I den gamle computer, skal du have to kort, så et andet kabel kan du gå til din eksisterende switch eller router med alle routing kapaciteter slukket. DHCP, DNS osv. behandles af de Smoothwall.

Den Smoothwall principielt erstatter din nuværende router og giver dig en hel del flere muligheder.

Jeg kan ikke se, hvordan det ville hjælpe med dine naboer stjæle din forbindelse, Thats lige ned til under et ubeskyttet trådløst netværk. De vil ikke have adgang til det, hvis du har WPA-kryptering og en anstændig pass sætning (gerne 7chy56lo08d)

Du behøver ikke masser af networking ting, men du behøver at vide lidt om Linux i terminalen og IP Addressing, undernet etc

Før enten du gå videre foreslår jeg, at du besøger Smoothwall Express website og læse alt, hvad du kan, indtil du forstår det.

Old 16. maj 2008, 10:18
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af serverguy View Post
Grundlæggende skal du have en gammel computer, et modem for at gøre forbindelsen til din telefonlinje og et skift til at oprette forbindelse til resten af computere sammen.

Du slutter den telefonlinje til modem (jeg bruger en D-Link 300T), og derefter et Ethernet-kabel går fra modem til 1 ethernet kort i den gamle computer (fra nu af kaldet Smoothwall)

I den gamle computer, skal du have to kort, så et andet kabel kan du gå til din eksisterende switch eller router med alle routing kapaciteter slukket. DHCP, DNS osv. behandles af de Smoothwall.

Den Smoothwall principielt erstatter din nuværende router og giver dig en hel del flere muligheder.

Jeg kan ikke se, hvordan det ville hjælpe med dine naboer stjæle din forbindelse, Thats lige ned til under et ubeskyttet trådløst netværk. De vil ikke have adgang til det, hvis du har WPA-kryptering og en anstændig pass sætning (gerne 7chy56lo08d)

Du behøver ikke masser af networking ting, men du behøver at vide lidt om Linux i terminalen og IP Addressing, undernet etc

Før enten du gå videre foreslår jeg, at du besøger Smoothwall Express website og læse alt, hvad du kan, indtil du forstår det.
Bit også ekspert for mig er den nærmeste til trådløse router er min far's hi-spec PC ... Jeg har bygget sin PC, og det var forfærdeligt!

2GB RAM
1GB grafiske
XP Home
Asrock bundkort

blah
blah
Old 20. maj 2008, 14:28
Donor-Gruppen

interessant ... Dette kunne være præcis, hvad jeg har brug for. du se min router har restriktive nat stak på og i cant være arsed at købe en anden, så jeg går ud fra dette vil løse mit problem. Endnu en gang tak for denne info!
Old 20. maj 2008, 14:57
Redaktør Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Spencer2004 View Post
interessant ... Dette kunne være præcis, hvad jeg har brug for. du se min router har restriktive nat stak på og i cant være arsed at købe en anden, så jeg går ud fra dette vil løse mit problem. Endnu en gang tak for denne info!
Hvis du kan få fat i en gammel kasse Jeg vil bare installere det og spille ca. Det er virkelig ikke så svært at installere og fora er meget hjælpsom over på www.smoothwall.org

Meget, meget bedre end nogen 'hjem' router du kan købe og bedre end mange £ 300 routers.

Old 20. maj 2008, 22:33
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af serverguy View Post
Hvis du kan få fat i en gammel kasse Jeg vil bare installere det og spille ca. Det er virkelig ikke så svært at installere og fora er meget hjælpsom over på www.smoothwall.org

Meget, meget bedre end nogen 'hjem' router du kan købe og bedre end mange £ 300 routers.
Allright Im interesseret i at gøre det, hvilket OS er det brug for?

De siger, jeg har brug for 2 kort, virker det betyder telefonkort og ethernet-kort?

Tak!
Old 21. maj 2008, 10:13
Redaktør Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af CrazyComputerMan View Post
Allright Im interesseret i at gøre det, hvilket OS er det brug for?

De siger, jeg har brug for 2 kort, virker det betyder telefonkort og ethernet-kort?

Tak!
CCM, du virkelig har brug for at gøre nogle ting for dig selv. Har du selv været til Smoothwall hjemmeside? Registrer og læse manualer. Det vil forklare et parti.

Jeg vil også foreslå, du rent faktisk finde ud af, hvad en firewall er, og så du kan besvare dit eget spørgsmål om, hvilken slags kort det behov. Det afhænger af, hvordan du ønsker at oprette forbindelse til dit modem, og hvad de modem tillader.

Smoothwall er en Linux-distribution, er det OS. Thats hvorfor den er sikker.

Jeg mener ikke, at sund barsk, og vil gerne besvare mere specifikke spørgsmål, men hvis du ikke kender denne ting så mener jeg, at der ikke er nogen chance for at du får det fungerer.

Men du kan hvis du er parat til at læse og lære, indtil du vide alt. Hver gang du støder på noget, du ikke kender til eller forstår, Google den. Du vil snart blive et netværk ekspert.

Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Nvidia gtx 285 og PCI Express GuitarHeroChamp Grafikkort & Monitors 1 22. maj 2009 01:10
Outlook Express Hemul14 E-mail, VoIP og IM Discussion 1 26 november 2007 11:01
PCI Express x1 mrdaveyk CPU, bundkort og RAM 1 17. sep 2007 10:42
Hjælp, hvad der er PCI Express REMI Grafikkort & Monitors 4 1. sep 2007 16:33
Outlook Express Brug 1GB + Yeppi0 E-mail, VoIP og IM Discussion 13 15 august 2007 13:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.