mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

Smoothwall Express

Reply

Thread Tools
Old 10 mai 2008, 05:39
Moderator Group

Noen Smoothwall Express brukere på her?

For alle som ikke vet hva det er, det er egentlig en Linux OS utformet for å kjøre som en router / brannmur på en gammel PC. Det er like kraftig som mange svært dyre Cisco som rutere.

Jeg har brukt det de siste år nå, etter å bli skutt av unyttig BT Hjem Hub. Det er stor pålitelighet og mye mer stabil enn de fleste andre rutere.

Det betyr at maskinen går raskere fordi du kan bli kvitt programvaren brannmuren som alt er filtrert før den kommer til PCer.

Det kjører også som en DNS-server og hurtigbufring server så hyppige besøk sidene er tilgjengelige lokalt og DNS-oppslag ganger raskere.

Brannmuren er svært kraftig på den og blokker ut mye mer angrep da de fleste hjemme-rutere.

Det finnes også hundrevis av tilleggs moduler: innholdsfiltrene legger blockers, VPN innretninger post skannere etc.

For alle som har en gammel PC og en bit av gangen jeg anbefale å ta en titt på den.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 15 mai 2008, 06:47
Donor Group

omg dette høres bra ut, ty 4 deler
Old 15 mai 2008, 23:39
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Spencer2004 View Post
omg dette høres bra ut, ty 4 deler
Betyr denne programvaren kan installeres i ruteren eller en ruter, må jeg høyhastighets ADSL Belkin router og tre av datamaskinen bruker Windows-brannmur og mamma klaget på at hun tror våre naboer er forstyrrer våre ruter, vil jeg gjerne gi dette som en prøve: )

Min System: Asus A7J Laptop

Prosessor (er):
Intel Centrino Duo
Hovedkort:
Google A7J:)
RAM-minne:
1 GB
Graphics Card (s):
ATI R | adeon X1600
Lydkort:
Dunno
Harddisk (er):
100GB
Optisk stasjon (er):
Eksterne 150 GB og enkelte USB flash
Case / PSU:
Dunno, Det står på Laptop
Cooling:
N / A
Nettverk / Internett:
Trådløst
Skjerm (er):
Asus A7J Monitor
Operating System (s):
Windows Media Centre
Old 16 mai 2008, 05:09
Donor Group

hvordan en datamaskin fungerer som en ruter likevel? trenger du en last av nettverk kort eller har du bare trenger en for skriving, en for produksjon og en svitsj eller hub å tillate flere tilkoblinger?
Old 16 mai 2008, 09:56
Moderator Group

I utgangspunktet må du ha en gammel datamaskin, et modem for å gjøre tilkoblingen til telefonen og en bryter for å koble resten av datamaskinene sammen.

Du plug telefonlinjen til modemet (jeg bruker en D-Link 300T) og en Ethernet-kabel går fra modemet til 1 ethernet kortet i den gamle datamaskinen (heretter referert til som Smoothwall)

I den gamle datamaskinen må du ha to kort, slik som en annen kabel, kan du gå til din eksisterende svitsj eller ruter med alle routing evner slått av. DHCP, DNS osv. behandles av Smoothwall.

Den Smoothwall utgangspunktet erstatter din nåværende router og gir deg en hel masse mer alternativene.

Jeg kan ikke se hvordan det ville hjelpe med dine naboer stjele tilkobling, dvs rett til å ha et usikret trådløst nettverk. De vil ikke ha tilgang til det hvis du har WPA kryptering og en anstendig pass setning (for eksempel 7chy56lo08d)

Du trenger ikke laster nettverkstrøbbel ting, men du trenger å vite litt om Linux i terminalen og IP Addressing, delnett osv.

Før noen av dere går videre foreslår jeg at du besøker Smoothwall Express nettside og lese alt du kan til du forstår den.

Old 16 mai 2008, 10:18
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by serverguy View Post
I utgangspunktet må du ha en gammel datamaskin, et modem for å gjøre tilkoblingen til telefonen og en bryter for å koble resten av datamaskinene sammen.

Du plug telefonlinjen til modemet (jeg bruker en D-Link 300T) og en Ethernet-kabel går fra modemet til 1 ethernet kortet i den gamle datamaskinen (heretter referert til som Smoothwall)

I den gamle datamaskinen må du ha to kort, slik som en annen kabel, kan du gå til din eksisterende svitsj eller ruter med alle routing evner slått av. DHCP, DNS osv. behandles av Smoothwall.

Den Smoothwall utgangspunktet erstatter din nåværende router og gir deg en hel masse mer alternativene.

Jeg kan ikke se hvordan det ville hjelpe med dine naboer stjele tilkobling, dvs rett til å ha et usikret trådløst nettverk. De vil ikke ha tilgang til det hvis du har WPA kryptering og en anstendig pass setning (for eksempel 7chy56lo08d)

Du trenger ikke laster nettverkstrøbbel ting, men du trenger å vite litt om Linux i terminalen og IP Addressing, delnett osv.

Før noen av dere går videre foreslår jeg at du besøker Smoothwall Express nettside og lese alt du kan til du forstår den.
Bit for eksperthjelp for meg, Den nærmeste til trådløse ruteren min fars hi-spec PC ... Jeg hadde bygd sin PC og det var grusom!

2GB RAM
1GB grafisk
XP Home
Asrock hovedkort

blah
blah
Old 20 mai 2008, 14:28
Donor Group

interessant ... dette kan være nøyaktig det jeg trenger. du se min router har restriktiv nat fast på og jeg skrånende bli arsed å kjøpe en ny en, så jeg antar at dette vil løse mitt problem. Takk for denne info!
Old 20 mai 2008, 14:57
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by Spencer2004 View Post
interessant ... dette kan være nøyaktig det jeg trenger. du se min router har restriktiv nat fast på og jeg skrånende bli arsed å kjøpe en ny en, så jeg antar at dette vil løse mitt problem. Takk for denne info!
Hvis du kan få tak i en gammel boks Jeg ville bare installere det og spille rundt. Det er virkelig ikke så vanskelig å installere og forumet er svært nyttig ved www.smoothwall.org

Mye bedre enn noen "hjemme" router du kunne kjøpe, og bedre enn mange £ 300 rutere.

Old 20 mai 2008, 22:33
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by serverguy View Post
Hvis du kan få tak i en gammel boks Jeg ville bare installere det og spille rundt. Det er virkelig ikke så vanskelig å installere og forumet er svært nyttig ved www.smoothwall.org

Mye bedre enn noen "hjemme" router du kunne kjøpe, og bedre enn mange £ 300 rutere.
Okey Im interessert å gjøre det som OS gjør det nødvendig?

Du sier at jeg må 2 kort, virker det betyr at telefonen kort og ethernet kortet?

Takk!
Old 21 mai 2008, 10:13
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by CrazyComputerMan View Post
Okey Im interessert å gjøre det som OS gjør det nødvendig?

Du sier at jeg må 2 kort, virker det betyr at telefonen kort og ethernet kortet?

Takk!
CCM du virkelig trenger å gjøre noen ting selv. Har du selv vært i Smoothwall nettstedet? Registrer deg og lese manualer. Det vil forklare mye.

Jeg foreslår også at du faktisk finne ut hva en brannmur er, og du kan svare på dine egne spørsmål om hva slags kort det er behov. Det kommer an på hvordan du vil koble til modemet og hva modemet tillater.

Smoothwall er en Linux-distribusjon, er det OS. Det er derfor det er sikkert.

Jeg kan ikke si å høres tøffe, og vil gjerne svare på mer spesifikke spørsmål, men hvis du ikke vet dette da jeg tror det er ingen sjanse til du får den fungerer.

Men du kan dersom du er forberedt på å lese og lære før du vet alt. Hver gang du kommer over noe du ikke vet om eller forstår, Google det. Du vil snart bli en ekspert.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.