mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

Beklager sin igjen - Utskriftsproblemer over nettverket + Tilgang til en datamaskin

Reply

Thread Tools
Old 23 april 2008, 12:53
Medlem Group

Default Beklager sin igjen - Utskriftsproblemer over nettverket + Tilgang til en datamaskin

Ok la meg si hvordan det er, jeg har en hoveddatamaskinen (XP Home Service Pack 2) satt opp ned trapper har en skriver ved siden av den koblet med usb, jeg har også en trådløs laptop (xp pro Service Pack 2)

jeg ville prøve og skrive ut ved hjelp av deler facilty på xp maskin, for å kunne dele dette en USB-skriver uten å kjøpe en utskriftsserveren.

skriveren er installert på begge maskiner installert ved hjelp av HP-programvare, kan jeg ta med min bærbare ned og skrive ut ved å usb, men det jeg ønsket å oppnå var å kunne skrive ut gjennom hovedinngangen datamaskin som alltid bør være koblet til skriveren, jeg skrånende gjøre dette fra min laptop. Men hvis jeg kobler min laptop i skriveren, og deretter prøve å finne skriveren på hoveddatamaskinen, jeg kan, det kan se at den er koblet til min bærbare datamaskin og at jeg kan bruke dette til å skrive ut, problemet er feil vei. Jeg vil skrive ut fra min laptop til hovedsiden datamaskinen og deretter til skriveren, kan jeg skrive ut fra de største datamaskin via bærbar tryed bare å sjekke at det ville virke hvis omvendt.

Kan noen hjelpe meg med å skrive ut fra min laptop til hovedsiden datamaskinen og deretter til skriveren.

pluss har jeg å vise filer som skal kunne skrive ut? hoveddisplayet datamaskinen kan se min laptop filer men igjen ikke omvendt.
Old 23 april 2008, 13:37
Donor Group

Default Beklager sin igjen - Utskriftsproblemer over nettverket + Tilgang til en datamaskin

Du kan ha en brannmur problemet her, det høres ut som brannmuren er aktivert for å tillate tilgang til fra den stasjonære PC-en til den bærbare men arbeidsflatene brannmur blokkerer din laptop, hvis du går inn i brannmuren på din stasjonære PC og oppgi ip adressen fra den bærbare datamaskinen til den som kan løse problemet med utskrift og fildeling

Min System: --

Prosessor (er):
Intel 2,4 GHz Core 2 Quad
Hovedkort:
Acer EG31M
RAM-minne:
2 gig DDR2 667
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 8400GS
Lydkort:
Realtek High Definition Om bord
Harddisk (er):
500GB + 250GB + 180gb SATA 2
Optisk stasjon (er):
DVD-RW + DVD
Case / PSU:
UNBRANDED Case og PSU @ 500 watt
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Realtek PCI-E gigabite NIC
Skjerm (er):
19 "LCD og 15 tommers LCD
Operating System (s):
Trippel Boot - Windows Vista Ultimat
Old 23 april 2008, 13:46
Medlem Group

ok takk, jeg vil prøve snart, for tiden gjør arbeidet på en annen PC, så hoveddatamaskinen opp for Mo, nwill oppdatering når jeg prøver, bare oppgradert til norton 2008 på Hovedscenen PC, den andre komp er bare comodo, jeg har fått fildeling til å jobbe med PC im tiden gjør arbeid på at brannmuren er også comodo
Old 23 april 2008, 13:56
Donor Group

Prøv å kjøre Network wizard igjen på begge maskinene og sørg File / Printer Sharing er valgt.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 23 april 2008, 14:20
Moderator Group

Norton kan være et svin å få det til å fungere med fil / skriverdeling. Jeg har erfaringer når jeg kunne ikke få det til å fungere i det hele tatt.

Jeg er redd for å si at du ville trolig vært bedre ikke å oppgradere til Norton ...

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 23 april 2008, 14:26
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by serverguy View Post
Norton kan være et svin å få det til å fungere med fil / skriverdeling. Jeg har erfaringer når jeg kunne ikke få det til å fungere i det hele tatt.

Jeg er redd for å si at du ville trolig vært bedre ikke å oppgradere til Norton ...
Jepp .... Jeg må bli enig 100% med serverguy ..... Norton er årsaken til mange problemer!
Old 23 april 2008, 14:33
Medlem Group

Jeg vet nord kan bli et stort problem, men egentlig det er ikke min datamaskin, im 15 du ser, og jeg tar min laptop daglig på skolen og bare ha et sted å lagre arbeidet mitt på, i stedet for å sette det på en ekstern harddisk, eller data pinne, og jeg ønsket å være i stand til å vite hva man skal gjøre for fremtiden, for tiden i ferd med å bygge en ny datamaskin fra exsisting deler, og jeg dont fanci få ned min bærbare til bare utskrift av noen når jeg har denne muligheten
Old 23 april 2008, 15:21
Medlem Group

Nope fortsatt ikke gå, ikke kan vise filer eller koble til skriveren, men nå kan jeg se skriver den kommer opp sier ugyldig skrivernavn eller forbindelsen ble brutt.
Old 25 april 2008, 17:28
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by rbscooby View Post
Ok la meg si hvordan det er, jeg har en hoveddatamaskinen (XP Home Service Pack 2) satt opp ned trapper har en skriver ved siden av den koblet med usb, jeg har også en trådløs laptop (xp pro Service Pack 2)

jeg ville prøve og skrive ut ved hjelp av deler facilty på xp maskin, for å kunne dele dette en USB-skriver uten å kjøpe en utskriftsserveren.

skriveren er installert på begge maskiner installert ved hjelp av HP-programvare, kan jeg ta med min bærbare ned og skrive ut ved å usb, men det jeg ønsket å oppnå var å kunne skrive ut gjennom hovedinngangen datamaskin som alltid bør være koblet til skriveren, jeg skrånende gjøre dette fra min laptop. Men hvis jeg kobler min laptop i skriveren, og deretter prøve å finne skriveren på hoveddatamaskinen, jeg kan, det kan se at den er koblet til min bærbare datamaskin og at jeg kan bruke dette til å skrive ut, problemet er feil vei. Jeg vil skrive ut fra min laptop til hovedsiden datamaskinen og deretter til skriveren, kan jeg skrive ut fra de største datamaskin via bærbar tryed bare å sjekke at det ville virke hvis omvendt.

Kan noen hjelpe meg med å skrive ut fra min laptop til hovedsiden datamaskinen og deretter til skriveren.

pluss har jeg å vise filer som skal kunne skrive ut? hoveddisplayet datamaskinen kan se min laptop filer men igjen ikke omvendt.
Hi rbscooby,

Dette er Mike fra Norton Godkjente Support Team. Bruker du Norton Internet Security eller Norton 360? Begge disse produktene inneholder Norton Personal Firewall, og når installert bør deaktivere Windows-brannmuren, så er det ingen konflikter. For å få fildeling fungerer på riktig måte, du trenger å justere noen av innstillingene i Norton Firewall.

Hvis du kunne ta klargjøre for mitt hvilket produkt du bruker, kan jeg hjelpe deg videre med fildeling problemene du opplever.

Jeg ser frem til ditt svar.

Takk,
Mike

Michael York
Norton Godkjente Support Team
Symantec Corporation
http://service.symantec.com/priority
Old 26 april 2008, 01:54
Medlem Group

Jeg har nettopp oppgradert til Norton Internet Security 2008.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.