mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Sprint Pantech PX500 låser upp min Dell Latitude 630, men inte min Toshiba

Reply

Thread Tools
Old 27 januari, 2008, 08:33
New Member Group

Jag uppgraderade nyligen till en Dell Latitude 630 från min 3 år gamla Toshiba Satellite. Jag har haft mobilt bredband kortet för Toshiba och det alltid fungerat bra och fortfarande fungerar bra med den datorn.
Varje gång jag sätter i kortet i min Dell låser upp, ibland omedelbart men de flesta gånger när jag ber den att ansluta. Minst 9 av 10 trys detta händer. Jag har sedan kalla starta datorn genom att hålla strömbrytaren intryckt under 5 sekunder, eftersom inget fungerar om det inte ens Aktivitetshanteraren. Starta sedan om datorn och efter starter upp försök igen .... mycket frustrerande!
Det är inget fel med det kort som jag känner till eftersom varje gång jag kan sätta in den i Toshiba och den arbeten stor!
Dell har XP Pro och Office 2007 med Zone Alarm Internet Scecurity.
Toshiba har XP Home och Office 2003 med Zone Alarm Internet Security.

Vad är konflikten och hur kan jag fixa det?
Old 27 januari, 2008, 16:34
Banned Group

FYI du gjort en dubbel post
försöker installera drivrutinerna första eller det beror på din dell kör vista och din tosiba XP och den isnt stöds av Vista sök på kortet och se om de har en Vista-drivrutin

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 27 januari, 2008, 16:55
New Member Group

Nej, båda är XP ... Dell är XP Pro .. Toshiba XP Home ... Ledsen för dubbel och sedan tripple post ... Jag fick aldrig bekräftelse. I'v gjort både och i form av lastning programvaran ... jag även avinstallerat anit virusprogram och fortfarande ingen framgång ...???
Old 27 januari, 2008, 17:04
Banned Group

bra om theya både XP försöker installera drivrutiner på Dell och sedan sätta i kortet
Old 2 april 2008, 23:23
New Member Group

Sista snabba svar jag skickade från en tråd i Dells användarforum som kan eller inte kan hjälpa dig. Dell erbjuder en felsökning steg för steg som kan vara till mer hjälp:

http://search.dell.com/searchcom_red...7-780fb48f9877

Jag har haft samma problem med samma Sprint PC-kort och en 2 år gammal Dell Inspiron 6000. Kortet fungerar bra i min 5 år gamla Inspiron 2650. Jag snubblade precis över den här felsökaren så jag har inte provat det ännu. Jag arbetar från en annan dator nu och kommer att öka genom den när jag kommer tillbaka framför mina nyare Inspiron. Men jag inte hålla ut mycket hopp, tydligen Dell har haft många problem med sina PCMCIA slots från bandkabeln stannar inte ansluten till flera enheten instanser som finns i hårdvaran chef orsakar oförenlighet med ALLA, virtuell USB, trådlöst bredband modem. Oavsett om felsökaren arbeten eller inte, det är nog bara en tidsfråga innan Murphy sticker upp huvudet igen så jag beställer en Sierra Wireless 595U (standard USB2) kort från Sprint som, tack och lov, jag är berättigad till en tid-in - kontrakt enhet uppgradering rabatt (samma pris för ett nytt modem som jag skulle komma med en helt ny 2 års serviceavtal).

Lycka till i din felsökning!
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.