mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Netwerken, modems & VoIP

Register

SmoothWall Express

Reply

Thread Tools
Old 10 mei 2008, 05:39
Moderator Groep

Default SmoothWall Express

Enige SmoothWall Express gebruikers hier?

Voor iedereen die niet weet wat het ook is, het is in feite een Linux OS is ontworpen om te worden uitgevoerd als een router / firewall op een oude pc. Het is zo krachtig als een groot aantal zeer dure zoals Cisco routers.

Ik gebruik het voor het laatste jaar na het schot van de nutteloze BT Home Hub. Het is uiterst betrouwbaar en veel stabieler dan de meeste andere routers.

Betekent dit dat uw computer sneller draait, want u kunt zich te ontdoen van de software-firewall als alles wordt gefilterd alvorens het wordt aan de pc's.

Tevens draait als een DNS-server en caching-server zo frequent bezoek pagina's zijn ter plaatse en DNS lookup tijden zijn sneller.

De firewall is zeer krachtig op en blokkeert veel meer aanvallen dan de meeste home routers.

Er zijn ook honderden add ins: inhoud filtert, voeg blokkers, VPN-faciliteiten, mail scanners enz.

Voor iedereen met een oude PC en een beetje tijd dat ik sterk aanbevelen met een blik op werpen.

Mijn Systeem: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moederbord:
Asus P5Q Pro
RAM Geheugen:
OCZ 8GB 800MHz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Uitgestrekt
Optische Drive (s):
Sony al een Cheapo.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Koeling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 geval fans.
Netwerk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 15 mei 2008, 06:47
Donor Groep

omg dit klinkt goed, ty 4 delen
Old 15 mei 2008, 23:39
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spencer2004 View Post
omg dit klinkt goed, ty 4 delen
Is deze software is geïnstalleerd op de router of een router, ik heb Hi-speed Belkin ADSL-router en drie van de computer met Windows Firewall en mijn moeder klagen dat ze denken dat onze buren is een onderbreking van onze router, ik zou willen geven als dit een keer te proberen: )

Mijn Systeem: Asus A7J Laptop

Processor (s):
Intel Centrino Duo
Moederbord:
Google A7J:)
RAM Geheugen:
1 GB
Graphics Card (s):
ATI-R | adeon X1600
Sound Card:
Dunno
Hard Drive (s):
100GB
Optische Drive (s):
Externe 150 GB en een USB-flash
Case / PSU:
Dunno, Het is op Laptop
Koeling:
N / A
Netwerk / Internet:
Draadloos
Monitor (s):
Asus A7J Monitor
Operating System (s):
Windows Media Center
Old 16 mei 2008, 05:09
Donor Groep

Hoe werkt een computer als een router eigenlijk? heb je nodig een belasting van netwerkkaarten of doen hoef je alleen maar een voor de ingang, een voor de output en een switch of hub om meer verbindingen?
Old 16 mei 2008, 09:56
Moderator Groep

In principe moet je een oude computer, een modem om de verbinding met uw telefoon en een schakelaar voor het aansluiten van de rest van de computers samen.

U sluit de telefoonlijn in de modem (ik gebruik een D-Link 300T) en dan een Ethernet-kabel loopt van de modem naar 1 ethernet kaart in de oude computer (vanaf nu te noemen SmoothWall)

In de oude computer moet je twee kaarten, dus als een andere kabel kan naar uw bestaande schakelaar of router met alle routing mogelijkheden uitgeschakeld. De DHCP, DNS etc zijn behandeld door de SmoothWall.

De SmoothWall principe vervangt uw huidige router en geeft je een heleboel meer opties.

Ik kan niet zien hoe het zou helpen met uw buren stelen van uw verbinding, thats alleen aan met een onbeveiligd draadloos netwerk. Zij hebben geen toegang tot het als u WPA-encryptie en een fatsoenlijke pass phrase (zoals 7chy56lo08d)

U hoeft geen belasting van netwerken spul, maar je moet weten een beetje over Linux in de terminal en IP-adressering, subnetten etc

Voordat een van je verdere Ik stel voor dat je een bezoek aan de SmoothWall Express website en lees alles wat je kan, totdat u begrijpen.

Old 16 mei 2008, 10:18
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serverguy View Post
In principe moet je een oude computer, een modem om de verbinding met uw telefoon en een schakelaar voor het aansluiten van de rest van de computers samen.

U sluit de telefoonlijn in de modem (ik gebruik een D-Link 300T) en dan een Ethernet-kabel loopt van de modem naar 1 ethernet kaart in de oude computer (vanaf nu te noemen SmoothWall)

In de oude computer moet je twee kaarten, dus als een andere kabel kan naar uw bestaande schakelaar of router met alle routing mogelijkheden uitgeschakeld. De DHCP, DNS etc zijn behandeld door de SmoothWall.

De SmoothWall principe vervangt uw huidige router en geeft je een heleboel meer opties.

Ik kan niet zien hoe het zou helpen met uw buren stelen van uw verbinding, thats alleen aan met een onbeveiligd draadloos netwerk. Zij hebben geen toegang tot het als u WPA-encryptie en een fatsoenlijke pass phrase (zoals 7chy56lo08d)

U hoeft geen belasting van netwerken spul, maar je moet weten een beetje over Linux in de terminal en IP-adressering, subnetten etc

Voordat een van je verdere Ik stel voor dat je een bezoek aan de SmoothWall Express website en lees alles wat je kan, totdat u begrijpen.
Beetje te deskundige voor mij het dichtste bij draadloze router is mijn papa's hi-spec pc ... Ik heb gebouwd zijn pc en het was vreselijk!

2GB Ram
1GB grafisch
XP Home
Asrock moederbord

blah
blah
Old 20 mei 2008, 14:28
Donor Groep

interessant ... Dit kan precies wat ik nodig heb. zie je mijn router heeft een beperkende nat geplakt en i cant worden arsed te kopen een ander zodat ik aanneem zal dit mijn probleem oplossen. Nogmaals bedankt voor deze info!
Old 20 mei 2008, 14:57
Moderator Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spencer2004 View Post
interessant ... Dit kan precies wat ik nodig heb. zie je mijn router heeft een beperkende nat geplakt en i cant worden arsed te kopen een ander zodat ik aanneem zal dit mijn probleem oplossen. Nogmaals bedankt voor deze info!
Als u het bezit komen van een oude doos zou ik gewoon installeren en spelen. Het is echt niet moeilijk om te installeren en het forum zijn erg nuttig over ten www.smoothwall.org

Veel veel beter is dan een 'thuis' router kun je kopen en beter dan veel £ 300 routers.

Old 20 mei 2008, 22:33
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serverguy View Post
Als u het bezit komen van een oude doos zou ik gewoon installeren en spelen. Het is echt niet moeilijk om te installeren en het forum zijn erg nuttig over ten www.smoothwall.org

Veel veel beter is dan een 'thuis' router kun je kopen en beter dan veel £ 300 routers.
Oke Im geïnteresseerd te maken, welk OS is het nodig?

U zegt dat ik moet 2 kaart, heeft het middel telefoonkaart en ethernet kaart?

Bedankt!
Old 21 mei 2008, 10:13
Moderator Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CrazyComputerMan View Post
Oke Im geïnteresseerd te maken, welk OS is het nodig?

U zegt dat ik moet 2 kaart, heeft het middel telefoonkaart en ethernet kaart?

Bedankt!
CCM, je hoeft te doen, sommige dingen voor jezelf. Heb je zelfs aan de SmoothWall website? Registreer en lees de handleidingen. Dat je een hoop uitleggen.

Ik stel ook voor je eigenlijk weten wat een firewall is, en dan kun je het antwoord op je eigen vragen over wat voor soort kaart het nodig heeft. Het hangt af van hoe u verbinding wilt maken met uw modem en wat de modem toelaat.

SmoothWall is een Linux distributie, is het OS. Dat is de reden waarom het is veilig.

Ik bedoel niet te hard geluid, en zullen u graag antwoord op meer specifieke vragen, maar als u niet weet wat dit spul dan denk ik dat er geen kans dat je het werkend krijgen.

Maar je kunt, indien u bereid bent te lezen en te leren, totdat u weet alles. Iedere keer dat je komt in iets wat je niet weten of begrijpen, Google het. U zal binnenkort een netwerk van deskundigen.

Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
NVIDIA GTX 285 en PCI Express GuitarHeroChamp Grafische Kaarten & Monitors 1 22 mei 2009 01:10
Outlook Express Hemul14 E-mail, VoIP & IM Overleg 1 26 nov 2007 11:01
PCI Express x1 mrdaveyk CPUs, Moederborden & RAM 1 17e sep 2007 10:42
Help wat is PCI Express Remi Grafische Kaarten & Monitors 4 1e sep 2007 16:33
Outlook Express gebruiken 1GB + Yeppi0 E-mail, VoIP & IM Overleg 13 15 aug 2007 13:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.