![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nogen Smoothwall Express brugere på her? For enhver, der ikke ved, hvad det er, er det dybest set en Linux OS designet til at køre som en router / firewall på en gammel pc. Det er lige så magtfulde som mange meget dyrere Cisco gerne routers. Jeg har brugt det for det sidste år nu efter at blive skudt af ubrugelige BT Home Hub. Det er meget pålidelig og meget mere stabile end de fleste andre routere. Det betyder, at din computer kører hurtigere, fordi du kan slippe af med den software firewall som alt er filtreret, før det bliver til pc'er. Det kører også som en DNS-server og caching server så hyppige besøg sider er tilgængelige lokalt og DNS-lookup gange er hurtigere. Firewallen er meget stærke på det og blokke ud langt flere angreb derefter de fleste hjem routers. Der er også flere hundrede tilføje ins: indholdsfiltre, tilføje blokkere, VPN-faciliteter, mail scannere osv. For enhver med en gammel PC og en smule gang jeg varmt anbefale at kigge på det.
|
| |||
| |||
| OMG det lyder godt, ty 4 deling |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Betyder dette software kan installeres på router eller en router, jeg har Hi-Speed ADSL Belkin router og tre af computer bruger Windows Firewall, og min mor klager over, at hun mener, at vores naboer er afbryde vores router, vil jeg gerne give dette som en prøve: )
| |||
| |||
| Hvordan virker en computer fungere som en router alligevel? Har du brug for en belastning af netkort eller har du kun brug for én for input, én for produktion og en switch eller hub at tillade flere forbindelser? |
|
| |||
| |||
| Grundlæggende skal du have en gammel computer, et modem for at gøre forbindelsen til din telefonlinje og et skift til at oprette forbindelse til resten af computere sammen. Du slutter den telefonlinje til modem (jeg bruger en D-Link 300T), og derefter et Ethernet-kabel går fra modem til 1 ethernet kort i den gamle computer (fra nu af kaldet Smoothwall) I den gamle computer, skal du have to kort, så et andet kabel kan du gå til din eksisterende switch eller router med alle routing kapaciteter slukket. DHCP, DNS osv. behandles af de Smoothwall. Den Smoothwall principielt erstatter din nuværende router og giver dig en hel del flere muligheder. Jeg kan ikke se, hvordan det ville hjælpe med dine naboer stjæle din forbindelse, Thats lige ned til under et ubeskyttet trådløst netværk. De vil ikke have adgang til det, hvis du har WPA-kryptering og en anstændig pass sætning (gerne 7chy56lo08d) Du behøver ikke masser af networking ting, men du behøver at vide lidt om Linux i terminalen og IP Addressing, undernet etc Før enten du gå videre foreslår jeg, at du besøger Smoothwall Express website og læse alt, hvad du kan, indtil du forstår det.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Citat:
2GB RAM 1GB grafiske XP Home Asrock bundkort blah blah |
|
| |||
| |||
| interessant ... Dette kunne være præcis, hvad jeg har brug for. du se min router har restriktive nat stak på og i cant være arsed at købe en anden, så jeg går ud fra dette vil løse mit problem. Endnu en gang tak for denne info! |
|
| |||
| |||
| Citat:
Meget, meget bedre end nogen 'hjem' router du kan købe og bedre end mange £ 300 routers.
|
| |||
| |||
| Citat:
De siger, jeg har brug for 2 kort, virker det betyder telefonkort og ethernet-kort? Tak! |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jeg vil også foreslå, du rent faktisk finde ud af, hvad en firewall er, og så du kan besvare dit eget spørgsmål om, hvilken slags kort det behov. Det afhænger af, hvordan du ønsker at oprette forbindelse til dit modem, og hvad de modem tillader. Smoothwall er en Linux-distribution, er det OS. Thats hvorfor den er sikker. Jeg mener ikke, at sund barsk, og vil gerne besvare mere specifikke spørgsmål, men hvis du ikke kender denne ting så mener jeg, at der ikke er nogen chance for at du får det fungerer. Men du kan hvis du er parat til at læse og lære, indtil du vide alt. Hver gang du støder på noget, du ikke kender til eller forstår, Google den. Du vil snart blive et netværk ekspert.
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Nvidia gtx 285 og PCI Express | GuitarHeroChamp | Grafikkort & Monitors | 1 | 22. maj 2009 01:10 |
| Outlook Express | Hemul14 | E-mail, VoIP og IM Discussion | 1 | 26 november 2007 11:01 |
| PCI Express x1 | mrdaveyk | CPU, bundkort og RAM | 1 | 17. sep 2007 10:42 |
| Hjælp, hvad der er PCI Express | REMI | Grafikkort & Monitors | 4 | 1. sep 2007 16:33 |
| Outlook Express Brug 1GB + | Yeppi0 | E-mail, VoIP og IM Discussion | 13 | 15 august 2007 13:27 |
| Thread Tools | |
| |